Toon posts:

Duel boot onder bootproggie

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende besturingssystemen geinstalleerd

Win98
Windows xp

en moet nog

linux
beos installeren

ik heb bootmagic geinstalleerd voor bootmenu maar de probleem is als ik windows 98 kies bij het menu tje dan gaat ie automatisch naar windows xp

wat is het probleem eigenlijk ? en hoe kan ik het oplossen?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Vraag 1. Waarom heb je onderstaande quote gedaan:
ik heb bootmagic geinstalleerd voor bootmenu maar de probleem is als ik windows 98 kies bij het menu tje dan gaat ie automatisch naar windows xp
Windows XP heeft een goede bootmanager voor Windowsen hoor :)

Post je configuratie van bootmagic dan eens? zo kunnen we wel blijven gissen, maar dat schiet niet op

Ten tweede: als je Linux installleert komt er gewoon LILO of Grub op, met een DOS/Windows optie, die je dan in het XP bootmenu brengt :)

Voor BeOS zou ik het niet weten, echter, dit soort dingen staat tegenwoordig prima in de documentatie :)

[ Voor 25% gewijzigd door G33rt op 03-01-2004 23:31 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

M2081,

Ik zie dat je vanmiddag pas geregistreed bent - welkom op GoT :)

Op GoT zijn er een aantal richtlijnen opgesteld waar een topic aan moet voldoen, zo vinden we het bijvoorbeeld belangrijk dat voordat je een topic opent, je zelf het een en ander geprobeert hebt, en dat je zelf gezocht hebt.

Geef dan in je topicstart even aan wat het resultaat was van die pogingen - hiermee voorkom je dat mensen dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt of al lang gevonden had toen je zocht :)

Verder is het erg belangrijk dat je topicstart zo uitgebreid mogelijk is met relevante informatie - in jouw topic mis ik voornamelijk een duidelijke omschrijving - ik snap niet precies wat nu je probleem is - wil je bijv. BootMagic werkend krijgen? Of wil je gewoon dualbooten en maakt het niet zoveel uit hoe? :)

Verder - veel plezier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx

en ehmm ik wil gewoon 1 bootmenu

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je mijn message niet zo goed gelezen hebt- lees hem nog eens door, en open aan de hand van die tips eens een nieuw topic, dit gaat nergens meer over :)

Dit topic is gesloten.