Hoi allemaal.
Ik heb een raar pc probleem
Ik heb een
Asus A7n8x Deluxe
Amd 1800 +
512 mb pc 2700 geheugen
ATI radeon 9700 club3d
400 Wat Q-tec dual gold voeding
Het begon al van de zomer.
Ik zat te computeren en steeds bevroor het beeld.
Dan moest ik hem opnieuw opstarten en dan was het weer goed.
Maar dan na 1 uur ofzo bevroor weer het beeld.
Toen heb ik de computer geformatteerd en toen werkte het weer een paar weken.
Toen opeens op een ochtend wou ik mijn computer opstarten en toen deed hij helemaal niets meer. Zwart beeld niets werkte meer.
Toen heb ik me geheugen getest bij een oom en daar was niets fouts mee.
Toen hebben we het moederbord omgeruild voor een nieuwe, toen deed hij het weer.
Nu een paar maanden verder start ik weer me pc op en krijg ik gewoon weer zwart beeld. Ik gelijk alle onnodige kaarten uit me pc gehaalt en de stekker van het moederbord (stoom stekker) eruit gehaalt. Toen deed hij het weer maar de CPU was op save mode gezet (100 FSB) Ik zette het weer op 133 en opnieuw opstarten en weer geen beeld. Dus ik weer stekker van moederbord eruit en erin en weer opstarten. Ik kreeg weer beeld en liet de cpu gewoon op 100 FSB staan.
Starte windows op en ging gewoon verder met windows programma's.
Opeens starte de computer opnieuw op. Toen ik weer in windows kwam heb ik dat vinkje uitgezet van pc automatisch opnieuw opstarten. Ik ging een spelletje spelen en ik dacht dat alles weer werkte, maar na 10 minuten bevroor het beeld weer! Pc resetten en kwam weer in windows.
Nou als ik windows programma's draai zoals MSN of internet alleen dan kan ik nog wel gewoon computeren. maar zodra ik zware dinge ga doen bevriest het beeld.
Nou heb ik de kast al open staan en gevoelt of de onderdelen niet te warm werden maar het voelde gewoon normaal aan. In de bios geeft hij zelfs aan de me cpu 17 graden is! (maar dat zal wel een bug zijn ofzo)
Nou vraag ik me af omdat dit al de 2e keer is (dat er volgens mij iets kapot is)
of me voeding mischien de onderdelen langzaam opblaast?
Ik heb deze onderdelen tussen door al vervangen dus daar ligt het bijna zeker niet aan.
- Moederbord
- Geheugen
- Harde schijf.
Nou verdenk ik deze dingen ervan die kapot zouden kunnen zijn
- CPU
- videokaart
- voeding
- moederbord
Maar hoe zou het nou komen dat ik steeds weer problemen met mijn pc krijg?
Zijn er programmatjes waarmee ik de onderdelen kan testen?
Dan kan ik mischien zien waar het fout gaat, of wat mijn onderdelen kapot maakt.
Alvast Bedankt
Groeten Forceblaster
Ik heb een raar pc probleem
Ik heb een
Asus A7n8x Deluxe
Amd 1800 +
512 mb pc 2700 geheugen
ATI radeon 9700 club3d
400 Wat Q-tec dual gold voeding
Het begon al van de zomer.
Ik zat te computeren en steeds bevroor het beeld.
Dan moest ik hem opnieuw opstarten en dan was het weer goed.
Maar dan na 1 uur ofzo bevroor weer het beeld.
Toen heb ik de computer geformatteerd en toen werkte het weer een paar weken.
Toen opeens op een ochtend wou ik mijn computer opstarten en toen deed hij helemaal niets meer. Zwart beeld niets werkte meer.
Toen heb ik me geheugen getest bij een oom en daar was niets fouts mee.
Toen hebben we het moederbord omgeruild voor een nieuwe, toen deed hij het weer.
Nu een paar maanden verder start ik weer me pc op en krijg ik gewoon weer zwart beeld. Ik gelijk alle onnodige kaarten uit me pc gehaalt en de stekker van het moederbord (stoom stekker) eruit gehaalt. Toen deed hij het weer maar de CPU was op save mode gezet (100 FSB) Ik zette het weer op 133 en opnieuw opstarten en weer geen beeld. Dus ik weer stekker van moederbord eruit en erin en weer opstarten. Ik kreeg weer beeld en liet de cpu gewoon op 100 FSB staan.
Starte windows op en ging gewoon verder met windows programma's.
Opeens starte de computer opnieuw op. Toen ik weer in windows kwam heb ik dat vinkje uitgezet van pc automatisch opnieuw opstarten. Ik ging een spelletje spelen en ik dacht dat alles weer werkte, maar na 10 minuten bevroor het beeld weer! Pc resetten en kwam weer in windows.
Nou als ik windows programma's draai zoals MSN of internet alleen dan kan ik nog wel gewoon computeren. maar zodra ik zware dinge ga doen bevriest het beeld.
Nou heb ik de kast al open staan en gevoelt of de onderdelen niet te warm werden maar het voelde gewoon normaal aan. In de bios geeft hij zelfs aan de me cpu 17 graden is! (maar dat zal wel een bug zijn ofzo)
Nou vraag ik me af omdat dit al de 2e keer is (dat er volgens mij iets kapot is)
of me voeding mischien de onderdelen langzaam opblaast?
Ik heb deze onderdelen tussen door al vervangen dus daar ligt het bijna zeker niet aan.
- Moederbord
- Geheugen
- Harde schijf.
Nou verdenk ik deze dingen ervan die kapot zouden kunnen zijn
- CPU
- videokaart
- voeding
- moederbord
Maar hoe zou het nou komen dat ik steeds weer problemen met mijn pc krijg?
Zijn er programmatjes waarmee ik de onderdelen kan testen?
Dan kan ik mischien zien waar het fout gaat, of wat mijn onderdelen kapot maakt.
Alvast Bedankt
Groeten Forceblaster