[98] Pc hangt tijdelijk bij operaties op bestanden*

Pagina: 1
Acties:

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Help alsjeblieft. Ik heb de search gebruikt en al vaker gezocht maar ik snap er niets van.

Ik heb Windows 98 SE met een 800 MHZ, genoeg geheugen, moet allemaal niet voor een probleem zorgen.

Maar nu wil mijn pc, nadat hij is opgestart en 5 minuutjes aan het werk is, de hele tijd hangen na een bewerking op een bestand. Hij hangt dan ongeveer een halve minuut. Het gebeurd dus als ik een nieuwe directory maak, als ik iets naar de prullenbak sleep. Het gebeurd ook als de virusscanner uit staat. De cpu activity staat dan laag en ook de harde schijf ratelt niet. Defragmenteren werkte ook niet.

Het gebeurde me bij een vorige installatie van Windows 98 ook al als hij een paar maanden draaide.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Vriendelijke groet,

Rudolf

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Verwijderd

warrie schreef op 04 januari 2004 @ 00:37:
bij een vorige installatie van Windows 98 ook al als hij een paar maanden draaide.
Rudolf
Hoe lang is een paar maanden?
Veel met software zitten kloten? vieze plaatjes gekeken ;) ?
format c:/ werkt altijd.

[off topic]Je hoeft hier niet te groeten hoor[/off topic]

• warrie
Zou het een hardware matig probleem kunnen zijn? Kan het aan mijn register liggen? De pc werkt verder prima, heb weinig last van pop-up's en andere reclame-troep...

Vreemd dat niemand eerder zo'n probleem heeft gehad...

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• warrie
vieze plaatjes??? wel een kerstkaart van mijn oma gekregen, maar daar kan het denk ik niet aan liggen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in de topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems policy welke je bovenaan dit forum kan vinden :)

Heb je al eens in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ gekeken naar een harddisk diagnostic tooltje? Heb je al eens AdAware / Spybot / HiJackthis gedraaid?

Verder - als je zelf de laatste poster bent, bewerk je bericht dan even ipv een nieuwe te posten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door elevator op 04-01-2004 01:28 ]