geen reactie van browser bij bepaalde url's

Pagina: 1
Acties:

• Sixpacker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Sixpacker

Vakmanschap is meesterschap

Topicstarter
Ik gebruik twee pc's die in hetzelfde netwerk hangen. De ene wil in IE6.0 geen .tk site's weergeven. Terwijl bij de ander deze pagina's wel te zien zijn. Deze site's zijn willekeurig en heb een groot aantal geprobeerd.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb nl. geen flauw idee waar ik moet beginnen om dit probleem op te lossen.

Dank

Verwijderd

Heb het zelf eens uitgeprobeerd; dot.tk en eisa.tk doen niks (blijft hangen bij "bezig met openen" en geeft vervolgens de "kan pagina niet weergeven" melding); tokelau.tk (het (ei)landje zelf) werkt als een trein en stormtrooper.tk bijvoorbeeld ook.
Als ik dan voor de gein eens ga tracen (met tracert), worden dot.tk, eisa.tk en tokelau.tk netjes teruggetraceerd en geeft stormtrooper.tk een timeout bij een of andere uswest.net server.
Vage bedoening!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Sixpacker schreef op 03 januari 2004 @ 22:22:
Ik gebruik twee pc's die in hetzelfde netwerk hangen. De ene wil in IE6.0 geen .tk site's weergeven. Terwijl bij de ander deze pagina's wel te zien zijn. Deze site's zijn willekeurig en heb een groot aantal geprobeerd.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb nl. geen flauw idee waar ik moet beginnen om dit probleem op te lossen.

Dank
Ik heb het wel eens meegemaakt dat de oorzaak een te laag ingestelde time to live voor IP pakketjes was, het aantal hops naar die site was dus vrij hoog. Dat zou je met ping even kunen controleren (dan zou je een foutmelding die op de TTL slaat moeten krijgen).

Probeer eens of het een DNS probleem is, en zo nee, doe eens een tracert om te kijken waar het foutloopt.

[ Voor 31% gewijzigd door Pc123 op 04-01-2004 00:01 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

flexje

got-father

Op de ene pc toevallig een firewall en op de ander niet? :?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Begin eens met nslooklup te kijken of de domeinen resolven. Als dat zo is, probeer dan een andere browser.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Werkt hiero gewoon (cistron-maxx)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

een tijd terug waren er gelijke problemen met bepaalde regio`s van chello....die konden geen .tk sites bereiken...

misschien is dit een soortgelijk probleem.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

flexje

got-father

Misschien kom je hier verder mee:
http://www.draytek.nl/router/extra/dnsservers.html

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1