Toon posts:

[WinXP] Verbinding met router valt om de 5 minuten even weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Vervelend probleem hier.
Ik heb een Level One WBR-2400TX router (4poort + wireless AP)

De verbinding hiermee valt om de zoveel minuten even weg.
Ik heb een ping opgezet (ping -t -w30 192.168.0.1), die dus constant de verbinding met de router controleert.
Als die zo een tijdje opstaat kan ik heel goed zien dat ie dus om de +/- 5 minuten gewoon 'request timed out' geeft. Soms 1x, soms 10x na elkaar.
Op dat ogenblik heb ik dus even geen connactie met internet. Na enige tijd is 't dus weer in orde, maar intussen ligt msn er dikwijls uit, is het lezen van m'n mail gefailed enz.

Ik heb eigenlijk geen idee wat de reden hiervoor zou kunnen zijn. Ik heb 's gehoord dat file sharing programma's je router kunnen doen crashen (teveel verbindingen), maar ik heb hier geen kazaa ed. draaien, dus...

Ik heb ook de laatste firmware (1622, stond er dus al op)

Iemand een idee??

Verwijderd

Misschien een instelling op de router zelf, firewall instelling oid. Of een storing op je kabel door een telefoon, electriciteitssnoer ofzo ? Heb je al met een ander kabeltje geprobeerd. Omdat je een router hebt neem ik aan dat je ook meerdere pc's hebt, hebben die het probleem ook?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:50:
Misschien een instelling op de router zelf, firewall instelling oid. Of een storing op je kabel door een telefoon, electriciteitssnoer ofzo ? Heb je al met een ander kabeltje geprobeerd. Omdat je een router hebt neem ik aan dat je ook meerdere pc's hebt, hebben die het probleem ook?
Wat voor een instelling? Welke instelling laat je router om de 5 minuten even disconnecteren om eender welke reden?
Storing op de kabel?
Kabel is 1 m. lang, De router staat net boven de PC...

Ik heb inderdaad nog een PC staat, via 't draadloos netwerk. (dus geen 2e via een kabel)
Op 't eerste zicht heeft deze 't probleem niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 00:02 ]

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
wat voor een internet heb je ??
en dat filesharing je router kan verneuken lijkt me sterkt

heb kazaa lite , emule, shareazaa en mijn router doet ut perfect,

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

Verwijderd

Topicstarter
Nutser schreef op 04 januari 2004 @ 00:06:
wat voor een internet heb je ??
en dat filesharing je router kan verneuken lijkt me sterkt

heb kazaa lite , emule, shareazaa en mijn router doet ut perfect,
Ja, dat van die filesharing heb ik 's ergens gelezen, daarom vermeldde ik 't.
Ik heb kabelinternet van Telenet (België).
Maar ik denk dat dat er niet echt toe doet.
Ik verlies de verbinding met de router.
Ik vertelde 't al van die ping naar de router. Nu, wanneer ik een ping doe naar de default gateway (van telenet dus), geraakt de verbinding NET EVEN LANG weg dan naar de router. Dit wil dus zeggen dat de verbinding tussen router & internet gewoon behouden blijft...

Verwijderd

Heb je al een andere poort op je router geprobeerd? Heb je dan hettzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 00:15:
Heb je al een andere poort op je router geprobeerd? Heb je dan hettzelfde probleem?
Ook al geprobeerd, ja.
Was ik vergeten te vermelden...

Verwijderd

Topicstarter
[kickje]
Echt niemand met een idee??
Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben met dit probleem... :(

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 16:30
Probeer toch eens een andere kabel... Misschien zit er ergens een conflict met de rest van de netwerk apparatuur. Op stage eens mee gemaakt dat een Cisco en een 3Com switch elkaar niet konden luchten of zien.

Haal eens al je ander netwerk apparatuur los, alleen nog router > (switch) > PC en met andere kabel.

Verwijderd

wat voor MTU waarde heb je op je netwerkkaart ingesteld? En welke snelheid?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Well What Do You Know...
't Is opgelost!
Ik heb een hoopje windows updates (security updates ed.) geïnstalleerd, en zodra dat gedaan was kreeg ik géén time-outs meer...
Zou het kunnen dat ik werd aangevallen op één of andere manier, en dat die updates dat nu verhinderen??

Verwijderd

goed om te horen. Je zou je firewall log kunnen controleren als je die hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Lap...
Om één of andere reden is 't terug begonnen.
Heb 't nu geprobeerd op een andere PC (via de draadloze verbinding), die geeft geen problemen.
Daarna de kabel uitgetrokken, en via deze pc geprobeerd met de draadloze verbinding, en op deze geeft hij dus net 't zelfde...
't is dus blijkbaar enkel op deze pc, en met gewone draad, en draadloos...
Geen idee iemand???

[edit] Heb nu ook de router 's gereset. Helpt niets...
[edit] Heb nu de firmware gedowngrade naar 1608 ipv 1622. (had ergens gelezen op een duitse site). Dit helpt verlopig (nu 5 minuten). We'll see...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 23:07 ]

Pagina: 1