Toon posts:

jewel laptop gekocht maar met dooie pixels :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop gekocht van Jewel/Alpha 2870, maar ik heb nu 3 pixels ontdekt. 2 daarvan zitten linksonder bij het startknopje, daar heb ik niet zo veel problemen mee, maar ineens zag ik net ook nog eentje in het midden van mijn scherm 1. Ik heb helaas geen pixelgarantie genomen (dat hield in dat je bij 1 of 2 dooie pixels de laptop mag terugbrengen), maar die vent bij computerland zei dat 3 of meer dooie pixels onder de fabrieksgarantie valt. Krijg ik dan alsnog een nieuwe laptop als ik die terugbreng?
Bovendien, is het heel slecht voor je laptopscherm om een paar dooie pixels te hebben, worden het er daardoor meer ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:17:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop gekocht van Jewel/Alpha 2870, maar ik heb nu 3 pixels ontdekt. 2 daarvan zitten linksonder bij het startknopje, daar heb ik niet zo veel problemen mee, maar ineens zag ik net ook nog eentje in het midden van mijn scherm 1. Ik heb helaas geen pixelgarantie genomen (dat hield in dat je bij 1 of 2 dooie pixels de laptop mag terugbrengen), maar die vent bij computerland zei dat 3 of meer dooie pixels onder de fabrieksgarantie valt. Krijg ik dan alsnog een nieuwe laptop als ik die terugbreng?
Bovendien, is het heel slecht voor je laptopscherm om een paar dooie pixels te hebben, worden het er daardoor meer ofzo?
Het worden er niet meer (kan natuurlijk wel als kwaliteit echt brak is), maar het gaat je naar verloop van tijd mega irriteren!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 23:21 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Tux

Je zegt toch zelf dat er nu 3 dode pixels inzitten? :P En bij 3 of meer kon je terug toch? :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Als je al met 3 dode pixels begint, is dat geen goed voorteken. Een of twee kan gebeuren, maar met drie zou ik ze toch echt even opbellen of je hem mag ruilen. Je kan het altijd proberen.

Verwijderd

ja je kan natuurlijk terug naar computer-land,.. die zullen het dan wel weer opsturen ofzo,..maar waarom zou je het nie doen?
het gaat idd mege irriteren als je het weet en dus ziet :(

Verwijderd

tja, als ze zeggen bij 3 of meer terug, dan zou ik hem zeker terug brengen!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

vaak vallen pixels binnen een straal van =- 4 cm in het midden van het scherm onder de fabrieks garantie. Ook voor nieuw.
De enige die je dat enkel zal kunnen vertellen is de fabrikant.
Hoe dan ook zou ik met de laptop even eerst terug gaan naar de winkelier.
Er bestaat in nederland namelijk altijd je regeling, retour binnen 8 werkdagen. M.a.w je kan verhaal gaan halen op de winkelier naar mijn mening. In ieder geval ruilen wegens defect.

Ik raad je wel aan niet binnen te stormen, maar compleet met alles netjes ingepakt terug te gaan, en de vragen wat hij denkt daaraan te doen.
Maar wel snel!

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

In de garantie van Jewel staat dat zij maximaal 2 dode pixels toleren en je terug mag met 3 of meer dus: http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=warranty

quote Jewelnotebooks.nl: "Als een van de weinige notebooksleveranciers hanteert Jewel Notebooks de zeer lage tolerantie van slechts 2 foute pixels. Indien u meer dan 2 foute pixels in uw beeldscherm heeft kunt u onder garantie het scherm laten vervangen!"

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 23:26 ]

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Met andere woorden: gewoon terugbrengen die handel. 3 dode pixels vind ik ook wel erg veel voor een nieuwe laptop. Ik heb een hoop latops voorbij zien komen, en de meesten hadden niet eens 1 dode pixel.

P R N D

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei: met die 2 die bij het startknopje zitten heb ik geen problemen mee, ik zie die toch niet. Maar die in het midden van het scherm gaat toch wel irriteren naar verloop van tijd.
Ik vroeg me alleen af of iemand anders er al ervaring mee heeft gehad, en dat het wel is gelukt om een nieuwe laptop ervoor terug te krijgen.
Maar bedankt voor de reacties.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:27:
zoals ik al zei: met die 2 die bij het startknopje zitten heb ik geen problemen mee, ik zie die toch niet. Maar die in het midden van het scherm gaat toch wel irriteren naar verloop van tijd.
Ik vroeg me alleen af of iemand anders er al ervaring mee heeft gehad, en dat het wel is gelukt om een nieuwe laptop ervoor terug te krijgen.
Maar bedankt voor de reacties.
Je hebt toch garantie? Niet zeuren maar terug sturen dan. Als je geluk hebt krijg je een nieuwe laptop, en als je pech hebt vervangen ze alleen je scherm.

Hoe dan ook, je bent dan van de dode pixels af.
En meer valt er niet over te zeggen.
Pagina: 1