Raar geluid uit laptop

Pagina: 1
Acties:

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een laptop hier maakt een raar geluid: het lijkt net of er een motortje vastzit (je voelt de laptop daar trillen). Het geluid komt ter hoogte van de floppydiskdrive vandaan.

Ik heb echt geen idee wat het is ? De laptop functioneert verder wel normaal...

Het betreft een Toshiba Sattelite 1800-617

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een fannetje wat aanloopt :?. Dat zou kloppen wat betreft het geluid... En met genoeg stof gebeurd dat wel na verloop van tijd. Is het een probleem hem open te schroeven of is de garantie toch al verlopen?

• P.B.
  • Niet online
Kickje.

• P.B.
  • Niet online
Het geluid is er nog steeds, ik ben van plan dat ding te openen... Hoe moet dat ? Dat is nergens in de (normale) handleiding te vinden en service manuals zijn nergens te vinden..

[ Voor 13% gewijzigd door P.B. op 23-01-2004 17:35 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Is het niet je harde schijf? Als ik het me goed herinner zat die vlak bij de floppydrive, en die motortjes willen wel eens gaan aanlopen na verloop van tijd...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• P.B.
  • Niet online
Moartn schreef op 23 januari 2004 @ 21:29:
Is het niet je harde schijf? Als ik het me goed herinner zat die vlak bij de floppydrive, en die motortjes willen wel eens gaan aanlopen na verloop van tijd...
Dat kan ook, maar ik wil m eerst openen :P De laptop is trouwens in Mei 2 jaar oud, dus de HDD lijkt mij eigenlijk niet.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zorg dat je bij het openen van je laptop niet het overzicht verliest.

Ik wist op een gegeven moment niet meer waar alle schroefjes zaten, had er zelfs wat over na het terug monteren.

Expanding the inexpandable

• P.B.
  • Niet online
Expander schreef op 25 januari 2004 @ 01:46:
Zorg dat je bij het openen van je laptop niet het overzicht verliest.

Ik wist op een gegeven moment niet meer waar alle schroefjes zaten, had er zelfs wat over na het terug monteren.
Ik moet wel eerst weten hoe je m moet openen... :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me dat je eerst aan de onderkant begint met schroeven ;)

Tweakers Discord

Verwijderd

Duncan schreef op 25 januari 2004 @ 01:23:
[...]

Dat kan ook, maar ik wil m eerst openen :P De laptop is trouwens in Mei 2 jaar oud, dus de HDD lijkt mij eigenlijk niet.
hoezo eigenlijk?

Maar inderdaad begin aan de onderkant, en let heel goed op wat waar hoort anders ben je het straks helemaal kwijt.

• P.B.
  • Niet online
Het zou wel handig zijn als er misschien ergens een Toshiba Service Manual is, of dat iemand uitlegt wat de beste manier is om zo´n laptop te openen (en sluiten)

• P.B.
  • Niet online
Klein kickje

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar heb je toshiba al gebeld? en ik neem aan dat je geen garantie meer hebt? (ondanks dat ie nog geen twee jaar oud is)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Klein tipje: maak foto's van hoe hij in elkaar zat. Iedere keer als je een afdekplaatje weghaalt.

Ga gewoon alles na wat geluid kan maken, ventilatoren, de schijf, het cd-romstation waar een cd in zit die niet helemaal in balans is (mijn bureau staat soms helemaal te trillen door een goedkope zelfgebrande cd), schijf, diskette enz.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• P.B.
  • Niet online
Een kickje dan maar weer: Ik zoek gewoon de service manual... Ik heb inderdaad geen garantie meer.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-04 14:58

MadMan

What the....

Nou, zo ontieglijk moeilijk is het demonteren van een laptop echt niet hoor. Je draait hem ondersteboven, draait ALLE schroeven los en hop, je heb de onderplaat al los. Zo werk je gewoon verder tot hij ver genoeg uit elkaar is. Let hierbij inderdaad wel op dat je onthoud welk schroefje waar moet! Ik heb op deze manier al talloze laptops uit elkaar gehaald, en ik heb nog nooit een schroefje over gehad ofzo.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Pagina: 1