Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79815

Topicstarter
Weet iemand al of dit setje ook in nederland komt? Ik heb veel geruchten gehoort dat alleen de 7.1 versie in nederland komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

't was ff flink nadenken en zoeken. Ben wel ff voor je bezig geweest, het zweet staat nog op m'n voorhoofd maar hier is dan een linkje....

http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=542

Btw de 5.1 komt vooralsnog idd niet naar NL. Ook is de s750 niet in retail verkrijgbaar maar alleen via de website van creative zelf. Dit om de kosten en dus verkoopprijs te drukken naar ik vernomen heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 04-01-2004 01:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Help!!!! schreef op 04 januari 2004 @ 01:34:
't was ff flink nadenken en zoeken. Ben wel ff voor je bezig geweest, het zweet staat nog op m'n voorhoofd maar hier is dan een linkje....

http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=542

Btw de 5.1 komt vooralsnog idd niet naar NL. Ook is de s750 niet in retail verkrijgbaar maar alleen via de website van creative zelf. Dit om de kosten en dus verkoopprijs te drukken naar ik vernomen heb.
Ik ken de site van creative ook wel hoor :o Maar ik kon daar niet 1 2 3 informatie vinden welke in nederland kwamen en niet. Die s700 lijkt me trouwens een wereld setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 79815 schreef op 04 januari 2004 @ 01:36:
[...]

Ik ken de site van creative ook wel hoor :o Maar ik kon daar niet 1 2 3 informatie vinden welke in nederland kwamen en niet. Die s700 lijkt me trouwens een wereld setje.
Ik kon het ff niet nalaten een beetje ironisch te zijn. :o
Dat de s700/5.1 niet in NL komt en dat de S750/7.1 alleen via de website van creative komt heb ik ergens gelezen maar weet niet meer waar.

Zelf heb ik de Megaworks 550 waar ik erg tevreden over ben. Had daarvoor de Logitech Z680 maar ik ben gelukkiger met de megaworks. Ik denk, gebaseerd op mijn ervaringen met de 550 dat die S700/S750 dan ook idd erg lekker zullen klinken.

Jammer idd dat die s700 niet geleverd wordt in NL.

Misschien heb je hem al maar hier nog een linkje naar een test vd S750

http://gear.ign.com/articles/446/446420p1.html

De klipsch waarnaar in deze review verwezen wordt lijkt me ook wel wat maar die is denk ik ook lastig te krijgen in NL.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 04-01-2004 01:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Dat de s700/5.1 niet in NL komt en dat de S750/7.1 alleen via de website van creative komt heb ik ergens gelezen maar weet niet meer waar.
Heb je waarschijnlijk van mij in een thread op GoT of 3DSS.

De s700 (5.1) komt idd zover bekend niet in Europa :(

Heb Creative marketing een mail erover gestuurd met de reden waarom ik vind dat er een 5.1 versie in Europa moet komen. Ze hebben nog niet gereageerd, maar het gaat erom dat ze weten dat er mensen zijn die liever een 5.1 versie hebben dan 7.1.

Stuur een mail naar store@europe.creative.com en vraag of ze het willen forwarden naar hun Marketing division :)

In de VS heb je voor dacht ik ongeveer dezelfde prijs een Klipsch Promedia 5.1 Ultra. Deze set heeft een geweldige sub. Als ik tussen die 2 moest kiezen, dan denk ik toch wel de Ultra.
http://www.icd.nl/klipsch/preorder.htm wou deze set als preorder voor 700 Euro!!! verkopen, niet echt grappig die prijs. Waarschijnlijk deden ze het zonder te weten wat de werkelijke prijs zou worden, zolang ze er maar flink boven zitten.
Sinds pas staat nu op deze site:
Met ingang van 1 Januari 2004 stoppen wij met de verkoop van Klipsch Promedia Speakersystemen. Momenteel zijn deze systemen her en der verkrijgbaar tegen prijzen welke wij niet kunnen en willen hanteren. Wij leveren onze producten graag met een volledige service welke de nieuwe prijsstellingen niet mogelijk maken.
Volgens sommigen zou de 230v versie van de Ultra begin 2004 beschikbaar zijn. Maar Klipsch is goed in uitstellen, dus kan gemakkelijk zomer 2004 of later worden.

Klipsch heeft ook een aardig forum.
Hier een leuk topic:
http://forums.klipsch.com/idealbb/view.asp?topicID=41830

[ Voor 46% gewijzigd door Cyb op 04-01-2004 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Help!!!! schreef op 04 januari 2004 @ 01:45:
[...]

Ik kon het ff niet nalaten een beetje ironisch te zijn. :o

Zelf heb ik de Megaworks 550 waar ik erg tevreden over ben. Had daarvoor de Logitech Z680 maar ik ben gelukkiger met de megaworks. Ik denk, gebaseerd op mijn ervaringen met de 550 dat die S700/S750 dan ook idd erg lekker zullen klinken.

Jammer idd dat die s700 niet geleverd wordt in NL.

Misschien heb je hem al maar hier nog een linkje naar een test vd S750

http://gear.ign.com/articles/446/446420p1.html

De klipsch waarnaar in deze review verwezen wordt lijkt me ook wel wat maar die is denk ik ook lastig te krijgen in NL.
Ja ik ben ook van plan om mijn z-680 te ruilen. Mede omdat de aftsandbedieing het soms niet doet, er teveel ruis is en dan ook nog het feit dat de zwarte audio jack ingang het niet doet op de pod. Maar de winkel doet nogal moeilijk om hem te ruilen of geld terug te geven :(

edit: waar is de megaworks trouwens beter in met vergelijking met de z-680?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 79815 op 04-01-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@CYB: Kan heel goed dat ik het van jou heb. Je nick komt me bekend voor uit andere topics. Ben nu die tread op klipsch forum ff aan het lezen. Erg vet.

@spikey: Zowel de z680 en 550 zijn erg goed en waar ik de 550 beter vindt is natuurlijk wel een beetje persoonlijk maar goed hier komt mijn vergelijking, ik bespreek de Z680 en vertel wat ik + en - punten vindt en zet het af tegen de 550:
Oh ja, ik gebruik hem alleen voor games en muziek afspelen.

Z680
+ Bas. Die is gewoon heftiger (maar wel wat boomier) dan de 550 maar die van de 550 is ook erg goed, alleen meer neutraal.
+ Aansluitmogelijkheden en decoder. Je moet ze alleen wel nodig hebben.

- "overall" geluid, bij de 550 zijn de hoge, middentonen en bas naar mijn smaak beter in balans. Ik vind muziek er beter op klinken.
- "de sis", ik had de 1.1.2 controlpod en ik vond het gewoon te irritant en te duidelijk aanwezig.
- de looks, ik vind het niet mooi terwijl ik eerst dacht dat ik juist de 550 niet mooi zou vinden.
- de Controlpod: een groot lomp ding waarop je teveel kan instellen maar helaas niet de dingen die ik belangrijk vind. Master,Center, Rear, Sub, Treble en Mute is alles wat ik nodig heb en dat zit nu precies op de 550 wel zou ik liever een draaiknopje voor harder/zachter hebben maar goed.

De 550 is veel goedkoper dan de z680 en geeft voor dat geld superstrak geluid zonder al teveel ingewikkkelde instelmogelijkheden. Echt plug n play zoals het bedoeld is.

oh ja minpuntje van de 550 is dat het voetje van de centerspeaker erg zwak is. Die kan het gewicht niet dragen waardoor de speaker "naar beneden zakt".
In mijn geval is dat niet erg want hij staat boven op mijn 19" CRT en is nu precies goed naar mij gericht.

BTW houd ook de prijs in gedachten. De Z680 gaat dacht ik voor zo'n EUR 350 en de 550 voor EUR 250. Tenzij je de Decoder nodig hebt is de Z680 die EUR 100 meer echt niet waard, zeker niet met die irritante sis. (zelf kocht ik de 550 voor EUR 210 bij een aktie in Rotterdam. En dat is echt een heel goede prijs/kwaliteit verhouding!!)

Zorg trouwens dat je die speakers goed opstelt anders klinkt het K*t. Koop vogel standaards ofzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Help!!!! op 04-01-2004 15:10 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik heb ook een enorm last van de ruis bij de z-680. Vooral bij dvd's via een dure optishe kabel, zou gauw dat ding op dts of dolby digital springt dan begin ie nog meer te ruisen, zelfs een beetje te brommen heel erg irritant is dat. Want als je weet dan blijf je er op letten en dan blijf je het altijd horen. Ik denk zelfs dat het opvalt als je het niet weet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 79815 op 04-01-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13529

De Creative gigaworks S 750 (7.1) is tot noch toe alleen verkrijgbaar via de website van Creative, verder niet in een gewone Nederlandse Winkel.

Als je goed zoekt dan kan je een duitse winkel vinden die de S750 te koop aanbiedt. Hier betaal je aanzienlijk minder voor dan via de website van Creative.
( €400 ipv €470)

Ik hoop dat de Gigaworks S750 binnenkort ook via de normale retailkanalen in Nederland verkrijgbaar zal zijn, ik wil hem eigenlijk eerst ff horen voordat ik hem aanschaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

400 Euro, dat scheelt nogal wat :)
Maar voor mij nog steeds te duur, want ik wil 5.1 (s700) ipv 7.1 (s750).

Completer (een PC zaak die goedkoop de MegaWorks 550 verkocht) op 19dec2003 over wanneer de S750 beschikbaar is:
De nieuwste produkten van creative worden als eerst via de site van creative verkocht.
De prijzen liegen er vaak niet om op hun site.
Wanneer de set in nederland te koop wordt aangeboden durf ik nog niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38212

informatique bied de Creative Gigaworks 7.1 speakerset al aan op hun site voor €429
weet niet of die ook daadwerkelijk leverbaar is maar kan em wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Wou die Gigaworks in de pricewatch toevoegen, maar de request is afgekeurd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cyb schreef op 13 januari 2004 @ 22:16:
Wou die Gigaworks in de pricewatch toevoegen, maar de request is afgekeurd.......
wazig hoor. :? Waarom dan?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De Gigaworks staat in de pricewatch, maar je moet het landenfilter op Europa zetten. De online winkel van Creative levert namelijk uit Ierland.

Ik heb de S750 daar besteld en het geluid is zeer goed. Met name de midrange is erg goed, wat een zwak punt is van veel satelliet-subwoofer sets. De sub is erg krachtig, maar iets te dominant. Ik moest het volume naar 50% terugschakelen om niet om te komen in de bassen. De hoge tonen zijn prima.
De ingebouwde versterker wordt niet heet, zoals de 510D dat bij mij deed, het achterpanel wordt hooguit lauw. De contol pod is voor verbetering vatbaar. Allereerst is de kabel erg kort, waardoor je de sub dicht bij het bureau moet zetten. Het volume van de kanalen is apart in te stellen, maar handig gaat dit niet, want als je de stroom eraf haalt gaan de instellingen verloren en mag je alles weer op nieuw instellen.

Als laatste wil ik jullie wijzen de overeenkomst tussen de satellieten van de gigaworks en de Cambridge Soundworks Newton MC100. Óf ze zijn precies hetzelfde of de gigaworks is van de Newtons afgeleid.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Precies hetzelfde dacht ik. Netzoals de MC50 en de MegaWorks 550 etc.

Hoe vind je de S750 t.o.v. de 510D?

(Kan Informatique prijs helaas niet toevoegen, alleen Informatique zelf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gefeliciteerd Tyrian lijkt me echt chill die S750. :9
Ik heb op dit moment de Megaworks 550 waar ik erg tevreden over ben.

Omdat jij de 510D had en deze vrijwel gelijk is aan mijn mw550 vraag ik me af hoe groot het verschil is tussen de S750 en de 510D. M.a.w. hoe zinvol is upgraden?

Kun je verder ook ns vertellen hoe groot het verschil is tussen 5.1 en 7.1 in spellen (en bij welke spellen je het getest hebt.) en ook het verschil bij het afspelen van muziek?

Ik ga er daarbij vanuit dat je de speakers "netjes" hebt opgesteld.

Alvast bedankt.

Edit: Ik zie net in je systemspecs dat je een Audigy1 hebt en daar kun je dacht ik alleen 5.1 op aansluiten. Betekent dit dat er 2 sattelites werkloos toekijken? Dat zou erg verdrietig zijn. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 14-01-2004 10:06 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Cyb schreef op 14 januari 2004 @ 03:38:
Precies hetzelfde dacht ik. Netzoals de MC50 en de MegaWorks 550 etc.

Hoe vind je de S750 t.o.v. de 510D?

(Kan Informatique prijs helaas niet toevoegen, alleen Informatique zelf.)
Ik kan ze niet zo goed vergelijken, want er zit behoorlijk wat tijd tussen dat ik de 510D had en nu de S750. Bovendien gaf mijn 510D na 2 uur spelen de geest

Ik vind de sub van de 510D beter klinken, hoewel hij misschien minder hard is. Hij heeft geen bassreflex poort in tegenstelling tot de sub van de S750. En heeft een aangenamere, minder harde bas. De middentonen zijn exact hetzelfde en de hoge tonen zijn beter doordat er nu tweeters aan de sattellieten zijn toegevoegd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Help!!!! schreef op 14 januari 2004 @ 09:58:
Gefeliciteerd Tyrian lijkt me echt chill die S750. :9
Ik heb op dit moment de Megaworks 550 waar ik erg tevreden over ben.

Omdat jij de 510D had en deze vrijwel gelijk is aan mijn mw550 vraag ik me af hoe groot het verschil is tussen de S750 en de 510D. M.a.w. hoe zinvol is upgraden?

Kun je verder ook ns vertellen hoe groot het verschil is tussen 5.1 en 7.1 in spellen (en bij welke spellen je het getest hebt.) en ook het verschil bij het afspelen van muziek?

Ik ga er daarbij vanuit dat je de speakers "netjes" hebt opgesteld.

Alvast bedankt.

Edit: Ik zie net in je systemspecs dat je een Audigy1 hebt en daar kun je dacht ik alleen 5.1 op aansluiten. Betekent dit dat er 2 sattelites werkloos toekijken? Dat zou erg verdrietig zijn. ;)
Ik heb nog niet echt in 7.1 kunnen testen, omdat ik een Audigy Player geluidskaart heb die maximaal 5.1 ondersteunt. De speakers kunnen van 5.1 of 6.1 naar 7.1 upmixen. Voor muziek maakt 7.1 weinig uit boven 5.1. Het klinkt iets ruimtelijker. Als je geen 3D spellen speelt is het de meerprijs wellicht niet waard.

Leuk detail is dat dit mijn eerste speakerset is waarbij ik nauwelijks luistermoe wordt na uren muziek draaien en waarop eigenlijk al mijn muziek goed tot zijn recht komt. (Pop, rock, dance, metal, klassiek, game / movie soundtracks, wereldmuziek) alles klinkt gewoon zoals het hoort.

De spellen die ik heb getest zijn Unreal 1, Unreal II XMP en Max Payne II.
Leuk detail is dat Unreal1 vrolijk meeschaalt naar de niewste luidsprekerconfiguraties. Het is voor de SBLive met EAX gemaakt, maar schaalt makkelijk mee naar 5.1 en ik denk ook 6.1 en 7.1. Het geluid in spellen is overweldigend en blijft ook op hogere volume niveau's kraakhelder. Je moet wel de sub en de center iets zachter zetten, maar dit is ook erg afhankelijk van je persoonlijke smaak en je luidsprekeropstelling.

Verder kan ik je verzekeren dat The Lord of the Rings in Dolby Digital 5.1 een indrukwekkende beleving wordt met deze set.

[ Voor 12% gewijzigd door Tyrian op 14-01-2004 15:23 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tyrian schreef op 14 januari 2004 @ 15:17:
[...]

Ik heb nog niet echt in 7.1 kunnen testen, omdat ik een Audigy Player geluidskaart heb die maximaal 5.1 ondersteunt. De speakers kunnen van 5.1 of 6.1 naar 7.1 upmixen. Voor muziek maakt 7.1 weinig uit boven 5.1. Het klinkt iets ruimtelijker. Als je geen 3D spellen speelt is het de meerprijs wellicht niet waard.

Leuk detail is dat dit mijn eerste speakerset is waarbij ik nauwelijks luistermoe wordt na uren muziek draaien en waarop eigenlijk al mijn muziek goed tot zijn recht komt. (Pop, rock, dance, metal, klassiek, game / movie soundtracks, wereldmuziek) alles klinkt gewoon zoals het hoort.

De spellen die ik heb getest zijn Unreal 1, Unreal II XMP en Max Payne II.
Leuk detail is dat Unreal1 vrolijk meeschaalt naar de niewste luidsprekerconfiguraties. Het is voor de SBLive met EAX gemaakt, maar schaalt makkelijk mee naar 5.1 en ik denk ook 6.1 en 7.1. Het geluid in spellen is overweldigend en blijft ook op hogere volume niveau's kraakhelder. Je moet wel de sub en de center iets zachter zetten, maar dit is ook erg afhankelijk van je persoonlijke smaak en je luidsprekeropstelling.

Verder kan ik je verzekeren dat The Lord of the Rings in Dolby Digital 5.1 een indrukwekkende beleving wordt met deze set.
Duidelijk verhaal!
Zelf speel ik juist veel spellen waar geluidspositionering belangrijk is. Daarom lijkt 7.1 me ok. Alleen die bas van de 510 / 550 is voor mij hard genoeg.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

weet iemand al wanneer die uit komt en hoe duur ie ongeveer moet zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De S700 (5.1) komt zover bekend niet in Europa uit.

De S750 (7.1) is er wel, en is sinds pas in de Pricewatch te vinden voor iets van 380 Euro. Dus ongeveer net zo duur als de Logitech Z680, alleen nu heb je 7.1 en betere geluidskwaliteit, alleen geen decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Wie zegt er dat ie betere geluidskwaliteit heeft dan de Z680??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Hmm lijkt me wel toffe set. Heb nu MW 650D en MW 510D gecombineerd met elkaar, komt aardig geluidje uit maar misschien dat ik deze 2 setjes wel verkoop en ook de S750 koop maar wil ze eerst een keer in de winkel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103115

de reviewers :)

And btw mensen, waarvoor heb je een decoder nodig? Ben een beetje audion00b, sorry :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 91491 schreef op 19 januari 2004 @ 18:36:
Wie zegt er dat ie betere geluidskwaliteit heeft dan de Z680??????
Ok, is meer persoonlijke smaak, maar deze smaak wordt gedeeld door veel mensen.

@ DrDorkHimself
Decoder meestal voor consoles enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyb op 19-01-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

dat word sparen voor de s750 ..
Pagina: 1