Toon posts:

[Mic] Ik zing opeenz nasaal..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een headsetje, waardoor ik weleenz zing. Nu klinkt het opeenz super nasaal op de computer, terwijl ik niet nasaal zing (tenminste niet zo erg ;))

Is dit een driver prob of mic prob?

Ik wil eigelijk sowieso een andere microfoon hebben, om echt een beetje natuurlijke zang op te nemen, zijn er suggesties? Ik weet niet echt hoe ik dit moet aanpakken namelijk. Het moet dus sowieso een mic zijn met ingebouwde condensator (anders doet hij het niet op de computer toch?)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 10:26
zo klink je wel, alleen je hoort het zelf niet zo.

andere mensen wel.

verschrikkelijk he? :D

Verwijderd

Topicstarter
sorry, zelfs op mijn online idols auditie zing ik niet nasaal, die vlieger gaat dus niet op :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:15:
Ik heb een headsetje, waardoor ik weleenz zing. Nu klinkt het opeenz super nasaal op de computer, terwijl ik niet nasaal zing (tenminste niet zo erg ;))

Is dit een driver prob of mic prob?
Je eigen stem klinkt voor jezelf anders als je het terughoort, maar zo klinkt'ie wel ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 22:21 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:20:
[...]

Je eigen stem klinkt voor jezelf anders als je het terughoort, maar zo klinkt'ie wel ;)
hoe kan dat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

[b][message=19637638,noline]Delphi schreef op 03 januari 2004 @ 22:20

hoe kan dat?
zo klinkt de stem wel voor anderen...

Zoiets van Hertog Martin ook noemde, zie ik net

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 22:23 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uhhm zullen we er maar van uit gaan dat ie niet zo zingt? Anders zou ie dit topic (hopelijk) niet openen.

Kijk bv eens of je geluidskaart zo'n 3d functie heeft of galmen (reverb) etc en of dat per ongeluk aan staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Mike Jarod op 03-01-2004 22:25 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wat zou kunnen is dat (waarschijnlijk) die mic richtingsgevoelig is. Als je nu per ongeluk het kapsel (capsule) het verdraaid, zit je dus, zoals dat heet, off-axis (niet recht op het membraan) te zingen zonder dat je het in de gaten hebt. Daardoor kan de klankkleur aanzienlijk veranderen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:39

Wildfire

Joy to the world!

Omdat je oren ook nog trillingen van je stem oppikken die via je botten aankomen... waardoor het dus anders klinkt dan voor andere mensen, aangezien die echt alleen je stem horen. Zelf 'hoor' je dus meer waardoor je stem voor jezelf anders klinkt dan voor andere mensen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik denk dat ik maar een clean install ga doen, want ik kan niet echt de oorzaak vinden. (strax ff op een andere pc proberen, om te kijken of het aan de mic lag)
Maar als de mic nu naar de gal is, wat moet ik dan kopen? (omschrijving zie startpost)

btw:
Mike Jarod schreef op 03 januari 2004 @ 22:25:
Uhhm zullen we er maar van uit gaan dat ie niet zo zingt? Anders zou ie dit topic (hopelijk) niet openen.
:>

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 08:02 . Reden: kusje gegeeft ]

• TheLemon

TheLemon

Nou hij hoeft niet kapot te zijn. Misschien kan je er nog iets van maken. Maar wat is je budget voor een nieuwe?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

toedelodokie!

;)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd

postrunner... toedeledokie |:(

oplossing is wel heel simpel: als je graag zingt een profi mic kopen :) gelijk van alles af... goeie geluidskaart is ook nooit weg

Verwijderd

Topicstarter
TheLemon schreef op 04 januari 2004 @ 12:10:
Nou hij hoeft niet kapot te zijn. Misschien kan je er nog iets van maken. Maar wat is je budget voor een nieuwe?
budget is rond de 75-100€
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 14:59:
oplossing is wel heel simpel: als je graag zingt een profi mic kopen :) gelijk van alles af... goeie geluidskaart is ook nooit weg
Jah maar welke?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Simpel, gewoon een SM58 kopen.

• TheLemon

TheLemon

Inderdaad, alleen weet ik niet of je problemen krijgt als je hem rechstreeks in de mic-in van je geluidskaart wil steken. Je moet dan ff oppassen hoe je je verloopstekkertje soldeert, want die geluidskaart stuurt nog een 5V gelijkspanning over één van de adertjes. Die wil je niet in je SM58 hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Die Shure SM58 is bijna 200€ sorry zoveel is mijn hobby mij ook weet niet waard

• TheLemon

TheLemon

Pardon? €119,- bij Feedback en nog ietsje minder bij de Duitse online shops.
Je hebt zeker de Beta58 ofzo gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
ow... sorry ik schaam me al! Tnx mensen! Voor diegene die mij willen uitlachen... ik zeg: 011729 ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:20:
sorry, zelfs op mijn online idols auditie zing ik niet nasaal, die vlieger gaat dus niet op :P
wat was je nr? hehe :)

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:42:
ow... sorry ik schaam me al! Tnx mensen! Voor diegene die mij willen uitlachen... ik zeg: 011729 ;)
Die staat er niet bij... welke artiestennaam?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Overigens, als je wil horen of je mic een beetje waarheidsgetrouw je stem opneemt, vraag dan een ander om te luisteren of het nog op je stem lijkt. Zelf kun je dat, zoals al eerder is gezegd, niet testen omdat je via botten ook nog geluid doorkrijgt naar je oren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

TheLemon schreef op 04 januari 2004 @ 17:22:
Inderdaad, alleen weet ik niet of je problemen krijgt als je hem rechstreeks in de mic-in van je geluidskaart wil steken. Je moet dan ff oppassen hoe je je verloopstekkertje soldeert, want die geluidskaart stuurt nog een 5V gelijkspanning over één van de adertjes. Die wil je niet in je SM58 hebben.
Je kan er ook zonder problemen fantoom op zetten (48V), dus 5 Volt zal ook geen kwaad kunnen.
Alleen moet je wel kunnen EQ-en. Gewoon een 58 (of een willekeurige andere cardiode mic) op een mic input steken en dan opnemen gaat hem niet worden. Eigenlijk moet er gewoon een klein mixertje tussen. Met gewoon een normale mic pre amp en een EQ waarmee je er wat midlaag uit kan halen (proximity effect).

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:06

Collaborator

You! Cake or Death?

This space is occupied

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TheLemon schreef op 04 januari 2004 @ 18:35:
[...]

Die staat er niet bij... welke artiestennaam?
Via Chello staat het er wel bij.

Michael Jackson, Heal the world, Amsterdam.

Verwijderd

kan je geen mp3 ervan maken ? ;)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
sm58 is al gezegd mooi scheelt mij weer werk, en dat ding heb je al voor 150 euri of ze lichten je op

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:48:
kan je geen mp3 ervan maken ? ;)
Ik laat me nu al vrijwillig uitlachen, denk je nou ook nog dat ik moeite ga doen om uitgelachen te worden? :P
Pagina: 1