Japanse software op een Engels OS?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik wil een stukje software kopen waardoor ik mijn (japanse) mobiele telefoon samen met een USB kabel aan mijn laptop. Op mijn laptop draai ik een engelse versie van windows 98 (dus niet SE).

Volgens de verkoper in de winkel (equivalent van de MegaPool ofzo...) draait die software niet op een engelstalig OS. Ik geloof zelf niet echt dat dat een probleem kan zijn, desnoods gebruik ik alleen de drivers (TWAIN :? ) die op het CDtje staan, maar ik wil het even bevestigd horen voordat ik die software koop. Het probleem is namelijk dat ik het niet mag ruilen (omdat ze me al verteld hebben dat het niet werkt....)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je het niet aan de maker van de software vragen?

Hoe heet de software? Misschien dat iemand hier er toevallig ervaring mee heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door pven op 04-01-2004 10:06 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Heb al een aantal keren te maken gehad met Japanse software (games) die niet gereleased wordt in de Engelse taal. Alle games heb ik in ieder geval wel aan de gang kunnen krijgen alleen moest ik meestal wel een paar taal instellingen aanpassen. Zou echt niet meer weten hoe het in Win98 precies zit, maar pas geleden heb ik Ys VI op XP gedraaid (Wordt waarschijnlijk helaas niet in het Engels uitgebracht). Hiermee moest het op deze manier in ieder geval als de Japanse software niet meteen werkt:

- Control Panel
- Regional and language options
- Bij tabblad Languages het vakje Install files for East Asian Languages aanvinken
- Daarna bij tabblad Advanced de Language for non-Unicode programs op Japanese zetten.

Dan werkt het perfect, alleen heb je dan wel dat sommige karakters in Windows er ook anders uit zien, de \ wordt dan een yen teken enzo, maar verder weinig rare dingen. Het werkt ook nog gewoon hoor, ook al ziet het er anders uit. Zoiets dergelijks heb ik in het verleden ook met Win98 moeten doen, maar welke opties je precies moet hebben weet ik zo niet uit mijn hoofd, het is wel ongeveer op dezelfde manier :)