Toon posts:

agp voltage verhogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had ik een gef4 ti 4200 waarbij het agp voltage verhogen, geen probleem was, nu vraag ik mij echter af of ik wanneer ik bij mijn ati 9500 pro het agp voltage verhoog hier geen schade mee doe, aangezien deze een aparte stroom connector heeft.
Hierbij veronderstel ik dat , aangezien je dit in het BIOS moet aanpassen, het voltage van de stroom van de aparte stroom connector nog steeds op standaard waarden zit (3 ,5 , 12) en pas in de kaart wordt aangepast.
Maar wordt deze stroom dan ook naar de aangepaste BIOS- waarde veranderd , want anders werkt de kaart op 2 verschillende voltages.
Ik veronderstel echter dat dit niet zo is aangezien ik hier nog geen enkel topic over kon vinden ;)

Verwijderd

Verschillende spanningen is geen probleem, en zolang je de spanning binnen redelijke grenzen houdt is het net zo veilig als een verhoogde core-spanning. Ik werk hier dagelijks met een verlaagde AGP spanning op een Radeon 9500nonpro. De kaart bevat eigen regelaars die de +5V/+12V gecombineerd gebruiken ter voeding van het geheugen en de core (alwaar je een mooie Voltmod kunt toepassen zoals Serenity terecht opmerkt).

Zie ook: euss in "Welke spanningen heeft een mobo echt nodig" over Videokaarten

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 12:37 ]

Verwijderd

Die voltages veranderen niet, want die komen van je voeding af. Verder heeft het agp voltage weinig zin en is het vrij link voor je kaartje. Je kan beter de kaart zelf vmodden dan.

Vagp "zou eventueel heel misschien" kunnen helpen een hogere agp bus te halen. Dat heeft alleen nut op planken die de agp bus niet gelockt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
mm ja, ik denk dat ik het snap, bedankt
ander vraagje dan maar ;) : nu loopt mijn core op 368 mhz ipv 270
en heb ik soms witte puntjes , dit zijn naar mijn mening geen artifacts aangezien deze er ook zijn als ik het mem op gewone waarden laat staan, zou dit dan een situatie zijn waarbij agpvltage verhogen zou kunnen helpen
(er staan 2 xtra 80mm ventilators op de kaart gericht, dus temeratuur is geen probleem ==> hij blijft nooit hangen en zo)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 12:10 ]

Verwijderd

puntjes = artifacts.
je kunt er mem of core voorzetten om aan te geven waardoor het veroorzaakt wordt: memory artifacts / core artifacts
Geheugen artifacts zijn meestal gifgroen, core artifacts zijn meestal wit of zwart.

Als je de core overclockt zodanig dat een pixelpipeline 'op zijn bek gaat' is het normaal als je daardoor artifacts krijgt. De AGP spanning verhogen doet daar niets aan af, daar heb je een Voltmod nodig om de core spanning te verhogen.

Een AGP spanningsverhoging dient er alleen voor om instabiliteit (bluescreens, page faults in DIME en drops naar desktop) te verminderen als gevolg van overclocks. Vaak zie je dat terug in foutmeldingen die videokaartdriver en AGP Gart gerelateerd zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dank u vanharte, blij iets bij geleerd te hebben
met andere woorden is er geen mogelijkheid om mijn core nog verder te overclocken zonder een voltmod toe te passen, wat ik dus nie ga doen.
Pagina: 1