image op nieuwe hd

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• bouvier
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01-2023
ik heb nu een western digital 40gb 2 mb cache en dat word een beetje krap vanwege alle films enz. dus dacht ik een 120 gb erin.
mijn eerste vraag is welke kan ik het beste nemen een wd 120gb 8mb ,gewoon bij hetzelfde merk blijven of een ander merk.
mijn tweede vraag is ik heb van mijn harde schijf een image gemaakt die voor mij echt perfect is, deze schijf is opgedeeld in 2 partities station C en D en de image is alleen gemaakt van station C en die image staat nu op station D ,als ik die nou op een cd brand kan ik die dan gewoon op die 120 gb schijf zetten of gaat dat niet werken.
ik kan natuurlijk die 120gb ernaast zetten maar ik dacht zelf dat het slimmer is om op die juist windows te zetten,omdat die 8mb cache heeft of zie ik dat verkeerd.
iemand hier een antwoord op.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hdd je het best kunt nemen ligt aan jezelf. Als JIJ WD fijn vind dan kun je makkelijk een keuze maken lijkt me.

Het idee van images is dat je ze gemakkelijk kunt terugzetten, dus ook op andere schijven.
En als ik jou was zou ik windows op die 120GB zetten, dat is toch wat sneller namelijk gezien de cache (met name als er veel kleine bestanden gelezen moeten worden).

Neem ook de prachtige FAQ eens door van dit sub forum, want al je vragen staan er eigenlijk al in.

• bouvier
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01-2023
ik heb in het forum gezocht en kon daar alleen vinden dat iemand zei dat een image alleen over gezet kon worden op een andere harde schijf als ze even groot zijn.
en dat het iets met partities te maken had.
vandaar dat ik er iets meer over wilde weten voor dat ik een harde schijf koop en alles er opnieuw opzet.

Verwijderd

Voor Norton Ghost geld dat de harde schijf waar je de image terug op wilt zetten tenminste zo groot moet zijn als dat de data inneemt.

Dus als ik een Ghost maak van een 3000 GB schijf met daarop 2GB aan data, en ik gebruik die image om terug te zetten op een 120GB schijf - dan kan dat gewoon.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 11:09 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarom niet de nieuwe schijf als slave plaatsen, met PartitionMagic de gewenste partities van de oude naar de nieuwe schijf clonen, jumpers van beide schijven even wisselen en je bent klaar.

De restruimte op je HD kan je gebruiken voor nog meer partities of het vergroten van de bestaande partities.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vraag 1: zie de FAQ :)
Vraag 2: images (in ieder geval die van Norton Ghost) omvatten enkel bestanden en de eventuele opstartbestanden, maar geen hele partities ;) Zie verder euss en de handleiding die je bij Norton Ghost had gekregen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.