Toon posts:

Acces als frontend voor MS-SQL Database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met studeren, nu wil ik een acces als frontend gebruiken op een ms-sql server. Dit lukt echter niet, ik kan in acces odbc aangeven en dan de server selecteren maar ik krijg dan geen data. De sql server beschikt gewoon over de standaar database pubs en northwind.

Weet iemand hoe dit simpel in te stellen is? Security enz... is hier geen issue omdat het echt om een test opzet gaat.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[quote=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/740997#fora]
In welke fora hoort 't nou allemaal :?
(...)
Software Algemeen
Installatie problemen, problemen met verbinding naar een Database server, etc.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm myODBC instaleren ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja en dan? dan heb ik een verbinding.... maar hoe kan ik vanuit acces de database dan gaan maken of veranderen?? Dit lukt mij totaal niet.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat vroeg je niet .. je zei dat je geen data kreeg.

zet de tabellen gewoon op met een tooltje

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja een tooltje?? ... noem er eens een... liefst met link...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 01:40:
Ja een tooltje?? ... noem er eens een... liefst met link...
-- maar weggehaald -- :D

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 04-01-2004 01:51 ]

Iperf

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
fish: Lol, myODBC voor MSSQL Server?

Manga: welke versie van access en welke versie van sql server heb je?
Als je over de standaard editie beschikt (dus niet de Desktop Engine) kun je e.e.a. instellen in de Enterprise Manager.
En anders.. Ondersteunt jouw access-versie het aanmaken van een dataproject? (Bij mijn weten Access 2k+ en SQL server 2k+) Dat kan voor een testomgeving al voldoende zijn.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach leesfoutje .. sorry :D

nee mssql server heb ik me nog nooit beziggehouden
mmm word laat geloof ik 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 04-01-2004 01:50 ]

Iperf

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Eh .. ik heb ooit 's met SQLServer 6.5 en (ik dacht) Office 97 professional gewerkt: Access had een "upsize" utility: je kunt je database in Access aanmaken en dan "exporteren" naar SQLServer.
Data-entry moet dan - denk ik - kunnen via Access en een ODBC (wel ook de SQL Server database als een ODBC koppeling aanmaken).
(Ik gebruikte destijds Delphi als front-end voor vanuit Access ontwikkelde en ge-exporteerd database.)

eagle

Verwijderd

Topicstarter
MS-SQL 2000 en acces 2002 , ik krijg nu wel een verbinding maar wat mij dus niet lukt is op een acces manier de tabellen aanmaken en indelen... omdat ik nog niet zo goed in de taal sql ben...dacht ik dat dit een oplossing was. Maar ja het blijkt dus toch nog best lastig.

Verwijderd

Topicstarter
word idd... een beetje laaat.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp... heb de sql server manager gevonden kan ik ook de database in acces maken en dan importeren.

Iemand hier ervaring mee?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 01:58:
Als ik het goed begrijp... heb de sql server manager gevonden kan ik ook de database in acces maken en dan importeren.

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel een tip: gebruik de edit-knop i.p.v. het posten van meerdere replies achter elkaar.

Ga bovendien even op zoek naar 'data project'. Is het makkelijkst voor jou, dan kun je in access gewoon tabellen aanmaken en dan worden ze op de server aangemaakt. Maar als je dit nog niet snapt, waarom zou je dan niet met een gewoon access-databaseje beginnen?

En je kunt inderdaad je database vanuit access 2000 upsizen naar SQL server, maar hiervoor is wel kennis vereist van hoe SQL server werkt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus omdat het in acces wel aardig lukt,, en ik nu een stapje verder wil... Ik kon daarbij niet meteen een duidelijk tekst vinden over het hoe of wat, omdat bijna alle topics gaan over mysql.

En 'data project' ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 02:30 ]

Verwijderd

Wanneer je in access kiest voor het maken van een dataproject kun je de server opgeven waar het project mee gemaakt moet worden. Daarna kun je in access de tabellen maken zoals normaal. Wanneer je een gewone versie van SQL server gebruikt maak je verbinding op de computernaam. Wanneer je Msde gebruikt maak je verbinding op computernaam én instance naam.
Er is wel een verschil in data types die je kunt gebruiken.

Success

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu de tabel wel bewerken, het invoeren gaat alleen niet zoals ik gewend ben.

Ik kan de tabel vormen maar niet vullen (ik gebruik het sys account) dus het kan niet een security issue zijn lijkt me..
Pagina: 1