Toon posts:

Hulp bij overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helemaal nieuw bij het overklokken. Ik heb wel een aantal basis dingen gelezen en weet hoe ik moet pc en hardware om moet gaat. Ik heb alleen nog nooit durven overklokken en dat wil ik nu graag zover het kan maar daar heb ik hulp bij nodig.
Dus heeft iemand enig idee hoe ik dit CONCREET doe (stappenplan)???

systeem
---------------
P4 3GHz + Zalman CNPS7000-Cu
Asus P4C800 Del. + laatste BIOS
2x 512MB PC3500 DDR
ATI 9800PRO 128MB
2x 120GB S-ATA MAXTOR HDD's
---------------

thx

Verwijderd

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

daar staat ook een minifaq link in.

edit:
"mini" overklok FAQ

Het is de bedoeling op got dat je altijd eerst gebruik maakt van de al reeds aangeleverde informatie. Meestal kan je zeer veel info vinden in de faq's. Ik zou zeggen lees deze de volgende keer eerst even goed door.

veel succes

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het deels gelezen maar er staat niet veel over het overklokken van een systeem dat al redelijk hoog is.

Ik wil graag de ervaring van iemand die ook een dergelijk systeem heeft (heeft overgeklokt).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:53:
Ik heb het deels gelezen maar er staat niet veel over het overklokken van een systeem dat al redelijk hoog is.

Ik wil graag de ervaring van iemand die ook een dergelijk systeem heeft (heeft overgeklokt).
dat maakt natuurlijk niets uit :)
Dit merk ik meer op als luiheid om zelf info te zoeken. Als je wilt gaan overklokken zou je zelf eerst het één en ander moeten leren over de basic overklok kennis. Dit is wel het minste wat op het GOT forum wordt verwacht.

De basic's zijn zowel voor een nieuw als oud systeem groten deels hetzelfde.

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik heb eenzelfde Mobo/processor/koeler. De processor kan je gerust met 10% overklokken. Laat het een poosje draaien en probeer later nog eens wat verder te klokken indien je zo nodig nog hoger wilt . Ik heb het zelf nog op 3.0 lopen omdat er over de huidige snelheid van 3ghz eigenlijk toch niets te klagen valt. Mijn huidige cpu temp is 31 idle en de pc staat pal naast de verwarming.

Verwijderd

Topicstarter
Midnightimpact schreef op 03 januari 2004 @ 23:58:
Ik heb eenzelfde Mobo/processor/koeler. De processor kan je gerust met 10% overklokken. Laat het een poosje draaien en probeer later nog eens wat verder te klokken indien je zo nodig nog hoger wilt . Ik heb het zelf nog op 3.0 lopen omdat er over de huidige snelheid van 3ghz eigenlijk toch niets te klagen valt. Mijn huidige cpu temp is 31 idle en de pc staat pal naast de verwarming.
Dankje!! Hier heb ik meer aan dan de info van Kaasi.
Ik ga het proberen.

Nog iemand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 00:01:
[...]

Dankje!! Hier heb ik meer aan dan de info van Kaasi.
Ik ga het proberen.

Nog iemand?
Ja ik!! www.beginnersweb.nl! Top site!

:+

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

Cozm0

Unf!

door hier in de intel list je cpu op te zoeken kan je vinden wie er hoeveel heeft oc'd en met welke hardware

http://www.cpudatabase.com/CPUdb/

verdere tip: gewoon heel rustig je fsp iets omhooggooien, zie faq

[ Voor 3% gewijzigd door Cozm0 op 04-01-2004 00:10 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

In de FAQ ( Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) ) staat vrij helder uitgelegd hoe je moet overclocken... Het is vooral een kwestie van stapje voor stapje je FSB verhogen en steeds kijken of het nog stabiel is.
Als het niveau waarop het hier in de FAQ staat uitgelegd te hoog is voor je, en da's geen schande, kan je het altijd nog, zoals Serenity met een grapje al voorstelde, op www.beginnersweb.nl proberen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.