Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Logitech QuicCam Messenger sofware freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een Logitech webcam gekocht en deze natuurlijk volgens de documentatie netjes geinstalleerd. Nu wilde ik via MSN Messenger lekker chatten met de webcam alleen naar een paar instel schermpjes liep MSN messenger vast :? en ben ik maar gaan reboten, ik heb verder daarna het nog eeen paar keer geprobeerd te checken; met adobe photoshop (import) en via het control panel gedeelte van de webcam zelf maar niets mocht helpen of zorgen dat mijn systeem niet crashte of dat ik ipv zwartbeeld gewoon beeld zou krijgen.

Specs:
Logitech QuickCam Messenger + drivers van de site
Windows XP (geheel opnieuw geinstalleerd om te kijken of daar het probleem zat, nee dus)
USB op een ABiT KT7

ook als je zoekt met google, vind je aardig wat links met betrekking op het freezen van de webcam en software, ook dat je de applicatie helemaal niet kan afsluiten wat duidt op een hardware en of driver probleem, want voordat een driver zijn connectie heeft gesloten en of respons heeft gegeven doet het programma niets.

http://www.techspot.com/vb/showthread/t-7130.html

nog meer info over de crash,

Larsn TaskInfo verteld mij het volgende
Afbeeldingslocatie: http://galleries.vinyamar.com/qUp/index.php?i=v&ip=-646257043&name=webcamhvideoserror.jpg

oftewel een probleem met het sluiten van de driver? zou je denken.

Maar okey wie heeft dit probleem ook of heeft het gehad en weet mij een oplossing te mededelen!!!.

Alvast bedankt!.

ps als me topic verkeerd staat zouden jullie deze dan willen verplaatsen, bedankt!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
kheb precies hetzelfde probleem met mijn creative.

Verwijderd

me2... kep etzelfde probleem... nog geen oplossing (helaas)

Verwijderd

ik had ook een Logitech webcam icm een Abit KT7 met hetzelfde probleem, webcam werkte 10 sec en daarna crash

proberen proberen proberen

na verloop van tijd een ander moederbord aangeschaft en het ding werkte probleemloos....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 19:28 ]

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
Hetzelfde probleem hier met een Logitech Quickcam zoom en Win XP.

Trouwens alleen last van freezes in het config menu van MSN (na ongeveer 10 sec) en in de Imagestudio software van Logitech. Na afsluiten van de applicatie is het niet meer mogelijk om de webcam in een ander programma te gebruiken. Krijg namelijk een foutmelding dat de cam al in gebruik is. Alleen een reboot helpt dan nog :( :(

Als iemand een oplossing weet graag

System specs

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 19:53

JoeBlack2k

I Love Hilary

hebben jullie wel de drivers geladen ?
anders moet je ff de standaard drivers van xp proberen

enige wat ik weet is dat die logitech software heeel brak is..

Hilary Duff 4-Life

Verwijderd

Topicstarter
er schijnt een update voor de service pack te zijn voor deze driver maar ik kan maar niets vinden :{

Verwijderd

Topicstarter
verder heb ik nog wat informatie gevonden
The most problematic of the chipsets are any of the VIA® host controllers. Logitech and the USB community at large have seen many issues with VIA host controllers. Before troubleshooting any USB issue when this chipset is used, please make sure you have the latest filter driver and patches available from the VIA web site. You must have the following two updates:

USB Filter driver
4 in 1 driver update
Additionally, the following BIOS Settings have been found to correct many USB issues with the VIA chipsets:

Power Management set to Disabled
Plug and Play Operating System set to Enabled
IRQ's Assigned set to Auto or Operating System
USB Keyboard set to DOS or BIOS
Write Pipeline Cache (FIC Motherboards and others) set to disabled
System BIOS Cacheable set to Disabled.
If you have an AMD processor 350mhz or higher, there is a patch available to resolve certain USB issues on computers which have a VIA chipset and an AMD 350mhz or faster processor. The following is a Microsoft Knowledge Base article which addresses the issue and provides the necessary patch: http://support.microsoft....kb/articles/Q240/0/75.ASP
Helaas heeft dit ook niet geholpen, ik heb tevens net een emailtje naar logitech gestuurd om eens na te vragen of zij mischien ook weten wat dit probleem zou kunnen zijn :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 18:12 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb hetzelfde probleem: Logitech Quikcam Messenger

Crasht in MSN Messenger 6.x als het beeld snel veranderd of als het (plotseling) donker word of als een groot gedeelte van het beeld donkerkleurig word. Als gevolg daarvan gaat heel MSN Messenger over zijn nek en reageert nergens meer op, pc kan niet meer met "start->afsluiten... " opnieuw opnieuw worden opgestart, ook taakbeheer, taken beeindigen helpt niet.
enige optie: power off, power on.

Ik heb verder -helaas- ook geen info om dit probleem op te lossen.

Alles kan stuk.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bij mij is het probleem opgelost door dit te doen:

Start->uitvoeren: "C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver\Install\Setup.exe"

Als dit klaar is, camera USB stekker eruit en opnieuw starten.
Na de reboot komt er een installatie programma van logitech te voorschijn.
Volg de instucties op.

Daarna deed mijn webcam het oke, crashed niet meer. [ps. dit proces duurde erg lang] dus wees geduldig.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Bedankt! Die laatste oplossing werkt prima. Blijkbaar wordt er een SP1 updated driver geinstalleerd. Alleen loopt tijdens de udateprocedure de verkeerder setup. Tot zover geen problemen meer.
Pagina: 1