[Muis] Logitech Wireless Optical Mouseman heeft lage rate

Pagina: 1
Acties:

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo,

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met aimen in FPSs. Toen ontdekte ik dat de bewegingen op het scherm de bewegingen die ik met m'n Logitech Wireless Optical Mouseman niet goed overeenkwamen. Vooral als er bovendien een muisknop ingedrukt wordt, gaat het heel "schrokkerig". Om dit te demonstreren een filmpje van 1,24 mb in Xvid formaat gemaakt.

Je ziet eerst dat ik rechtuit loop om te demonstreren dat het (op de Fraps tikjes na) gewoon smooth gaat. Als ik me daarna omdraai richting ladder en daar omheen draai zie je het al meer "tikken". Ik draai me daarna nog een keer om, om het beter te laten zijn. Als ik dan weet terug ga naar de andere kant van de ladder "schiet" (kogels op ;) ) ik terwijl ik loop. Vooral dan is het erg goed merkbaar dat het schokt.

Dit heb ik met m'n goede oude Logitech Pilot Scrollmouse (met bal!) niet. Het is dus niet de beweging van m'n hand die ik eventueel zou maken bij het enthausiast op schieten drukken, en tevens niet de hardware op de muis na, omdat ik dna hetzelfde effect zou moeten hebben bij de andere muis. Ook bij andere spellen heb ik dit probleem (Call of Duty).

Ik had mouseware niet geïnstalleerd. Nadat ik dit wel had gedaan geen verschil. Ook het versnellen van de muis en of uit zetten helpt niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/mouse_hertz.gif
Hierboven zie je dat de rate van de muis rond de 60 Hertz zit telkens. Normaal voor USB muisen is 125 Hz. Ik zoek het probleem dus ook hier. Op de Logitech site, met de search hier en met Google kon ik tot mijn verbazing niet de rate vinden die normaal is voor deze muis, ik ga dan ook gewoon van de standaard 125 Hz uit.

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 03-01-2004 23:45 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien USB 1.1 aansluiting en een USB 2.0 indicatie? Ik weet dat 2.0 sneller is, maar of dat voor een muisje uitmaakt?

* Dark Blue nog steeds übergelukkig met haar Logitech PS/2 balmuisje wat zo ongeveer naar dr hand gekneed is O+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 12:08

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heb je nog zo'n USB -> PS/2-blokje over? Zoja zou je eens kunnen proberen om de muis op PS/2 aan te sluiten, als dat even slecht gaat kan je al uitsluiten dat USB er iets mee te maken heeft. Als het beter gaat, nou, dan heb je in ieder geval een workaround.

DarkBlue: Als ik het me goed herinner maakt een muis gebruik van de trage USB-stream, en maakt het dus niet uit of 'tie op een 1.1 of 2.0 poort is aangesloten.

[ Voor 26% gewijzigd door Sprite_tm op 03-01-2004 23:53 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dark Blue schreef op 03 januari 2004 @ 23:48:
Misschien USB 1.1 aansluiting en een USB 2.0 indicatie? Ik weet dat 2.0 sneller is, maar of dat voor een muisje uitmaakt?

* Dark Blue nog steeds übergelukkig met haar Logitech PS/2 balmuisje wat zo ongeveer naar dr hand gekneed is O+
Zowel op een USB 1.1 als een USB 2.0 poort geeft het hetzelfde probleem. Ik ga nu proberen met PS/2 verloopding, alleen das niet Plug and Play en ik start dus nu even opnieuw op.

Edit na restart: Het helpt niet; erger nog, de mouserate is gezakt van zo'n 60 Hz naar een constante 51 Hz. Dit schiet dus niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door sdomburg op 03-01-2004 23:59 ]

Verwijderd

Misschien kan de muis gewoon niet meer verzenden? Wireless staat nou niet bekend om z'n snelheid (vooral de wat oudere versies zoals deze) ...