Draadloos singaal te zwak, versterkbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
Goeden nacht beste mede tweakers,

Mijn moeder heeft nu (eindelijk) een eigen pc. Het is een p2 400, leuke bak om op te internetten. Er draait momenteel winXP NL PROF. op. Het internet is draadloos geregeld met een kaartje van 3com.

Echter heeft dit kaartje een bereik dat net niet goed genoeg is. Je kunt namelijk op "retry" klikken in het menuutje van 3com. Het is dan de bedoeling dat de wifi kaart een frequency pakt om op het LAN te gaan (tevens internet). Als ik hier echter op klik, gaat ie zoeken, dan krijg ik héél even een signaal, een "poor" signaal. Dit signaal blijft ongeveer 2 a 3 seconden stand, internetten is dan wel mogelijk en gaat redelijk snel.

Nu is mijn vraag, is er een manier om het signaal te versterken zodat er een contant "poor" signaal is?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Killerhond schreef op 04 januari 2004 @ 00:07:
Nu is mijn vraag, is er een manier om het signaal te versterken zodat er een contant "poor" signaal is?
Soft of hardwarematig ?

Meh!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

maak je gebruik van een accespoint?

• Bliep
Nouja, eigenlijk is dat mijn vraag, hoe je het moet versterken. Of je dit sofwarematig of hardwarematig moet/kunt doen.

Of ik een accespoint heb?
Eerlijk gezecht ben ik een beetje een netw0rk n00b ;) Mijn broer heeft overigens het kaartje geinstalleerd, dus ik zal hem morgen is vragen :)

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Killerhond schreef op 04 januari 2004 @ 00:53:
[...]
Of ik een accespoint heb?
Eerlijk gezecht ben ik een beetje een netw0rk n00b ;) Mijn broer heeft overigens het kaartje geinstalleerd, dus ik zal hem morgen is vragen :)
Je hebt geen accespoint waarschijnlijk, een acces point is een soort kastje (net als een router/switch/hub), dat kaartje heeft niet hetzelfde bereik als een los kastje (waarschijnlijk, hier zit onderling ook nog wel wat verschil in)

Misschien een andere antenne erop en dan kom je misschien een stukje verder.

Meh!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
anteren antenne gaat meestal niets helpen ... tenzei op de pc een magneet antennetje

welk is afstand / aantal muren / hoeveel verdiepen ?

• Bliep
Nou wat ik jullie kan vertellen over de accespoint zoals De_Koele_Man het mij uitlegt, hebben wij er wel één.
bzzt bzzt ik zoek ff plaatjes op :)

eerste edit:
Afbeeldingslocatie: http://webstore.netline.nl/mmNETLINE/Images/3CRWE454G72.gif

tweede edit:
situatie bij ons thuis: afstand is geschat 15~20 meter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/schapenwol/turbo%20tekening.JPG
Hoe zou ik e.v.t. zo'n antenne moeten bevestigen? Ik heb hier nog een lat aluminium liggen, zou ik dat als product kunnen gebruiken?

Waar zou ik hier in nederland een antenne kunnen kopen?

[ Voor 36% gewijzigd door Bliep op 04-01-2004 11:42 ]

Verwijderd

Welke AP/router gebruik je? Bij sommige kan je de signaalsterkte in het menu of door middel van een firmware hack al sterker maken.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
op www.wifishop.nl (en zo talloos anderen) zijn tig low-profile antennes te vinden, die je bijvoorbeeld gewoon op je bureau kan zetten. De meer gevorderde wifi gebruiker soldeert er natuurlijk zelf eentje. Daar zijn ook talloze recepten voor te vinden op het web.
Wat wel belangerijk is, is of je wel een goede aansluiting hebt voor een externe antenne, dat zal wel, maar toch even kijken voor de zekerheid.

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Als je nou die accespoint in het midden van het huis zet ?
Dan is het nut van draadloos weg, omdat je dan weer met kabels gaat trekken :p
Good point... :)

[ Voor 52% gewijzigd door De_Koele_Man op 04-01-2004 15:35 ]

Meh!

• Bliep
De_Koele_Man schreef op 04 januari 2004 @ 15:14:
Als je nou die accespoint in het midden van het huis zet ?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Killerhond schreef op 04 januari 2004 @ 15:22:
[...]

Uhm... een accesspoint IS draadloos! (heeft natuurlijk wel stroom nodig, dus letterlijk midden in de kamer is ook geen goed idee)

Zolang ie maar ongeveer in het midden staat van de twee draadloze PC's die je wilt verbinden. Als dat niet helpt kan je idd een betere antenne kopen ofzo

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Als ik het goed aan het plaatje is het een OfficeConnect 802.11g van 3Com? Dat is een Gateway.....

Je kan hier beter niets zetten....

Pagina: 1