[Toekomst mail] Verkapte flame?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Maar als rechtgeaard tweaker en microsoft-hater gebruik je outlook natuurlijk niet, en weet je dus niet dat die features al lang bestaan.
volgens mij is dat gewoon een regelrechte flamebait :)

en er zitten nog een aantal vreemde moderaties in dat draadje, dus misschien slim om er even langs te fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Er staat anders geen enkele belediging in.
Mag je tegenwoordig al niet meer zeggen dat je wel of niet microsoft-hater bent?

De schrijver geeft zelfs aan dat hij door zijn microsoft-gehaat zelfs enkele handige features gemist heeft, dus het is geen belediging maar eerder het tegenovergestelde.

Misschien is dit dan wel meer een over-enthousiaste moderator die te enthousiast op zoek is naar microsoft-flames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
rechtgeaard tweaker en microsoft-hater gebruik je outlook natuurlijk
hier kan je meerdere dingen uit halen (let vooral op "natuurlijk" en "rechtgeaard"):

• als je als tweakers microsoft niet haat ben je niet goed bezig
• als je microsoft gebruikt ben je geen tweaker
• als je outlook niet gebruikt, haat je microsoft
• outlook is per definitie crap, want er zijn geen features
• alle andere mailclients zijn wel goed, want ze zijn geen outlook

en derhalve beschouw ik het als flame :)

bekijk ook even wat botoo hier zei :)

[ Voor 13% gewijzigd door G33rt op 04-01-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Ik heb hem een -1 Flame gegeven. Helaas blijft hij op 1 staan. Dan er iemand eventjes multimodden?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Als hij had gezegd:
Maar als rechtgeaard tweaker en microsoft-hater gebruik ik outlook natuurlijk niet, en weet je dus niet dat die features al lang bestaan.
dan was er niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Alex de Groot schreef op 04 januari 2004 @ 12:35:
Ik heb hem een -1 Flame gegeven. Helaas blijft hij op 1 staan. Dan er iemand eventjes multimodden?
aangezien onze chef de campagne het ook een flame vind, denk ik wel dat het voor een keertje mag. KeX? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

G33rt schreef op 04 januari 2004 @ 13:36:
[...]

aangezien onze chef de campagne het ook een flame vind, denk ik wel dat het voor een keertje mag. KeX? :)
Hoort wmb idd op -1. Overigens vind ik het niet een zuivere vlam, eerder een troll. Die grens leg ik unfaqwise neer bij het rechtstreeks aanspreken of het indirect aanspreken. Deze reactie zegt nooit direct dat "je" de rechtgeaarde tweaker en/of (<- er staat geen ==) MS-hater bent die "natuurlijk" (<- let op) geen outlook gebruikt. Maar veronderstelt dat je dat niet doet als je een echte tweaker bent. Daarnaast kun je ondanks het niet gebruiken alsnog weten van die feautures. De reactie lokt gewoon zwaar felle tegenreacties uit. Door indirect uit te lokken. Wat mij betreft een stereotype troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Hij staat nu overigens op -1 flamebait, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, aangezien er geen echt goede argumenten zijn waarom microsoft zou zuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
G33rt schreef op 04 januari 2004 @ 14:17:
Hij staat nu overigens op -1 flamebait, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, aangezien er geen echt goede argumenten zijn waarom microsoft zou zuigen :)
en
hier kan je meerdere dingen uit halen (let vooral op "natuurlijk" en "rechtgeaard"):

als je als tweakers microsoft niet haat ben je niet goed bezig
als je microsoft gebruikt ben je geen tweaker
als je outlook niet gebruikt, haat je microsoft
outlook is per definitie crap, want er zijn geen features
alle andere mailclients zijn wel goed, want ze zijn geen outlook
daar was ik dus al bang voor...... doorschietende moderators.
Volgens mij zie je er veel meer staan als er echt staat. Sterker nog, zelfs kwa word-count haal je er meer uit dan er staat.
Alleen een echte paranooiaard ziet er een heel groot verhaal achter schuil gaan. Waar zie je trouwens het woordje 'zuigen' staan in desbetreffende post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jeroen_t schreef op 04 januari 2004 @ 15:06:
Alleen een echte paranooiaard ziet er een heel groot verhaal achter schuil gaan. Waar zie je trouwens het woordje 'zuigen' staan in desbetreffende post?
Microsoft-haters vinden dat Microsoft zuigt, zo lijkt me.

Volgens mij is deze reactie inderdaad ook een troll, een geniepige that is. De argumenten zijn eigenlijk allemaal al gegeven, maar ik vind vooral dat de poster in kwestie nogal generaliserend bezig is en daardoor een aantal foute implicaties meeneemt in zijn gedachtengang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
Microsoft-haters vinden dat Microsoft zuigt, zo lijkt me.
Nog zo'n paranoid.
Dus jij vind dat hij denkt dat Microsoft zuigt....... nou da's mooi dan hoeft er voortaan niemand meer iets te posten, we vragen aan jou wel wat wij denken.......

Is er al iemand op het idee gekomen dat de poster wellicht wil wijzen op de enorm uitgebreide mogelijkheden van Outlook?
Iemand vroeg iets over features die blijkbaar allang bestaan, namelijk in outlook.

Maar nee, humor en/of snedigheid mogen wel voorkomen tenzij het natuurlijk over Microsoft gaat (waarom heeft deze enorme troller dat eigenlijk goed gespeld? de gemiddelde echte troll schrijft dan mickeysoft, M$ of microsofties) want dan ben je blijkbaar gelijk al een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Is er al iemand op het idee gekomen dat de poster wellicht wil wijzen op de enorm uitgebreide mogelijkheden van Outlook?
lees eens tussen de regels door, dan haal je er echt uit wat ik eruit haalde hoor :)

modereren van reacties gaan veel subtieler dan jij doorhebt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
modereren van reacties gaan veel subtieler dan jij doorhebt denk ik
Telt u even mee?
Dit is nu de 2e moderator die in totaal voor de 3e keer in dit onderwerp denkt te weten wat een ander denkt.
Wat een zware last draagt zo'n iemand zeg, tegen zoveel levenswijheid kan ik niet op, hoor! :o
Met alle respect, maar je moet niet raar opkijken als je je op die manier een klein beetje de schijn van arrogantie op de hals haalt hoor.....

Het moderatie-systeem is best leuk, maar je moet dus niet te snel te ver doorschieten met te roepen dat je denkt te weten wat een ander precies denkt en/of bedoelt.
Een terughoudende opstelling daaromtrent zal denk ik meer respect opleveren dan het al te enthousiast roepen dat je weet wat een ander denkt, wat eerder een arrogant beeld op zal roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geloof me, de woordkeus van G33rt is wellicht onbedoeld slecht, de achterliggende boodschap is echter datgene wat doorkomt. Indien iemand zo een reactie aankaart kan 'ie vinden wat 'ie wil, de meeste mensen zijn volwassen genoeg op TMF om de reactie zelf op waarde te schatten, dwars door alle aankaart-beargumentatie heen. De oorspronkelijke reactiebevat al woorden als 'Microsoft-hater' en insinuaties als dat een echte tweaker geen outlook gebruikt, dus daarmee is de reactie al bijna kansloos (het kan wel, maar dan alleen als de reactie zonder deze woorden nog steeds een +3 oid is, niet hier waar het de basis vormt).
Dan kan iemand zich niet juist uitdrukken en voor anderen menen te spreken, lokale mores is dat anderen dat toelaten zolang het conform de ander z'n ideeen is. Moet je opletten wat er gebeurt als de mensen het hier niet eens waren met de onderliggende boodschap. Het gebeurt niet vaak, maar als er een dissonante mening is, ontstaat hier wel zeker een discussie waar niemand inbindt.

De onderliggende boodschap is iig dat betreffende post beetje overbodig is en daar is iedereen het mee eens. Zwaar gemod? neuh. Doel voorbij? ook neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

jeroen_t schreef op 04 januari 2004 @ 15:24:
Iemand vroeg iets over features die blijkbaar allang bestaan, namelijk in outlook.
Ja hoor, dat is echt de bedoeling van de poster lijkt me zo. Als de poster dan al denkt, dient hij dat anders op te schrijven en niet met de zin die hij er van gemaakt heeft. Ik gebruik MS software en dus ben ik dan geen "echte" tweaker?
jeroen_t schreef op 04 januari 2004 @ 15:24:
Maar nee, humor en/of snedigheid mogen wel voorkomen tenzij het natuurlijk over Microsoft gaat (waarom heeft deze enorme troller dat eigenlijk goed gespeld? de gemiddelde echte troll schrijft dan mickeysoft, M$ of microsofties) want dan ben je blijkbaar gelijk al een troll.
Yep, in mijn ogen is het gebruik van M$ en dergelijke zut die al 1000x eerder voorbij gekomen zijn genoeg om de reactie als troll te bestempelen als de overige inhoud niet goed genoeg is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Dag jeroen_t, ik _denk_ dat iemand die slechts 14 posts op zijn naam heeft staan, toch al vanaf 23 July 2003 geregistreerd is, en zo'n standvaste mening verdedigt, voornamelijk lurked ofwel een kloon is.
Voor de discussie ga ik er vanuit dat je een lurker bent en als zodanig (veel) vaker meeleest op TMF. Zou je n.l. niet veel vaker op TMF meelezen dan heb je ook geen benul hoe het er hier aan toegaat, en verliest je stelling behoorlijk z'n kracht.

Als meerdere moderators denken te weten wat een ander denkt c.q. hoe de boodschap overkomt, dan is er gerede kans dat die boodschap ook idd zo overkom, ook op het grote publiek, en als zodanig nemen wij (een deel van de moderators) een standpunt in. Natuurlijk mag jij dat arrogant vinden, maar zeg eens eerlijk, komt een uitspraak als:
Telt u even mee?
Dit is nu de 2e moderator die in totaal voor de 3e keer in dit onderwerp denkt te weten wat een ander denkt.
Wat een zware last draagt zo'n iemand zeg, tegen zoveel levenswijheid kan ik niet op, hoor!
ook niet een beetje arrogant en bet-weterig over?
op mij wel iig.

* botoo vind het overigens heel goed dat je je mening hier ventileert, zo blijven we scherp op de details letten, en maken mogelijke meningsverschillen bespreekbaar.
Het lijkt er misschien wel op dat we hier in TMF soms wat al te ver en gedetailleerd doordrijven, maar op die manier proberen we een 'probleem' van alle kanten te belichten :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
Ik ben geen kloon, en lees inderdaad erg vaak mee, vooral op tweakers zelf maar zeer zeker ook op TMF.
Ik ben echter niet van het type wat alsmaar denkt te moeten zeggen
*jeroen_t is het hiermee eens
want juist dat soort dingen vind ik nu weer -1 overbodig. Dus liever 14 zinnige posts dan nnnn overbodige.

Wat mij wel opvalt, is dat vooral de laatste tijd erg snel met flamebaits en trolls wordt gesmeten. Want je kan natuurlijk op een gegeven moment alles wel als een flame gaan beoordelen, en van alles tussen de regels door gaan lezen.
Gelukkig is men daar wel redelijk consequent mee, en gebeurt dat niet alleen voor de anti-microsoft posts maar ook bij andere smaken danwel merken.
Die veer krijg je dan wel van me.
Toch bespeur ik enige haast om een flame of troll uit te dlen bij sommige moderators als er ook maar de minste verwijzing naar een bepaalde smaak in een post staat.

Gek voorbeeld: Als ik nu in een reklamespotje zeg: "de echte doet-het-zelverd ken niet zonder de gamma" is dat dan een flamebait richting Gamma omdat sommigen tussen de regels door lezen dat .............?

Soms krijgt iemand al een flame of troll aan m'n broek omdat diegene iets positiefs over x zegt, en dan onder het mom "ja maar dan zul je wel vooroordelen over y hebben...".
En dat is dus het moment waarop je je eigen doel voorbij bent geschoten.
En daarom kauw ik graag even flink door, in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

jeroen_t schreef op 06 januari 2004 @ 14:44:
Gek voorbeeld: Als ik nu in een reklamespotje zeg: "de echte doet-het-zelverd ken niet zonder de gamma" is dat dan een flamebait richting Gamma omdat sommigen tussen de regels door lezen dat .............?
Hèt probleem met communicatie over internet is dat je aan je boodschap geen toon kunt meegeven. Vaak worden reacties vrij droog bekeken, gelezen en geinterpreteerd. Als ik het zinnetje in kwestie lees (de echte tweaker blabla) komt dit op mij vrij trollerig over. Ik denk te lezen dat die persoon denkt dat MS niet iets is voor de tweaker, omdat de tweaker verder kan kijken en zit dat MS niet okay is. (Even heel gechargeerd hoor, pin me aub niet op de letter.) Ik zeg niet dat hij het echt zo bedoeld, maar zo komt het wel over. Het is maar gokken wat hij/zij bedoelt, maar als het bijv. grappig bedoeld was had het voorzien kunnen worden van wat smilies, daarmee geef je ietsje meer toon aan je post mee en kan de moderator wat beter inschatten of dit een serieuze troll is of een wat ongelukkig geformuleerde serieuze opmerking.

Ter vergelijking: als ik tegen jou zeg "Jezus was ben jij een zeiklul", dan word jij daar allicht niet vrolijk van. Als ik dat tegen (nou noem es iemand) Teckna zeg, dan lacht ie me smakelijk uit en gaan we samen cola drinken. Teckna kan inschatten dat ik dat grappig bedoel omdat ie weet hoe ik dingen zeg, jij niet. Jij leest alleen de droge tekst en denkt "OMG wat is die fee-tje een ontiegelijke teringtrut." Zo ook met een reactie op de FP. Ik, en de andere moderators ook, kunnen niet inschatten of iets serieus bedoeld is of niet en totdat het tegendeel bewezen is gaan we er gewoon van uit dat het serieus zo bedoeld is en verbinden wij daar conclusies aan.

Over dat "ik denk", wat ik ook vrij veel tiep> Ik gebruik die woorden omdat ik niet pretendeer alles te weten. Ik weet niet zeker of ik de post goed interpreteer en of ik daar de juiste conclusies aan verbind. Daarom zal ik nooit zeggen "ik weet zeker dat TS het zo bedoelt", maar eerder "ik denk dat hij dit-en-dit probeert te zeggen." Tis imho allerminst arrogant bedoeld.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik ben geen kloon, en lees inderdaad erg vaak mee, vooral op tweakers zelf maar zeer zeker ook op TMF.
Ik ben echter niet van het type wat alsmaar denkt te moeten zeggen
quote: *jeroen_t is het hiermee eens
want juist dat soort dingen vind ik nu weer -1 overbodig. Dus liever 14 zinnige posts dan nnnn overbodige.
Blij dat te horen (lezen), en dat is niet sarcastisch bedoeld :).
Alles bij elkaar bekeken denk ik dat je toch een punt duidelijk maakt waar het mod-team best wel vernieuwd kritisch naar mag kijken. De insteek is n.l. dat er bij twijfel liever te hoog gemodereerd word dan te laag, en dat wil ikzelf iig wel eens bijna uit het oog verliezen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
bij een reclamespot is het juist de bedoeling dat de consument gaat denken dat ie niet zonder de gamma kan. om dat in een open discussie te zeggen, is echter weer fout.

omdat die twee contexten verschillend zijn, moet je het anders zien :)

als je je beledigd voelde - sorry, Ecteinascidin legt in wat meer woorden uit wat ik bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gezien de plaats van de reactie is dat wel een erg nutteloze reply :{. De betreffende reacties gaat over het gebruik van threads om een mailconversatie overzichtelijk te maken en dan komt opeens iemand tussendoor blaten dat je "als rechtgeaard tweaker en microsoft-hater' Outlook niet gebruikt. In dat punt heeft hij gelijk en moet deze reactie boven de -1 uitkomen. Gezien echter de onderbouwing van de reactie en het uiterst hoge open deur, schot voor open doel, door een glazen deur spieken, water naar de zee dragen en zand op het strand gehalte zie ik deze reactie liever eindigen op het nul niveau. De vergelijking (rechtgeaarde tweaker _en_ Microsoft-hater) en de conclusie (geen Outlook gebruiken en dan ook niet weten dat er bepaalde features wel/niet aanwezig zijn) zijn in dit geval goed neergezet, in tegenstelling tot dat wat * G33rt hier neergezet heeft.

* Robin is voor een PowerModeratie tussen de 0 en +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Hoe bedoel je 'gezien de plaats van de reactie'? Volgens mij is het een reactie op deze post, en dan is het eigenlijk ook nog een belediging op de persoon, omdat die persoon dan geen rechtgeaard tweakers zou zijn, imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag jeroen_t, ik _denk_ dat iemand die slechts 14 posts op zijn naam heeft staan, toch al vanaf 23 July 2003 geregistreerd is, en zo'n standvaste mening verdedigt, voornamelijk lurked ofwel een kloon is.
Het lijkt mij dat na zo'n uitspraak excuses wel op z'n plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
nou nee hoor, erg aardig van je maar in de paragraaf die er onder staat, onderbouwd hij deze bewuste paragraaf.
Op z'n hoogst zou je kunnen vallen over een gedachtegang die neigt naar een verband tussen aantal posts en intelligentie (wat volgens http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/19660229 dus lame is...) maar aangezien hij daar juist niet op voortborduurt is er dus ook daarvoor geen reden te vinden om een excuus te verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
G33rt schreef op 06 januari 2004 @ 18:30:
Hoe bedoel je 'gezien de plaats van de reactie'?
In threaded view staat de door jou aangehaald reactie tussen andere reacties die een discussie voeren over het threaded neerzetten van reacties. Daar doel ik op,
Volgens mij is het een reactie op deze post, en dan is het eigenlijk ook nog een belediging op de persoon, omdat die persoon dan geen rechtgeaard tweakers zou zijn, imho :)
Volgens mij heeft hij het tegen iedereen die Outlook gebruikt en niet specifiek tegen een persoon. Ik kan mij ook ergens vinden in de redenatie van * KeX . De poster spreekt namens velen en niet uit eigen persoon, dat lokt natuurlijk andere reacties uit die ook weer andere reacties uitlokt. Enfin, ik zit beetje in een dubio. Persoonlijk zie ik een eindscore tussen de nul en de één, maar aan de andere kant is een score van min één tot nul ook gerechtvaardigd. Moeilijk moeilijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Robin op 06-01-2004 22:22 . Reden: ontzettende typo waar MarkT een hartinfarct van zou krijgen :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Persoonlijk zie ik een eindscore tussen de nul en de één, maar aan de andere kant is een score van min één tot nul ook geregtvaardigd. Moeilijk moeilijk.
Het is duidelijk: je moet niet gaan powermodden. Juist bij dit soort voor meerdere uitleg vatbare reacties moet je het democratisch modsysteem zijn werk maar laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

polaris schreef op 06 januari 2004 @ 21:14:
[...]

Het is duidelijk: je moet niet gaan powermodden. Juist bij dit soort voor meerdere uitleg vatbare reacties moet je het democratisch modsysteem zijn werk maar laten doen.
*is eensch* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:37:
LOL@foutieve interpretaties :)

Dat ik iemand lurker standvastig in 1 zin noem is vooral als compliment bedoeld (lees: de klappen van de zweep kennende en niet verzakend voor je mening uitkomen).

(Maar als je graag ziet dat ik mijn excuses aanbied omdat ik iemand een mogelijk een compliment gegeven heb . . . ;))

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Waarom dan geen PowerMod maar wel een multi-mod? Als het al democratisch beslist moet worden waarom dan wel een eenmans-actie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Robin Vreuls schreef op 06 januari 2004 @ 22:40:
Waarom dan geen PowerMod maar wel een multi-mod? Als het al democratisch beslist moet worden waarom dan wel een eenmans-actie? :P
Ik blijf het vanuit mijn eigen oogpunt een reactie vinden die ergens op de -1 mogelijk nul thuis hoort en vanuit die optiek zou ik met een PM/LM actie prima kunnen leven. Maar gezien de ontwikkeling in deze draad lijkt het meer gepast te zijn om hem wat vrijer in de wei te laten.

Mijn persoonlijke inschatting blijft echter dat deze reactie het predikaat troll verdiend. (zie hier)

[ Voor 7% gewijzigd door KeX op 06-01-2004 23:13 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Robin Vreuls schreef op 06 januari 2004 @ 22:40:
Ik stel toch niet voor om hem te multimodden? Dat lijkt me ook onjuist. Of heeft iemand dat wel gedaan?
Pagina: 1