Toon posts:

HELP!! Me tv-kaart doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het probleem ergens bij me videokaart gezocht moet worden (denk ik, wat ik zoal tegen ben gekomen in diverse forums) maar een bruikbare oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ik draai nu Windows 2000 Professional met een Stealth III S540 Savage 4 en een Hauppage Win/TV 878/9 VFW. Deze combi gaat nu iedere keer hangen bij het opstarten van de tv-applicatie. Heb al diverse drivers geprobeerd, tevens enkele beta's om nog meer risico te lopen.

Dit mocht allemaal helaas niet baten dus ik hoop dat er hier iemand mij uit de brand kan helpen. Alvast bedankt.

Een treurige :'( InSaNe

Verwijderd

Misschien proberen ze dezelfde IRQ te gebruiken?
Ik zou zeggen, reserveer de IRQ van je videokaart ff in je bios. En installeer je tv kaart dan ff opnieuw, dan moet ie wel een andere IRQ zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Kan weinig instellen in me bios, is een Gigabyte plankje voor PII met een nummertje: GA6BXC en award bios.

Andere ideeën misschien?

Ik baal hier echt flink van.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:37
Ja ligt iid aan je tv en videokaart. Die chip op je savage wil niet zo goed samenwerken met je tv-chip. Ook heeft de savage4 geen goede overlayondersteuning. Deze probs heb ik ook gehad:( Nieuwe videokaart gekocht en probleem was opgelost!

Handtekening

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Poink :?

De meeste TV kaarten vereisen een vrij BUSMASTER pci slot.
Tegenwoordig zijn alle pci sloten dat allemaal , maar eentje die shared ISA niet .
En meestal kan een eigen IRQ ook verbetering geven .

"Perl 4 Life"

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand even uitleggen hoe ik welke IRQ's aan welke kaarten kan toewijzen??

THNX

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

IRQ Toewijzing word grotendeels door het slot bepaalt , ook kun je dat in de bios regelen , probeer eens een andere PCI slot ??

"Perl 4 Life"

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik ff proberen

Be back in a minute or 5

Verwijderd

Zei ik toch al :? maar ja :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Irq's toekkenen onder Windows 2000 is erg lastig. Windows 2000 doet dat liever zelf. Het kan wel, maar volgens mij vereist dat een nieuwe install van windows2000 waarbij acpi uitgezet dient te worden.

Verwijderd

Topicstarter
THNX everybody

Nieuwe install heb ik geen zin meer in, ben het gezeik nu zat, trek die tv kaart er wel weer uit.

Verwijderd

Ik heb ook een Savage4 gehad in combinatie met een Haupauge .. en had hetzelfde probleem ..( MSI StarForce 818 gekocht en die is WEL comp. )
je moet in iedergeval de nieuwste drivers hebben en met het proggie PRIMARY .. OVERLAY aanvinken ..
op de hauppauge site staan nog een aantal tips ..

je zult het niet helemaal oplossen maar je kunt in iedergavel FULLSCREEN TV kijken zonder dat ie vastloopt ... dus opstarten en heel snel op fullscreen zetten .. als je je kanalen gaat instellen moet je dat venster OVER je tv scherm plaatsen dan loopt ie ook niet vast ... en wat ook helpt is je Annouciators ( in PREF ) uitzetten ..

succes

Verwijderd

He Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en na veel wikken en wegen ben ik er achter gekomen dat hij alleen wil werken op de IRQŽs 9 t/m 12.
Ik heb dit in moeten stellen in de BIOS, na dit ingesteld te hebben in de BIOS, werkt het TV programmatje perfect.

Mocht je er toch niet uitkomen, mail me dan op jochem.grootenboer@isthuis.nl
Pagina: 1