[xp]Netwerkkaart bestaat wel maar werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Nou een voor mij nieuw probleem.

Mijn vriendin heeft een GA-7N400 Pro2 met een on-board netwerkkaart. Deze is verbonden met een standaart utp kabeltje op een standaard switch die weer in verbinding stata met een standaard linux servertje dat standaard internet deelt. Normaal kon mijn vriendin gewoon internetten, en deze middag ook nog, maar na een reboot oppeens niet meer.

Het vage is dat zowel op de switch als op het moederbord zelf (de netwerkadapter) geen lampjes branden. In Windows zelf echter word het echter wel goed herkent. Ook als ik um in windows verwijder en dan de pc opnieuw opstart vind hij nieuwe hardware --> netwerkadapter. Een reinstall van windows hielp niks. Ik heb ook andere kabeltjes geprobeerd waarvan ik zeker weet dat deze werken zonder resultaat en andere poorten op de switch.

Ik heb de search gebruikt maar daar werd ik niet veel wijzer uit en de topics die ik vond was allemaal probeer kaart in andere pc, maar dat word wat moeilijk in dit geval.

Signature

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ook een ander poortje op de switch al geprobeerd?
of een crosscable naar je linux servertje?

als dat ook niet werkt, probeer dan eens een losse netwerkkaart?

• MrMartinH
Ander poortje heb ik geprobeerd en een cross over heb ik zo 123 niet liggen maar ik kan altijd andere netwerkkaat proberen. Zou dat dan inhouden dat de onboard zomaar kaduukjes is gegaan?

Signature

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NukeZz schreef op 04 januari 2004 @ 04:29:
Ander poortje heb ik geprobeerd en een cross over heb ik zo 123 niet liggen maar ik kan altijd andere netwerkkaat proberen. Zou dat dan inhouden dat de onboard zomaar kaduukjes is gegaan?
kan, ik bedoel als je al geen link hebt ;)

Verwijderd

Er zijn wel meer problemen bekend met onboard netwerkkaartjes, zoals Erkens al aangeeft. Het makkelijkst in dit geval is zaken uitsluiten. Probeer dus meerdere kabels, meerdere poortjes op de switch en ook meerdere netwerkkaarten :)

• MrMartinH
Nou meerdere kabeltjes werkte dus niet, andere poorten proberen zelfde resultaat.

Er zit nu een andere netwerkkaart in en die doet het wel.

Ovigens heeft het lampje van de on-board adapter al weer eens gebrand, echter dat ding bleef branden ook als je de utp kabel eruit haalde.

Signature

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NukeZz schreef op 04 januari 2004 @ 23:12:
Nou meerdere kabeltjes werkte dus niet, andere poorten proberen zelfde resultaat.

Er zit nu een andere netwerkkaart in en die doet het wel.

Ovigens heeft het lampje van de on-board adapter al weer eens gebrand, echter dat ding bleef branden ook als je de utp kabel eruit haalde.
klinkt (helaas) echt als een kapotte adapter :/
heb je/jouw vriendin nog garantie?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
je hebt al een kaartje voor 5 euro, maar als je echt om de garantie gaat zeuren kan je misschien zelfs die 5 euro uit ze zuigen :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LiquidT_NL schreef op 04 januari 2004 @ 23:19:
je hebt al een kaartje voor 5 euro, maar als je echt om de garantie gaat zeuren kan je misschien zelfs die 5 euro uit ze zuigen :)
ehm, als je een mobo met een defect hebt wil je gewoon een nieuw mobo, wie weet wat er nog meer mis mee is ;)
kijk dat een nic gratis bij een krat bier krijgt maakt niet uit, gaat erom dat je een defect product hebt.

• MrMartinH
Erkens schreef op 04 januari 2004 @ 23:15:
[...]

klinkt (helaas) echt als een kapotte adapter :/
heb je/jouw vriendin nog garantie?
Als het goed is wel ding is nog maar iets van half jaar oud. Zal er wel ff navragen maar thnz

Signature

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
Valt nog wel onder garantie bij de meeste mobo's

@Erkens: die nic is toch een losse chipset op je mobo, en aangezien hij het wel een tijdje heeft gedaan lijkt het me erg sterk dat er nog meer onderdelen kapot zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LiquidT_NL schreef op 05 januari 2004 @ 12:07:
@Erkens: die nic is toch een losse chipset op je mobo, en aangezien hij het wel een tijdje heeft gedaan lijkt het me erg sterk dat er nog meer onderdelen kapot zijn.
juist omdat hij het al een tijdje heeft gedaan vertrouw ik het niet. En volgens mij zit zo'n onboard nic gewoon in je chipset van je mobo dacht ik, althans, ik heb op mijn bord geen nic related chip gezien ;)

• MrMartinH
Nou ik had dus andere nic erin gedaan. En dat werkte eerst en nu doet die oppeens ook al vaag. Het lijkt wel of dat ding niet helemaal goed kan inschatten wat het nou wil want kabel is goed aangesloten, maar wanneer je op de netwerkverbinding klikt (in eigenschappen van netwerk) dan zegt ie oppeens dat de kabel eruit is met een rood kruis door de 2 computerkes, en dan vloept ie wat heen en weer (aan/uit/aan/uit). Als ik op IE klik doet ie hetzelfde.

Zit nu een RTL 8139B kaartje in die ovigens wel goed werkt.

Ik begin een vermoeden te krijgen dat het mobo sowieso niet helemaal in orde is want windows zelf heeft ook wat vage kuren (spontane reboots/soms super traag) en het is een net verse install van xp die we er juist opnieuw op hadden gezet omdat xp juist zo vaag deed.

[edit]
Net reboot gedaan en nu herkent ie deze netwerkkaart oppeens ook niet meer. Windows zelf dus niet, want de ledjes branden allemaal zoals het hoort en vindows vind een Ethernet Controller en wil deze niet meer installeren, ook niet met nieuwe drivers.

[ Voor 15% gewijzigd door MrMartinH op 05-01-2004 18:57 ]

Signature

Pagina: 1