Toon posts:

Radeon 9600PRO ... Lite of standaard ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik had op www.alternate.com een Radeon 9600PRO gezien van Club 3-d met 128MB ... maar ik had gezien in 1 van jullie topics dat er dus 2 types zijn van die kaart . De 'lite' en de gewone , is er een specefieke manier waarop ik kan zien of dit een lite of een gewone is ?

http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/j9gu10.html ( alternate kaart )

BTW toen ik op de officiele site van CLUB-3D zat zag ik iets staan van dat er in de Radeon 9600pro wel BGA memory in moet zitten , maar ik zag ook iets hier op dit forum dat er ook types zijn die dat niet hebben , dat zijn dan dus de lite types of wa ?

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
verschil: de lite draait op 400/400 MHz en de pro draait op 400/600 MHz

het verschil is dus de snelheid van het geheugen

Verwijderd

en er staat RAMDAC 400mhz, dus dat is de lite versie volgens mij

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Naar mijn weten zijn er geen lite versies van de club3d kaart, aleen die dinge waar niets bij staat: ATI Radeon 9600PRO, en de dinge zijn van madview en lopen op een mem snelheid van 400 mhz.
En als je het gewoon ff zeker wilt weten stuur je ze toch even een mailtje of bel je ze toch even?? kleine moeite :+

edit:
en koenpje, volgens mij heeft ramdac er niets mee te maken ;)

RAMDAC (random access memory digital-to-analog converter) is a microchip that converts digital image data into the analog data needed by a computer display. A RAMDAC microchip is built into the video adapter in a computer. It combines a small static RAM (static random access memory) containing a color table with three digital-to-analog converters (digital-to-analog conversion) that change digital image data into analog signals that are sent to the display's color generators, one for each primary color - red, green, and blue. In a cathode ray tube (cathode ray tube) display, an analog signal is sent to each of three electron guns. With displays using other technologies, the signals are sent to a corresponding mechanism.
How It Works
The SRAM part of the RAMDAC contains a color palette table. A logical color number in the digital data input to SRAM is used to generate three separate values obtained from the table - one for each of red, green, and blue - that are output to one of three digital-to-analog converters. The analog signal output from the converter is input directly to the display electron guns or other image projecting mechanisms.
For displays with true color, the digital color data is fed directly to the DACs, bypassing the SRAM table, which is not needed.

[ Voor 69% gewijzigd door naps op 04-01-2004 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ... ik zit nog te w8en op een mailte van CLUB-3D zelfs , of er BGA memory opzit . Af te gaan van de plaatjes op alternate en de plaatjes die CLUB-3D op hun site hebben zijn het namelijk wel precies dezelfde kaarten . En op de site van CLUB-3D staat dat die kaart BGA memory moet hebben .

En mij is verteld dat alleen de gewone versie BGA memory heeft , de lite dus niet ...