Toon posts:

Ondertiteling van een DVD-R Film bewerken!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej...
Ik heb de Film finding Nemo uit Amerika en er is Nederlandse ondertiteling ingezet. Maar nu barst deze ondertiteling van de spellingsfouten, kan ik deze ondertieling bewerken?

De nederlandse ondertieling is al volgt toegevoegd:
- De engelse ondertiteling hebben ze veranderd in nederlandse ondertieling. Als je dus in het menu van de film de ondertiteling op engels zet, krijg je de nederlandse ondertiteling.

Maar kan ik de ondertiteling nog bewerken en zo ja met welk programma?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een ondertiteling staat meestal in 1 van de bestanden op de DVD.
Die kan je met bepaalde software wel gewoon bijwerken.
Met een hexeditor is het wat lastiger. :)

Als je Google gebruikt dan kan je hiervoor wel wat software vinden.
Helaas weet ik de naam ervan niet meer uit mijn hoofd want het is al een tijdje geleden dat ik het gebruikt heb. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik was eerst al bezig om de originele spaanse ondertiteling te veranderen in nederlandse... ik had de ondertiteling uit de VOB bestanden geript met het programma vobsub
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=131#comments
en omgezet naar *.sup met sub2sup

en ben begonnen met het vertalen... halverwegen zag ik dat er op internet ook een versie rondzwierf met de nederlandse ondertiteling zoals de TS al zei.
Helaas met errug veel fouten (dingen zoals /N erin enzo en het soms niet synchroon lopen van de ondertiteling)

Maargoed, ik was allang blij dat mijn vriendin nu Nemo met me kan kijken dus ik ben er niet verder mee gegaan...

als je iets moeite doet kun je een hele hoop vinden op het forum van http://www.dvdrhelp.com

suc6 ermee

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-02 00:09

mace

Sapere Aude

<font color=blue>Liever geen subtitle requests</font>
edit:
sorry, my bad

[ Voor 124% gewijzigd door mace op 05-01-2004 17:15 ]

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Je zou ook even op deze site kunnen kijken. http://www.vanpraat.com/m...e=News&file=article&sid=7

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
je kunt ook gewoon wachten tot de dvd in de winkels ligt.. of ligt ie dat al?

Strava | AP | IP | AW

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Webgnome schreef op 05 januari 2004 @ 15:08:
je kunt ook gewoon wachten tot de dvd in de winkels ligt.. of ligt ie dat al?
Dat duurt nog wel ff (belachelijk trouwens, de dvd lag in USA al in de winkels toen hij hier nog maar nouwelijks in de bios draaide :r)

This space is occupied

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-02 00:09

mace

Sapere Aude

TheEvilCuber schreef op 05 januari 2004 @ 15:09:
[...]

Dat duurt nog wel ff (belachelijk trouwens, de dvd lag in USA al in de winkels toen hij hier nog maar nouwelijks in de bios draaide :r)
Ja dat had je ook met resident evil btw (beetje kutfim, maar ik ben resi evil fan :P)
Hier kwam hij iets van 6 maanden na de DVD release in US pas in de bios ofzo. Schrikbarend erg gewoon.
Pagina: 1