Beeldscherm trilt aan zijkant

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 22:53

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Zet vanochtend mijn pc aan en constateer dat de randen toch wel hevig aan het trillen zijn. Ik reboot een keer, controleer me vidkaart software en dergelijke. Zet instellingen eens anders maar dit mocht allemaal niet helpen. Hierna het aantal hertz gekeken, deze stond op 60, dus even (terug) gezet naar 100hz (al kan hij max 85 hz aan). Dit hielp enigzins, de randen trillen nu niet meer zo erg als eerst (eerst was het zeker een cm dat aan het trillen was) maar nog steeds irriteert het me dat het niet helemaal goed is.

De search werkt helaas niet vandaag (:?) en google liet me niets zien. Ik heb het probleem dacht ik vaker zien langskomen. Iemand die een oplossing weet? Of een gok kan doen wat het is?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Staan er misschien speakers naast je monitor? Die willen dat trillen namelijk nogal eens veroorzaken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik denk niet dat het aan je video kaart lecht.
Doordat er gewoon een magnetisch apparaat in de buurt van je beeldscherm staat.

probeer eerst is een klap op de zijkant van je monitor te geven kijken of hij dan normaal springt.
Kijk ook even of er geen boxen, tv of een magneet in de buurt bij je monitor staat.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
hm, trilt niet meer in ieder geval, had 2 kleine speakers staan (cambridge) maar prob nooit eerder gehad. Hij is wel wat scheef getrokken maar trillen is weg. Zelf niet aan gedacht (magnetisch veld) thx iig.

Verwijderd

ik heb dat ook, en als je goed kijkt, zie ik nog grijze streepjes naar het midden toe, alleen langs de zijkant. Boxen weghalen heeft niets van nut, blijft hetzefde. Een klap opgeven, --> wordt beetje minder, maar dan komt weer zelfde trug.

Ik heb al een paar keer gehoord van de-magnitiseren ofzo? kan dat?

Verwijderd

misschien als het weer voorkomt kun je nog een degauss op je monitor proberen (staat vast wel ergens in het OSD menu van je monitor)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hierna het aantal hertz gekeken, deze stond op 60, dus even (terug) gezet naar 100hz (al kan hij max 85 hz aan).
Als ik het goed lees kan je monitor volgens de specs max 85Hz aan, maar heb jij de monitor al een tijdje draaiend op 100Hz :) ?

Verwijderd

Ik heb dit ook, ik had dit ook...
ik had een bureau lamp naast mijn monitor staaan, nu staat hij 10 cm verder, en voilà geen trillingen meer :D :)

Verwijderd

Hoe doe je die Degauss ofzo??

Bij mijn scherm, als je op status drukt krijg je dit-->

1152x864
H: 53.8 KHZ
V: 60.3 HZ
H: SYNC: -
V: SYNC: +

Komt iemand daar wijs uit?

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Bij veel nieuwere monitoren doet de monitor het automatisch bij het aanzetten.
Zet 'm een tijdje uit.

Verwijderd

ik zet men monitor elke dag uit na het computeren hoor :)

Maar het is al een oud model

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 14:35:
Hoe doe je die Degauss ofzo??

Bij mijn scherm, als je op status drukt krijg je dit-->

1152x864
H: 53.8 KHZ
V: 60.3 HZ
H: SYNC: -
V: SYNC: +

Komt iemand daar wijs uit?
Euh dat houdt onder andere in dat je Refreshrate nu nog op 60Hz staat. Waarschijnlijk omdat je Windows op 100Hz hebt ingesteld en omdat je monitor dat niet aankan schakelt ie terug naar een veilige 60Hz. Zet em maar eens op 85Hz in Windows, dan zul je zien dat je een veel rustiger beeld krijgt. :)
85Hz is ook ruim voldoende om mee te werken als je er eenmaal een beetje aan gewend bent.
:X Haalt 2 mensen door elkaar hier 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-01-2004 14:49 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Hij staat in windows op 85hz altijd. En als ik op 70zet doe men ogen pijn, en stata er nog altijd 60.3hz Zal eens op 800*600zetten

edit: gebt gelijk :?

Als ik op 800*600 zet, kan ik 100hz kiezen, en staat er bij staus ook 100hz. Pak ik 1024*786 kan ik max 85hz kiezen, en staat dat ook bij status 85hz. En op 1152*864 kan ik ook nog 85hz pakken, maar dan staat bij status 60hz.

Daarmee dat dat zo trilt :?

Edit2: Heb nu met control panel van ATI geforceerd, en op 100hz gezet. Maar toch bij status staat 60.3hz. Is er dan iets verandert? of helemaal niets? Kan ik dat hardware matig niet opvoeren?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:04 ]

Verwijderd

je wilt dus je monitor opvoeren :? ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:27 ]

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Topicstarter
Nah, je kan zo'n vinkje aandoen »hide options your monitor cant show (oid). Als je die uitvinkt kan je gewoon 100hz kiezen, neem aan dat hij dan max gaat draaien. Je weet nooit of die 85 een "save" is. Net zoals je pc overclocken, save is het een xp1700 (oid) maar je kan wel OC naar 2500 (of met goede serie nog hoger). Weet niet of dat ook zo is bij me monitor maar dat boeit me ook niet :+.

Verwijderd

awel, heb ik gedaan, en blijft 60hz geven. Daarmee dak vroeg hardware matig ofzo. Ik weet dat het kan. En een nieuw scherm kost zoveel :(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je die uitvinkt kan je gewoon 100hz kiezen, neem aan dat hij dan max gaat draaien.
Nee, je krijgt dan (als je geluk hebt) netjes de melding op je OSD van je monitor "signal out of range". Een (analoge) monitor kan de refreshrate van een signaal niet zelf aanpassen, dus lager zetten als de refresh van het aangeboden signaal te hoog is.

@TS: kijk gewoon even in de specs van je monitor wat de maximale refreshrate is op 1152x864. Dan weet je meteen of je nog verder moet proberen of dat het geen zin heeft.
Pagina: 1