A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Het grootste deel van de Frontpage van T.net is inderdaad prerendered. Updatetrackers enzo zijn allemaal gecached en worden één keer in de vijf minuten bijgewerkt geloof ik; voor abonnees realtime.getty schreef op 03 januari 2004 @ 23:13:
Verder vraag ik me af hoe het met de frontpage van Tweakers.net gaat, deze geeft namelijk aan meestal 0,01 sec. als parsetime aan. Is deze helemaal voor-gerenderd?
Het kan wel zijn dat sommige browsers er langer over doen om de uitgepoepte html te parsen, naar dat heeft nog steeds niets met de php te maken.
Dit leek mij ook, maar toch neem ik een groot verschil waar.Tux schreef op 03 januari 2004 @ 23:15:
Een parsetime verschil tussen twee browsers is wel heel vreemd. De parsetime die gemeten wordt bestaat alleen uit het parsen van PHP code en niet uit de tijd dat het duurt om de pagina over het internet te versturen en de HTML te renderen ofzo.
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
hoe meet je je parsetime dan?getty schreef op 03 januari 2004 @ 23:22:
[...]
Dit leek mij ook, maar toch neem ik een groot verschil waar.
Door middel van een php functie die ik hier op het forum heb gevonden.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/2123532
Verwijderd
Parsen gebeurd op de server, die maakt html codes
Renderen gebeurd op de client, de browser maakt van je html een output naar je videokaart (min of meer)
mja, maar mijn vraag was eigenlijk "waar" meet jegetty schreef op 03 januari 2004 @ 23:24:
[...]
Door middel van een php functie die ik hier op het forum heb gevonden.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/2123532
edit:
ff iets duidelijk dan
waar stop je met het meten van de parsetime, voor of na je output?
[ Voor 16% gewijzigd door Erkens op 03-01-2004 23:27 ]
Wat bedoel je met "waar"? Op welke site?Erkens schreef op 03 januari 2004 @ 23:26:
[...]
mja, maar mijn vraag was eigenlijk "waar" meet je(sorry had ik beter moeten formuleren)
Ah, zo. Nee dat is na de output. Dus pagina eindigd zo:Erkens schreef op 03 januari 2004 @ 23:26:
[...]
mja, maar mijn vraag was eigenlijk "waar" meet je(sorry had ik beter moeten formuleren)
edit:
ff iets duidelijk dan
waar stop je met het meten van de parsetime, voor of na je output?
1
2
| </html> <!-- Parsetime: <?php echo timing('end'); ?> --> |
Maar hij gaat het toch pas versturen als hij helemaal aan het eind van de pagina is, of gaat daar mijn hersenkronkel fout...
Edit:
Daar gaat het natuurlijk fout ja. Ik kan de parsetime niet meten aangezien ik niet alles mbv php uitspuug, maar ook veel rechtstreeks als html. En dan verstuurd hij het tussendoor al naar de client toe.
[ Voor 20% gewijzigd door getty op 03-01-2004 23:33 ]
kan uitmaken, maar test het eens, prop de parsetime eens in een var voor je je output begint, en echo die var dangetty schreef op 03 januari 2004 @ 23:30:
[...]
Ah, zo. Nee dat is na de output. Dus pagina eindigd zo:
PHP:
1 2 </html> <!-- Parsetime: <?php echo timing('end'); ?> -->
Maar hij gaat het toch pas versturen als hij helemaal aan het eind van de pagina is, of gaat daar mijn hersenkronkel fout...
Dat is dus het probleem, ik heb php code tussen html staan, daardoor wordt er de hele tijd output naar de client gestuurd en kan ik de parsetime niet meten.kan uitmaken, maar test het eens, prop de parsetime eens in een var voor je je output begint, en echo die var dan
Waarom kun je niet hélemaal vooraan dat [html+php]-combi-bestand die timer laten beginnen?getty schreef op 03 januari 2004 @ 23:35:
[...]
Dat is dus het probleem, ik heb php code tussen html staan, daardoor wordt er de hele tijd output naar de client gestuurd en kan ik de parsetime niet meten.
gaat het overigens over de site die je hier als homepage hebt ingesteld?getty schreef op 03 januari 2004 @ 23:35:
[...]
Dat is dus het probleem, ik heb php code tussen html staan, daardoor wordt er de hele tijd output naar de client gestuurd en kan ik de parsetime niet meten.
zoja, ik heb hier met zowel IE als mozilla parsetijden van +/- 0.02 sec
Dan kan je tijdelijk even ob_start(); aan het begin van de code en ob_end_flush(); aan het eind van je code zetten. Dan output hij pas aan het eind.getty schreef op 03 januari 2004 @ 23:35:
[...]
Maar het zou niet veel uit moeten maken.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Yep, dat is hij. Maar ik ben dus al achter het probleem gekomen, staat in mijn vorige reactie. Stom stom stom.Erkens schreef op 03 januari 2004 @ 23:38:
[...]
gaat het overigens over de site die je hier als homepage hebt ingesteld?
zoja, ik heb hier met zowel IE als mozilla parsetijden van +/- 0.02 sec
Nee, 1 query met 10 resultaten. Maar deze is blijkbaar niet helemaal goed ofzo. Het is een query over 3 tabellen met respectivelijk 300.000, 150.000 en 15.000 record erin. Maar op zich zou dat wel sneller moeten kunnen gaan. Toch maar eens naar mijn indexen kijkenTux schreef op 03 januari 2004 @ 23:44:
Wat voor enorme resultsets haal je dan op? Want 0.9 sec is wel extreem hoog. Of heb je een for loop met queries ofzo?
Als je het proces van je browser op een lagere prioriteit (bijv. Laag) zet dan heb je een eerlijkere vergelijking.
Nee, gelukkig nietSkaah schreef op 04 januari 2004 @ 12:09:
Meet je op de computer waar de server op draait? Zeg maar, met http://localhost? Een deel van de processortijd voor PHP wordt dan door de browser gebruikt.
Als je het proces van je browser op een lagere prioriteit (bijv. Laag) zet dan heb je een eerlijkere vergelijking.