[Aopen brander] Lade gaat niet open

Pagina: 1
Acties:

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een Aopen brander, nog nieteens zo oud. Maar nu wil soms de lade niet meer open, maar als ik hem opnieuw opstart gaat het prima. Het komt dus door Windows, maar hoe kan ik dit oplossen?

(Search geeft alleen maar gevallen waar hij helemaal niet mee open wil (ook niet na herstart).)

Steam

• kered
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 11:50
welke windows versie heb je? en geeft t ledje een signaal?

edit: jah winxp draait op de achtergrond een brander programma, mss werkt dat nog niet helemaal goed samen...

[ Voor 54% gewijzigd door kered op 04-01-2004 17:09 ]

• Falskdansker
  • Niet online
Windows XP Pro, ledje geeft geen signaal, maar ik hoor wel even wat gebrom.

Ik zie net dat hij het weer doet, maar weet iemand hoe dit komt?
(Laatst deed hij het wel weer even, en viel toen ook weer "uit")

Steam

Verwijderd

Open je hem via het knopje of door een een eject cd functie ergens in windows (media player ofzo) Het zou gewoon het motortje of elastiekje kunnen zijn, in de 1/2 van de gevallen met weigerende cd-roms die ik heb meegemaakt kwam het door slippende elastiekjes, gebroken elastiekjes e.d.

Verwijderd

Misschien in combinatie met een brakke firmware? Firmware upgrade :?

• Falskdansker
  • Niet online
Ik kan hem dan niet open krijgen door het eject knopje of het eject menu in windows. Maar als ik de pc opnieuw opstart doet hij het opeens wel :?

Steam

• kered
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 11:50
en watvoor ide-kabel gebruik je? zijn er nog andere drives op het zelfde ide kanaal? werkt ie in dma modus of pio? staat ie op cable select of master of slave? is je bios goed ingestelt, is ie up2date? heeft je drive een firmware update nodig? heb je de nieuwste chipset drivers geinstalleerd?
ehm... support sites van fabrikanten doen ook altijd compatiblility test met verschillende drives, 'known issues' krijg je dan, mss staat die van jou erbij.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kan hem dan niet open krijgen door het eject knopje of het eject menu in windows. Maar als ik de pc opnieuw opstart doet hij het opeens wel
Blijkbaar wordt de drive gelocked (net zoals brandprogramma's dat doen); hij weigert dan open te gaan. Je kan ff googlen naar een progje dat de drive unlockt, die zijn er genoeg. Als je dat draait, gaat daarna je drive weer netjes open.

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Meestal zit er ook zon pinnetje met een cd-rom speler meegeleverd voor een nood eject oid. Dat kan evt ook helpen bij een niet openende lade.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
ik vermoed dat zijn brandprogramma op de achtergrond blijft hangen en de drive gelocked houdt.

• Falskdansker
  • Niet online
koraks schreef op 04 januari 2004 @ 12:42:
[...]

Blijkbaar wordt de drive gelocked (net zoals brandprogramma's dat doen); hij weigert dan open te gaan. Je kan ff googlen naar een progje dat de drive unlockt, die zijn er genoeg. Als je dat draait, gaat daarna je drive weer netjes open.
Dat denk ik ook
Werkbouwtuig schreef op 04 januari 2004 @ 13:23:
Meestal zit er ook zon pinnetje met een cd-rom speler meegeleverd voor een nood eject oid. Dat kan evt ook helpen bij een niet openende lade.
Die is ook meegeleverd, maar dan moet ik nog steeds opnieuw opstarten om hem te gebruiken.
m3gA schreef op 04 januari 2004 @ 13:24:
ik vermoed dat zijn brandprogramma op de achtergrond blijft hangen en de drive gelocked houdt.
het probleem komt ook voor als ik nog geen enkel brandprogramma heb opgestart.

Hij lijkt het nu weer goed te doen, na een firmware update.

offtopic:
Vroeger had ik zo'n programma in mijn startmenu waarmee ik mijn cdromspeler kon (un)locken. Weet iemand waar je zoiets vind?

Steam

Pagina: 1