[2k / xp] Opstartlogo (kleine scherm)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Ik heb ooit eens een keer, op een computer op mijn werk, een programmaatje gevonden en een beschrijvende website hoe je het startup logo van Windows 2000 kon aanpassen.

Ik heb het dan niet over het grote witte scherm, maar als je in de GUI komt met de teksten zoals "Bezig met het starten van Microsoft Windows..." en "Bezig met inloggen" etc.

Alle plaatjes die je in die opstartschermen ziet (inclusief die van ctrl+alt+del) kon je in een bepaald dll-bestand aanpassen, dan moest je een registrykey aanmaken en vervolgens had je die nieuwe plaatjes na de eerstvolgende herstart.

Nu kan ik helaas deze website nergens meer terugvinden. Weet iemand dit misschien omdat ze ooit eens hetzelfde hebben gedaan? Bij voorbaat dank! :).

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Tip :)

nieuws: Windows 2000 bootlogo aanpassen

Nog meer tips :)

Dat moet zo wel lukken dacht ik :)

[ Voor 74% gewijzigd door GGS_VR6 op 03-01-2004 22:27 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Dennis
Nee, want alles gaat over het opstartscherm, maar ik zoek echt specifiek over het inlogscherm. Als je even had gelezen had je dat gezien :).

Ik heb natuurlijk ook wel gezocht voor ik dit topic opende...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ddc schreef op 03 januari 2004 @ 22:24:
Ik heb het dan niet over het grote witte scherm, maar als je in de GUI komt met de teksten zoals "Bezig met het starten van Microsoft Windows..." en "Bezig met inloggen" etc.
ddc schreef op 03 januari 2004 @ 22:42:
Nee, want alles gaat over het opstartscherm, maar ik zoek echt specifiek over het inlogscherm. Als je even had gelezen had je dat gezien :).
Ehm :?

* WFvN bedenkt zich wat hij voorbij ziet komen als hij z'n pc opstart
1) Bios met het hele postgedoe
2) Dan een 'dos'-schermpje met keuze van besturingssysteem (dualboot)
3) Dan het zwarte windows XP venster met die groene 'progressbalk' onderin
4) Dan het loginscherm

WAT wil je nou wijzigen?
Gezien je startpost gok ik op 3 maar als ik je laatste post lees, gok ik op 4... wat is het nou?

Indien het 4 moet zijn:

[search=logonui xp]

• Dennis
Ja, bij Windows XP heb je dat standaard niet meer, maar bij Windows 2000 wel. Als je Windows XP Pro in een domein hangt zie je ook gewoon het schermpje wat ik bedoel.

Ik zou graag een screenshot maken voor je, maar op dat moment is dat niet mogelijk in Windows.

Verwijderd

ff vraagje tussendoor, ik meen ergens gelezen te hebben lang lang geleden dat je voor optie 2 ook nog een GUI kon inregelen. Iemand enig idee?

• Dennis
Nou, na nog een keer 20 zoektermen gebruikt te hebben heb ik hem gevonden:

http://www.virtualplastic.net/html/logo_scr.html#login2k

Msgina.dll -> die zocht ik dus :).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ddc schreef op 03 januari 2004 @ 23:21:
Ja, bij Windows XP heb je dat standaard niet meer, maar bij Windows 2000 wel. Als je Windows XP Pro in een domein hangt zie je ook gewoon het schermpje wat ik bedoel.

Ik zou graag een screenshot maken voor je, maar op dat moment is dat niet mogelijk in Windows.
Je bedoelt het scherm waarbij je op CTRL+ALT+DEL moet drukken? De achtergrond daarvan ofzo ?

Verwijderd

probeer het naders eens met x-setup
http://www.x-setup.net/

daarmee kan je de meeste van dit soort dingen aanpassen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ddc schreef op 03 januari 2004 @ 22:24:
Alle plaatjes die je in die opstartschermen ziet (inclusief die van ctrl+alt+del) kon je in een bepaald dll-bestand aanpassen, dan moest je een registrykey aanmaken en vervolgens had je die nieuwe plaatjes na de eerstvolgende herstart.
ntoskrnl.exe + msgina.dll bevatten een aantal img resources (o.a.) voor Windows Embedded, Server, Advanced Server.
Verder nog het een en ander aan teksten.

Resource Hacker is your friend in deze, wees er alleen wel van bewust dat ntoskrnl.exe en msgina.dll
1) een protected systemfile is (dus staat die in dllcache en wordt evt. teruggezet door SFC)
2) dezelfde filesize moet houden, tot op de byte.
3) je de originele terug moet zetten bij ServicePack installaties en mogelijk een paar WindowsUpdates.

Aanpassen is dus op eigen risico, jezal de eerste niet zijn die met een verb0rkte msgina.dll never nooit meer kan inloggen @ console.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 03-01-2004 23:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dennis
Ik heb met mijn aangepaste msgina.dll (ik lees steeds vagina) op een computer op mijn oude stage nooit problemen gehad, met wel 2 nieuwe servicepacks en tig hotfixes :). Maar het kan altijd natuurlijk.
Pagina: 1