Ik ben geen kloon, en lees inderdaad erg vaak mee, vooral op tweakers zelf maar zeer zeker ook op TMF.
Ik ben echter niet van het type wat alsmaar denkt te moeten zeggen
*jeroen_t is het hiermee eens
want juist dat soort dingen vind ik nu weer -1 overbodig. Dus liever 14 zinnige posts dan nnnn overbodige.
Wat mij wel opvalt, is dat vooral de laatste tijd erg snel met flamebaits en trolls wordt gesmeten. Want je kan natuurlijk op een gegeven moment alles wel als een flame gaan beoordelen, en van alles tussen de regels door gaan lezen.
Gelukkig is men daar wel redelijk consequent mee, en gebeurt dat niet alleen voor de anti-microsoft posts maar ook bij andere smaken danwel merken.
Die veer krijg je dan wel van me.
Toch bespeur ik enige haast om een flame of troll uit te dlen bij sommige moderators als er ook maar de minste verwijzing naar een bepaalde smaak in een post staat.
Gek voorbeeld: Als ik nu in een reklamespotje zeg: "de echte doet-het-zelverd ken niet zonder de gamma" is dat dan een flamebait richting Gamma omdat sommigen tussen de regels door lezen dat .............?
Soms krijgt iemand al een flame of troll aan m'n broek omdat diegene iets positiefs over x zegt, en dan onder het mom "ja maar dan zul je wel vooroordelen over y hebben...".
En dat is dus het moment waarop je je eigen doel voorbij bent geschoten.
En daarom kauw ik graag even flink door, in dit geval.