Toon posts:

[XP] Booten Twee HDD's, ééntje weghalen*

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem waar ik zo snel geen oplossing voor weet, en de search doet het ook al niet :( .

Ik heb twee HDD's in mijn systeem, een 40GB waar ie van boot en een 120GB waar het OS dat ik wil gebruiken op staat. Met de 40GB én de 120GB erin gaat alles goed, ik boot met de 40GB, kom daarmee in een dualboot menuutje en kan vanaf daar kiezen om naar de 120GB te booten. Nu wil ik die 40GB eruit halen, in een externe usb behuizing stoppen en formatteren. Alleen, als ik die 40GB eruit haal, zoekt het systeem naar de meest rare bootsources (dhcp, floppy, cdrom, scsi, enz.) en komt uiteindelijk met de melding dat hij geen bootsource kan vinden. Er zit dus geen bootsector op de 120GB. Maar nu, hoe krijg ik dit werkende? Een bootloader op de 120 GB installeren? Een losse HDD ipv. die 40GB erin stoppen, daar van booten, en via hem naar de 120GB?

Ik weet dat de schijf formatteren en windhoos opnieuw installeren een oplossing is, maar daar heb ik nu niet echt zin in :+

Iemand een idee? _/-\o_

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

XP (?) CD erin /fixboot en gaan :)
Windows Operated Systems - FAQ

[ Voor 49% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-01-2004 23:36 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
misschien dat je die 120gb hdd even dat jumpertje op master moet zetten?!

[ Voor 5% gewijzigd door BlackLion op 03-01-2004 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 03 januari 2004 @ 23:33:
XP (?) CD erin /fixboot en gaan :)
Ik zal het zo eens even proberen!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

BlackLion87 schreef op 03 januari 2004 @ 23:35:
op die 40GB zal wel zijn MBR/Boot Sector zitten :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
BlackLion87 schreef op 03 januari 2004 @ 23:35:
Staat ie al. Daar had ik al aan gedacht hoor :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 23:50 ]

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
nee ok dan is het goed... 't kan soms aan de kleinste dingen liggen he :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:36:
[...]

Ik zal het zo eens even proberen!
ehh dit gaat niet goed... Het is al laat, groot verschil tussen die twee knopjes :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 23:49 ]

Verwijderd

Vergeet ook niet die partitie op active te zetten, ander boot ie ook niet.

Verwijderd

Zorg als eerste dat de HDD waar je van plan bent om je boot OS te zetten dat ie master is en dat de C: partitie primary is. Je 2e HDD slave en extended partition aanmaken.

Je wilt uiteraard je data backuppen. Simpel: Norton Ghost gebruiken werkt altijd :-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:56:
Zorg als eerste dat de HDD waar je van plan bent om je boot OS te zetten dat ie master is en dat de C: partitie primary is. Je 2e HDD slave en extended partition aanmaken.

Je wilt uiteraard je data backuppen. Simpel: Norton Ghost gebruiken werkt altijd :-)
Ik doe het gewoon met ntbackup O-)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
1. Disk moet master zijn.
2. Master boot record moet in orde zijn, doe "fdisk /MBR"
3. Te booten partitie moet active zijn , ook met fdisk te doen.
:)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij start nu van de 120GB op, alleen heb ik toch met wat teveel opties gerommeld denk ik, want nu krijg ik de foutmelding: NTLDR is missing, press ctrl+alt+del to restart :? Ik denk dat het trouwens fout is gegaan met de kerstelconsole van de xp cd....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 00:20:
Ok, hij start nu van de 120GB op, alleen heb ik toch met wat teveel opties gerommeld denk ik, want nu krijg ik de foutmelding: NTLDR is missing, press ctrl+alt+del to restart :? Ik denk dat het trouwens fout is gegaan met de kerstelconsole van de xp cd....
Ik heb nu NTLDR gekopieeert van de i386 dir op de windows cd naar c:\, nu is de foutmelding weg maar blijft het systeem in een restart-loop zitten :? Ik ga nu :Z , anders heb ik straks een Boot-trauma ;)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:53
ntldr moet je hebben, boot.ini en ntdetect.com ( en mishcien bootfont.bin?)

als je die 3 bestanden van je 40 gig schijf overzet naar de 120 gig moet het goed gaan nadat je de boot.ini hebt aangepast :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Devian schreef op 04 januari 2004 @ 00:42:
ntldr moet je hebben, boot.ini en ntdetect.com ( en mishcien bootfont.bin?)

als je die 3 bestanden van je 40 gig schijf overzet naar de 120 gig moet het goed gaan nadat je de boot.ini hebt aangepast :)
Ik zal het gelijk even proberen!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, windows XP start nu op, aleen in de veilige én de normale modus blijft ie hangen op het windows logo :( Ik laat hem nog ff zo staan om te kijken of ie toch nog wat doet, en anders :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch maar de hele schijf geformateerd en opnieuw gepartitioneerd, 2x 5 GB voor de OS'en en 1x 110GB voor de data. Nu wil ik alleen dat XP dus de documents and setings op de e:\ schijf (data) gebruikt en niet de documents and settings op c:\ waar ie is geinstalleerd. Ik ga ff googlen en kijken of ik het zelf kan uitvogelen, tenzij iemand het uit zn hoofd weet?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 20:52:
Ik heb toch maar de hele schijf geformateerd en opnieuw gepartitioneerd, 2x 5 GB voor de OS'en en 1x 110GB voor de data.
Snel opgegeven dan :P
Nu wil ik alleen dat XP dus de documents and setings op de e:\ schijf (data) gebruikt en niet de documents and settings op c:\ waar ie is geinstalleerd. Ik ga ff googlen en kijken of ik het zelf kan uitvogelen, tenzij iemand het uit zn hoofd weet?
Daar is idd zat over te vinden, ook op GoT zijn daar al wat topics over geweest.
Zie [search=my,documents,andere,locatie]

En gebruik de volgdende keer binnen 24u de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop aub om een reply aan te vullen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.