Toon posts:

[LINUX] RH9 probleem na up2date met GLIBC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het uitvoeren van up2date (voor de eerste keer overigens) kreeg ik een foutmelding die met glibc te maken had.

Geen idee wat voor foutmelding het was aangezien ik het niet gekopierd e.d. heb.

Dus ik dacht, ik voer up2date gewoon nog een keer uit en kijk wel wat er gebeurd. Niet dus. Nu krijg ik iedere keer deze foutmelding:

up2date -fu
/usr/bin/python: relocation error: /lib/i686/libpthread.so.0: symbol _h_errno, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference

zelfde error krijg ik als ik andere programma's wilt uitvoeren zoals rpm, vi

server opnieuw installeren is niet echt een oplossing.

foutmelding leverde bij google 1 hit op nl:
https://listman.redhat.co...02-November/msg00008.html en als je dan naar de 2e pagina zou gaan (https://listman.redhat.co...02-November/msg00010.html) krijg je een omschrijving hoe het op te lossen is.

Helaas werkt vi dus ook niet en pico is niet geinstalleerd. Een andere rpm gebruiken e.d. gaat ook niet omdat rpm het ook niet doet. En de rpm database opnieuw opbouwen zit er dus ook niet in :-/

Iemand nog enig idee wat te kunnen doen?
Heb toevallig wel webmin op de server staan. Na dat ik uitgelogt was kon ik ook niet meer inloggen en met webmin heb ik gelukkig ssh kunnen restarten :)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20
waarom doe je dan ook -f (force)
Misschien kwam er een nuttige foutmelding of iets wat up2date mist bij het upgraden.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
hey ik heb vandaag gentoo proberen te installen, en dat ging goed, totdat de kernel vastliep :X (don't ask). Daarna kreeg ik dezelfde foutmeldingen. Alleen mist ie bij mij een bestand, en dus werkt bijna niks meer...

Een oplossing zou heel mooi zijn (heb 4 uur staan compilen :P )

Verwijderd

Topicstarter
bump

c'mon linux nerds...