LCD tv kopen, de ins en outs.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Lcd tcv's, erg mooi maar ook vreselijk duur.

Ik zit er over te denken om een LCD tv aan te gaan schaffen, dus ben ik al heel wat sites langs gegaan voor tests en prijzen.

• Waarom LCD ipv van plasma?
Die keuze is snel gemaakt, plasma heeft teveel nadelen t.o.v. LCD, inbrand effecten en het aantal branduren is relatief laag.
Wat ook meetelt is het gewicht. Tuurlijk versleep je niet je tv dagelijks maar ik moet het volgende in gedachten houden; Ik ga binnen nu en ong. 2 jaar verhuizen. Het huis waar ik nu in woon, daar durf ik geen 50KG zware Plasma aan de muur te hangen. En wellicht waar ik kom te wonen kan dat ook niet.
Ik heb in gedachte dat ik ong. 5 jaar de tv zal gebruiken en daarna wellicht vervangen.

• patser!!! koop een normale breedbeeld tv, dan heb je voor hetzelfde geld een 3x zo grootte tv.
Ja ik weet dat ik voor minder geld een ook een hele mooie breedbeeld kan kopen. Maar ik wil een tv voor aan de muur met direct een goede afmeting en eentje waar ik aardig wat jaartjes gelijk ook mee kan doen.
Dus dan moet je wel wat dieper in de buidel tasten.

Aangezien ik veel waarde hecht aan de beeldkwaliteit is het belangrijkste punt. Het geluid wat de tv produceerd door de boxen die erop zitten boeien mij het minst aangezien het geluid via andere boxen gaat lopen.

Ook moet de tv een beetje "future" proof zijn. Elke dag worden er nieuwe technieken ontwikkelt en wil daarom zowiezo een scherm waar ik het een en ander op aan kan sluiten indien nodig en de onboard techniek moet goed zijn. Zoals eventuele "superieure ruis onderdrukking" om maar een term te noemen.

Het budget ligt rond de 2000 euro. met een eventuele gedachte dat 3000 euro ook kan maar dan moet het wel drastich verschil in kwaliteit geven.

Ik kijk er voornamelijk DVD's op, maar ook wel iets aan tv natuurlijk.

• Pfff loop lekker naar de winkel en kijk daar eens goed uit je ogen.
Klopt, dat geef ik ook toe, ik ben ook nog niet veel winkels ervoor langsgegaan.
Alleen het locale winkelewagentje weet vaak nog meer van de tv's af dan de verkopers. "koop anders deze tv: een prachtige 50Hz camping tv die je gemakkelijk mee kan nemen en vast ook wel aan de muur kan vastmaken voor een aanbiedingsprijsje van ??? euro, speciaal voor u" Op zulke kreten zit ik niet te wachten.
Op kieskeurig kwam ik uit op de JVC en de philips, aangezien die het meeste waar bieden op het gebied van prijs/afmeting van het scherm en kwaliteit.

• Wat wil ik nou bereiken met deze topic?
Simpel, ik wil graag ervaringen van mensen horen die een LCD tv hebben staan of mee gewerkt hebben.
Jullie mening op bepaalde ideeen die ik heb.

De kandidaten:

PHILIPS LCD TV 17PF9945 ~ 850 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/17pf9945_l.jpg

Belangrijkste eigenschappen:
17" beeldscherm
Helderheid 450 cd/m²
Contrast verhouding 400:1
Progressive Scan
Digital Comb Filter : 2D
Active Control
Wide Screen Plus

PHILIPS LCD TV 23PF9945 ~ 2050 Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/23pf9945_l.jpg

23" beeldscherm
Helderheid 450 cd/m²
Contrast verhouding 400:1
Progressive Scan
Active Control
Wide Screen Plus
Omgevingslichtsensor

Philips heeft nog een 30" variant, helaas valt die ver buiten mijn budget (voor 3589 euro kwam ik hem tegen in de shops)

JVC LT-17E31B - JVC LT-17E31S ~ 970 Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/lt_17e31bue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/lt_17e31sue.jpg

Contrastbereik: 400:1
Helderheid: 450 cd/m²
Auto Aspect Switching

JVC LT-23E31B - JVC LT-23E31S ~ 1900 Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/lt_23e31bue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/lt_23e31sue.jpg

Auto Aspect Switching

JVC LT-26C31B - JVC LT-26C31S ~ 3200 Euro
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/lt_26c31bue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/lt_26c31sue.jpg

Auto Aspect Switching
D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology): trillingsvrij, en een beeld met een hoge resolutie, Movie Theatre
Dynamic Black Level Control
Gamma Curve Control

Wat precies D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology) is heb ik opgezocht (hierin wordt het beschreven: http://www.jvc.nl/files/c...l_catalogue_jnl_03-04.pdf - Let op!: 10.77 MB )
Maar is het daadwerkelijk zo merkbaar en het geld waard in jullie opzicht?
Ook met oog op de toekomst dat de LCD tv's steeds goedkoper zullen worden en technieken verbeteren.

Zelf vind ik persoonlijk 17" net iets te klein om er goed van te kunnen genieten op een afstand van circa 2,5 a 3 meter.
Qua design wil ik voor de 23" JVC gaan in de zwarte kleur.
Ook vind ik de afstandsbediening qua design een stuk beter van de JVC's itt de Philips, noem me vreemd maar toch. Wel het telt weinig mee in de beslissing.
Het beeld tussen de 2 merken heb ik niet kunnen vergelijken aangezien in elke winkel ze iets anders afspelen. Het was zeker wel goed te noemen (tot zover ze in een winkel goede signalen geven aan de vele schermen die opgesteld staan)

Kortom, wie heeft er ervaringen met de philip's en JVC tv's? en kunnen mij meer helpen om door het lcd-tv-bos te komen en mij positieve en negatieve punten op te noemen van de schermen.
Of wellicht raden jullie mij wel iets heel anders aan.
_/-\o_

• Relevante links
LCD TV kopen waar op letten ?
Televisie kopen
[rml][ LCD TV] Samsung LW22A13W[/rml]
[rml][ LCD TV] Centjes over --> Samsung LW22A13W?[/rml]
[rml][ TFT/LCD] bevindingen bij tv gebruik[/rml]
[rml][ LCD TV] Wie heeft er al één ?[/rml]
Het 30 inch LCD TV van philips Topic
LCD TV's van rond de 40 inch?

http://www.avsforumfaq.com/~plasma/

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 03-01-2004 21:32 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32938

d.i.s.t en pixelplus verbeteren zeker het beeld, bij phillips is dit zelfs nog meer zichtbaar dan bij JVC... als je in een winkel bent vraag even naar een demo... elke phillips heeft namelijk een demo scherm waar je het normale beeld tegen het pixelplus beeld kan bekijken... en zowaar... meer beeldpunten....

jvc heeft ook wat mooie opties... zoals split screen teletekst, ben er niet helemaal op de hoogte van, ik ben zelf meer een JVC aanhanger....

ik steun je keuze in dat je liever LCD neemt dan plasma, welliswaar is plasma een stuk goedkoper per oppervlak dan dat LCD dat is...

ik kwam even niet tegen of je een losse tuner zocht ofdat hij in het scherm moest zitten... het is al laat en heb dus niet alles super tot me genomen... neem zeker de tijd voor je aankoop want ze zijn niet al te goedkoop.

was nog even vergeten toe te voegen:

ik heb ervaring met de JVC LT-17E31B en beide phillips modellen... ook moet je nog even letten op wat je er op aan wil sluiten... enkelt een versterker? de meeste D.I.S.T. tv's hebben ook een digitale audio aansluiting... zoals de HV28 series (breedbeeld serie van JVC met DIST) en dat sluit dus iets makkelijker aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32938 op 03-01-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Anoniem: 32938 schreef op 03 januari 2004 @ 22:24:
d.i.s.t en pixelplus verbeteren zeker het beeld, bij phillips is dit zelfs nog meer zichtbaar dan bij JVC... als je in een winkel bent vraag even naar een demo... elke phillips heeft namelijk een demo scherm waar je het normale beeld tegen het pixelplus beeld kan bekijken... en zowaar... meer beeldpunten....

jvc heeft ook wat mooie opties... zoals split screen teletekst, ben er niet helemaal op de hoogte van, ik ben zelf meer een JVC aanhanger....

ik steun je keuze in dat je liever LCD neemt dan plasma, welliswaar is plasma een stuk goedkoper per oppervlak dan dat LCD dat is...

ik kwam even niet tegen of je een losse tuner zocht ofdat hij in het scherm moest zitten... het is al laat en heb dus niet alles super tot me genomen... neem zeker de tijd voor je aankoop want ze zijn niet al te goedkoop.

was nog even vergeten toe te voegen:

ik heb ervaring met de JVC LT-17E31B en beide phillips modellen... ook moet je nog even letten op wat je er op aan wil sluiten... enkelt een versterker? de meeste D.I.S.T. tv's hebben ook een digitale audio aansluiting... zoals de HV28 series (breedbeeld serie van JVC met DIST) en dat sluit dus iets makkelijker aan.
Bedankt voor de reply
De tuner maakt mij niet zo heel veel uit of die erin verwerkt zit of niet. (wat zijn de voordelen en de nadelen eventueel dan?)
Ik sluit er idd een versterker op aan: ( http://www.jvc.nl/product.php?id=QP-112AL&catid=14 )
Helaas kan ik op het moment ook geen normale breedbeeld zelfs kwijt aangezien daar de ruimte te krap voor is. Daarom ben ik "genoodzaakt" om een wand tv te kopen.
Op het moment heb ik een losse TFT aan de muur hangen met daaraan een tv module. Helaas werkt dit niet zoals ik had gehoopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 03-01-2004 23:41 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563

Hier thuis staat de laatste JVC uit je lijstje :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/C5J5454R98/picserver.jpeg

Mijn vader heeft hem besteld bij een Duitse webshop, via een Duitse kieskeurig.nl variant. Dat scheelde 800 euro met de prijs in een nederlandse mediamarkt, hij was 2700 euro bij die duitse webshop als ik het goed heb. Ik heb hem niet vergeleken met andere lcd televisies, maar vind de beeldkwaliteit wel goed. Er is wel een dvd speler besteld maar die moet nog komen, dus ik heb alleen televisie over de coax-kabel kunnen zien maar daar ben ik zeker over te spreken. Hiervoor hadden we een Thomson breedbeeld tv, de kwaliteit van het lcd scherm is absoluut hoger. Dat zeiden ook meerdere kennissen die het hebben gezien. Hier in Groningen hangen er een aantal lcd televisies bij de Mediamarkt (waaronder die jvc), misschien kun je het bij zo'n winkel wat beter met elkaar vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Anoniem: 563 schreef op 03 januari 2004 @ 23:39:
Hier thuis staat de laatste JVC uit je lijstje :

[afbeelding]

Mijn vader heeft hem besteld bij een Duitse webshop, via een Duitse kieskeurig.nl variant. Dat scheelde 800 euro met de prijs in een nederlandse mediamarkt, hij was 2700 euro bij die duitse webshop als ik het goed heb. Ik heb hem niet vergeleken met andere lcd televisies, maar vind de beeldkwaliteit wel goed. Er is wel een dvd speler besteld maar die moet nog komen, dus ik heb alleen televisie over de coax-kabel kunnen zien maar daar ben ik zeker over te spreken. Hiervoor hadden we een Thomson breedbeeld tv, de kwaliteit van het lcd scherm is absoluut hoger. Dat zeiden ook meerdere kennissen die het hebben gezien. Hier in Groningen hangen er een aantal lcd televisies bij de Mediamarkt (waaronder die jvc), misschien kun je het bij zo'n winkel wat beter met elkaar vergelijken?
Dat ziet er ontzettend mooi uit.
2700 euro, dat scheelt al snel 500 euro met de nederlandse shops dus.

Bij Mediamarkt ben ik inderdaad nog niet langs gegaan, wellicht maandag even bezoeken (rotterdam)

Wellicht dat je mij met het volgende ook kan helpen:
http://www.jvc.nl/article.php?id=100029&catid=13

In de 26" zit Progressive Scan techniek, en volgens hun niet in de 23" versie.
Zul je hier echt zoveel verschil in merken zoals ze zeggen? (ben namelijk nog nergens de 26" in het echt tegengekomen helaas)

Op het moment heb ik zelf geen progressive DVD speler/hd recorder/dvd recorder/ etc die Progressive Scan techniek ondersteunt. Maar met het oog op de toekomst zou het misschien wel handig zijn?...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat betreft progressive scan, ik heb dus enkel kabel televisie op de jvc gekeken maar het beeld is wel ietwat strakker en 'stabieler'. Het is lastig om zoiets goed te omschrijven, maar verschil is er wel degelijk. MAAR of dat aan progressive scan ligt, of aan het feit dat het een lcd scherm is kan ik je niet vertellen omdat ik niet in staat ben (geweest) te vergelijken. Ik denk dat er op dit AV/forum echter wel wat dingen te vinden zijn met betrekking tot progressive scan (dvd kwaliteit discussies etc). Wat betreft het formaat, imho is 26" eigenlijk perfect. Het ligt natuurlijk onder andere aan de groote van je woonkamer, maar hij is net wat minder breed dan een 72 of 82 cm breedbeeld, terwijl hij ook weer niet te klein is. Ik zelf vind het een ideaal formaat.

edit : In Rotterdam hangt die jvc ook als 't goed is, m'n vader heeft hem daar ook gezien.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 563 op 04-01-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb een Iiyama C480T, 19" LCD/TV en ben daar niet echt tevreden over. Net als (alle?) andere LCD/TV en plasmaschermen heeft hij een ventilator en dat vind ik hinderlijk als ik 's avonds in bed TV lig te kijken. Dan zet je het volume laag en hoor je hem best wel......
Zeker iets om rekening mee te houden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ajhaverkamp, dat is idd een goed punt om rekening mee te houden.
Wellicht dat HaTeWaY ook kan vertellen of de JVC enig geluid maakt?
Bedankt voor de reacties, ben al een stuk wijzer geworden door jullie reply's en de search :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

De Philips 17PF9945 maakt in ieder geval geen geluid en ik geloof ook niet dat er een fan in zit. Zie hier voor nog wat info: Anoniem: 46765 in "LCD TV kopen waar op letten ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Anoniem: 46765 schreef op 04 januari 2004 @ 20:19:
De Philips 17PF9945 maakt in ieder geval geen geluid en ik geloof ook niet dat er een fan in zit. Zie hier voor nog wat info: Anoniem: 46765 in "LCD TV kopen waar op letten ?"
Bedankt!
Zelf neig ik toch nu weer meer naar de philips'.
Vooral dat alle modellen die ze hebben zowiezo progressive scan ondersteunen.
Qua scherm instellen zoals je vertelde in post, zoals multimedia, eco, zit ook op de Philips breedbeeld die bij me in de woonkamer staat, dus ik kan hier een goed idee van krijgen.

Je zegt dat je de Philips LCD breedbeeld TV (17PF9945 43cm) hebt aangeschaft, maar hoe groot is de afstand waarop je zit om naar het scherm te kijken bij jou?
Het scherm zelf, is dat van glas of net zoals de meeste tft's een plastic iets?

Bedankt :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Hij staat bij mij op de slaapkamer en de afstand is dan zo'n 2 meter. Voor in de huiskamer lijkt me dit ook wat klein ook omdat bijv. veel films niet echt beeldvullend breedbeeld zijn en er dan nog zwarte balken zijn boven en onder. Dat kan je wel verhelpen met de zoominstellingen maar dan zit je vaak met de ondertiteling die niet of half zichtbaar is omdat die gedeeltelijk in de zwarte balken valt.
Het scherm is net als bij notebooks van een soort plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam zojuist via een andere thread op de Duitse website waar onze lcd is besteld : http://www.netonnet.de
Wellicht de moeite waard voor wat prijs-vergelijken, 10 tegen 1 dat de meeste tv's goedkoper zijn (dan in de Nederlandse winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Anoniem: 563 schreef op 04 januari 2004 @ 22:58:
Ik kwam zojuist via een andere thread op de Duitse website waar onze lcd is besteld : http://www.netonnet.de
Wellicht de moeite waard voor wat prijs-vergelijken, 10 tegen 1 dat de meeste tv's goedkoper zijn (dan in de Nederlandse winkels).
Dat scheelt inderdaad behoorlijk veel geld ! dat is zeker de moeite waard om een tripje naar duitsland te nemen.

Wow, even bijkomen hoor.
Zojuist was ik bij de mediamarkt in rotterdam, en zag nu eindelijk die 26" JVC in het echt.
Ik ben er gelijk verliefd op geworden O+
De Philipsen die ik ook eerder noemde in deze topic vielen mij in het echt qua design en uitstraling vrij tegen. Het heeft een erg plastic achtige look.

Er stonden ook nog een hoop andere schermen, die qua prijs gunstiger lagen. Maarja ik ben altijd erg voorzichtig met "merkloze" (medion etc. ) schermen.
maar wie weet zit daarin ook wel gewoon de complete techniek van de duurdere schermen. zucht dilemma :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is verstandig om als je je keus gemaakt hebt naar Duistland te gaan. Ik ken mensen die al hun electronica daar halen en het scheelt echt honderden euro's! Dus kijk op internet voor grote electronicazaken net over de grens, en trek er een dagje op uit om eens rustig te kijken.
Over de garantie hoef je je denk ik geen zorgen te maken, daar het om Europese garanties gaat, zodat je je toestel ook in Nederland bij een servicecentre af kan leveren.
het voordeel van een losse tuner is dat je je bedrading + tuner netjes weg kan werken achetr b.v. een kast. De tuner zit vaak met een kabel aan je t.v. aangesloten. Dit is dus eigenlijk een must als je 'm aan de muur wilt hebben.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 07-06 16:44
Homedisc schreef op 03 januari 2004 @ 21:29:
(...)
Die keuze is snel gemaakt, plasma heeft teveel nadelen t.o.v. LCD, inbrand effecten en het aantal branduren is relatief laag.
(...)
Het verbaast me dat van het aantal branduren zo'n issue wordt gemaakt. De bronnen op Google verschillen, maar je zit al snel op zo'n 20 á 30.000 branduren. Dit kun je vergelijken met een normale TV.
Als je uitgaat van 5 uur per dag en 25.000 uren kun je bijna 14 jaar kijken. Mijn CRT-TV's hebben het nooit veel langer uitgehouden.
Bij een LCD-TV kom je inderdaad uit op het dubbele, maar er zijn weinig mensen die 28 jaar met één TV (willen) doen.

Andere argumenten voor en tegen plasma zijn nog een betere reactietijd, een betere contrast-ratio en het hogere stroomverbruik.

Hiermee wil ik niet zeggen dat plasma beter is dan LCD of v.v., maar alleen het belang van het aantal branduren relativeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 16-06 21:12

xon

lcd'ers ;-)

Even dit topic weer omhoog gooien en tegelijkertijd heb ik ook een vraag. Ik zag een paar keer de tip voorbij komen om eens te kijken bij wat duitse off en online shops wbt lcd tv's. Dit zou een hoop geld kunnen schelen.

Ik ben natuurlijk niet voor niets een nederlander en ben dan ook benieuwd of jullie misschien wat voorbeelden kunnen geven van dit soort shops. Dus wat er vlak na de grens zit maar ook gewoon online en versturen naar nederland.

En is er zoiets als een duitse tweakers pricewatch..waar je dus makkelijk de goedkoopste online shop er kan uithalen?

Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:20
Aangezien ik veel waarde hecht aan de beeldkwaliteit is het belangrijkste punt. Het geluid wat de tv produceerd door de boxen die erop zitten boeien mij het minst aangezien het geluid via andere boxen gaat lopen.
Niet wat je wil horen, maar als je voor beeldkwaliteit gaat zit je met LCD (nog) fout. CRT is nog steeds beter. Met name donkere tinten en snelle bewegingen blijven moeilijk voor LCD. De verwachting is dat dit over een jaar of twee wel opgelost is, en als je dat samenneemt met de verwachting dat de prijs tegen die tijd ook drastisch gezakt is, dan is dit gewoon nog niet het moment om een investering van duizenden euro's in een LCD TV te doen. In elk geval niet als je claimt voor kwaliteit te gaan ;)

Plasma zal tegen die tijd grotendeels van de markt verdwenen zijn, net als CRT.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
kleine kick :)

Ik heb nog steeds geen TV gekocht en ben er nog steeds niet uit :D
maar we kijken en zoeken rustig door...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen LCD-TV gezien die het kan opnemen tegen een CRT of Plasma scherm.

Misschien dat ik de verkeerde merken bekijk, mar tot nu toe hebben ze allemaal last van:
- fletsere kleuren
- korreligheid (bij CRT en plasma vloeit het mooier in elkaar over)
- problemen met donkere vlakken

Misschien dat er al LCD-schermen bestaan die dit niet hebben en minimaal zo goed zijn als Plasma en CRT, maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:47
Tjah, de kleuren en donkere vlakken zijn inderdaad nog niet optimaal, maar ik kan er goed mee leven. Die korreligheid heb ik vrijwel geen last van.
Onze Philips 30PF9975 was vrij slecht afgeregeld uit de doos. Na wat klieren is het beeld enorm veel beter.
Wat ik nog wel kwijt wil:
-De lichtopbrengst is erg goed
-De kijkhoek is zeer groot
-De snelheid van het scherm is zeer goed (en dat zeg ik niet zo snel:))
-1280*768 windows op de tv is :P
-HDTV ziet er meesterlijk mooi uit. Hij kan zowel via VGA als de component ingang HDTV aan.

[ Voor 5% gewijzigd door FatalError op 14-03-2004 01:26 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
Dan heb ik daar ook weer een vraagje over, op mijn PC game ik bijna nooit, dus daar heb ik een LCD monitor. Maar op mijn TV speel ik ook veel games (xbox, gamecube, etc). Hebben LCD TV's (net als monitoren) last van een trage response tijd ? Valt hier nog wel mee te gamen ?

Daarnaast denk ik dat een 17" LCD echt niet 28 jaar mee gaat, nog niet eens 10 gok ik. 17" als TV is wel erg klein, als je er vanuit gaat dat mijn tv al ~29" is en ik nu al graag een grotere wil. Mijn advies zou zijn, als je zo graag LCD wil, neem dan een niet te dure en spaar/wacht gewoon nog even wat langer tot je een grotere kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:47
Hebben LCD TV's (net als monitoren) last van een trage response tijd ? Valt hier nog wel mee te gamen ?
Je kan er inderdaad last van hebben. Maar met de 16 of soms zelfs 12 miliseconde van de meeste LCD TV's is dat zelfs lager als de gemiddelde LCD monitor.
Er valt dus behoorlijk goed te gamen op zo'n TV. Toch zou ik eerst even proberen voordat je tot aanschaf over gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door FatalError op 14-03-2004 11:03 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
ok, ik ben weer een stukje dichter bij mijn doel gekomen...

De thomson 27" LCD tv!
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/4A55FD87A13DD55CC1256E0A0051841C/$file/27-30lcdb03b.jpg
Er zit een glazenplaat voor de tft en wordt ook een muurbeugel meegeleverd.
De laagste prijs is tot nu toe: € 2095,00 (in nederland)
Toch erg netjes als je het vergelijkt met vergelijkbare schermen.

Heeft iemand ervaring met dit scherm?
eerlijk gezegd heb ik het scherm nog niet in het echt gezien, dus goed oordelen kan ik nog niet.

En weten jullie nog meer duitse webshops? aangezien ik voor het grote prijsverschil er best naar toe wil rijden.

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 14-03-2004 17:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945

Homedisc schreef op 03 januari 2004 @ 21:29:

Wat ook meetelt is het gewicht. Tuurlijk versleep je niet je tv dagelijks maar ik moet het volgende in gedachten houden; Ik ga binnen nu en ong. 2 jaar verhuizen. Het huis waar ik nu in woon, daar durf ik geen 50KG zware Plasma aan de muur te hangen. En wellicht waar ik kom te wonen kan dat ook niet.
Ik heb in gedachte dat ik ong. 5 jaar de tv zal gebruiken en daarna wellicht vervangen.
Ik weet dat het een oud topic is: maar ik wil toch even reageren op de TS.

Keuze snel gemaakt? Ik denk dat je jezelf niet goed hebt geinformeerd. LCD is imo zeker niet beter dan Plasma! (mensen zijn gewoon te erg beinvloed door die radar/kassa uitzending).

Branduren laag? een goede plasma heeft 25.000 tot 30.000 branduren. Kortom, je kan hier makkelijk een jaar of 10 mee doen. Dat is toch ongeveer de tijd waar je een tv voor koopt? De 50.000 uur van LCD is heel veel, maar ga jij je tv 20 jaar houden?

Plasma heeft een veel beter contrast. Zwart is op de meeste lcd schermen gewoon 'grijs' (muv van sharp schermen die ik heb gezien, die zijn formidabel).

Grotere kijkhoek! De kijkhoek van plasma is veel beter...

Meer beeld voor minder geld. Kwa beeldmaat is plasma gewoon goedkoper.

Gewicht... okeej... maar zoals de TS zelf aangeeft... zo vaak versleep je hem niet. En een normale 82cm tv weegt even veel. Dan 'noem' je dat toch ook niet als nadeel?

Enige grote nadeel aan plasma is stroomverbruik imo.

Inbranden: idd... dat is een nadeel aan de techniek. Maar de betere schermen (pioneer bv) gaan dat gewoon heel netjes tegen.

Plasma heeft echt wel een goede toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Plasma is binnen de industrie zelf al min of meer dood verklaard. Het is kwalitatief al voorbij gestreefd door LCD, en qua kosten en grootte is het binnen twee jaar ook gebeurd.

Niet voor niets dat de ontwikkelingen en introducties van LCD schermen veel harder gaan het laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je die losse TV tuners ook los kopen? Zodat je er zelf een mooie TFT aan kan hangen met D-sub of DVI interface?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Het punt Plasma vs TFT kan denk ik nog vrij lang doorgaan.
HAL-9000, wat je aangeeft met branduren is inderdaad zwaar te verwaarlozen.
Helaas telt het punt gewicht wel degelijk mee in mijn beslissing, aangezien de muren hier niet dermate stevig zijn dat ik het risico wil lopen dat ik mijn scherm op eendag op de grond kan vinden met een gebroken glasplaat.

Jaaap, op het moment heb ik een losse V module aan een 15" TFT hangen. Ik kan je zeggen dat de kwaliteit ervan vrij laag is. Ook de dvd's die ik af laat spelen via de TV module zijn droevige kwaliteit, helaas.
Aangezien ik anders voor een mooi bedrag een 19" TFT halen en was ik klaar.
En een mooie breedbeeld TFT is eigenlijk net ook wel een tikkeltje mooier dan een 4:3 tft :)

TV-module is de Smart tv-on-screen van Hercules.
Zelf had ik er echt veel meer van verwacht....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op 14 maart 2004 @ 17:15:
Plasma is binnen de industrie zelf al min of meer dood verklaard. Het is kwalitatief al voorbij gestreefd door LCD, en qua kosten en grootte is het binnen twee jaar ook gebeurd.

Niet voor niets dat de ontwikkelingen en introducties van LCD schermen veel harder gaan het laatste jaar.
Dacht het niet. waarom maken de grote merken dan gewoon nieuwe plasma's ? Kwalitatief voorbij gestreefd? Ooit wel eens kritisch naar het beeld gekeken? Mooie veeg effecten bij LCD enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Hmmm dat is klote. Die Hercules ondersteunt ook alleen 640x480, 800x600 en 1024x768 als tv output op de D-sub (geen DVI). Heeft jouw TFT een andere native resolutie?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dacht het niet. waarom maken de grote merken dan gewoon nieuwe plasma's ? Kwalitatief voorbij gestreefd? Ooit wel eens kritisch naar het beeld gekeken? Mooie veeg effecten bij LCD enzo...
Ik herhaal alleen maar wat ik hoor bij zowel fabrikanten en grootverbruikers van dit soort producten. Die zullen het wel weten denk ik dan.

Wat de kwaliteit betreft vind ik plasma echt minder dan LCD. CRT is nog steeds het best wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Juup schreef op 14 maart 2004 @ 17:43:
Hmmm dat is klote. Die Hercules ondersteunt ook alleen 640x480, 800x600 en 1024x768 als tv output op de D-sub (geen DVI). Heeft jouw TFT een andere native resolutie?
Die resoluties ondersteunt hij inderdaad.
Mijn 15" TFT scherm heeft een native resolutie van 1024x768, maar op die resolutie ziet het er nog het slechtst uit.
Op 800x600 heb ik het mooiste resultaat. Zelf heb ik het ook geprobeerd met m'n 18" TFT die een native res. heeft van 1280x1024 maar daar waren bijna alle resultaten slechter dan bij de 15" TFT. Ook heb ik nog 2 andere 15" TFT's geprobeerd maar gaven hetzelfde "slechte" effect.

Er valt best prima naar te kijken, het is echt niet zo slecht als ik misschien nu over laat komen maar als ik het vergelijk met de 69CM Breedbeeld philips die ik in de woonkamer heb staan is het vrij matig.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:25

Acheron

updatepack.nl

@Homedisc, als je zo'n TV aan de muur hangt, heb je dan geen last van de tv- en elektrisiteitskabels ?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hp38guser schreef op 14 maart 2004 @ 18:58:
@Homedisc, als je zo'n TV aan de muur hangt, heb je dan geen last van de tv- en elektrisiteitskabels ?
nee gelukkig niet.
Ik leef in een oud huis (voor de 2e wereld oorlog gebouwd) en op die plek lopen geen elektriciteitskabels. De tv kabel komt via de goot en kan geen invloed hebben.

Maandag maar weer eens terug naar MediaMarkt, wellicht staan er nu weer wat andere modellen en misschien wel mooie aanbiedingen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dr. Strangelove schreef op 14 maart 2004 @ 17:48:
[...]Ik herhaal alleen maar wat ik hoor bij zowel fabrikanten en grootverbruikers van dit soort producten. Die zullen het wel weten denk ik dan.

Wat de kwaliteit betreft vind ik plasma echt minder dan LCD. CRT is nog steeds het best wat mij betreft.
Ik geloof dat een fabrikant van LCD-schermen niet echt objectief te noemen is...
Maar probeer eens zelf te onderbouwen waarom je LCD schermen beter vindt?
(zonder alleen specificaties te noemen). Noem eens een merk die ik zelf met eigen ogen kan bekijken? Misschien kijk ik wel naar de verkeerde schermen.

Ik herhaal mezelf maar voor het gemak zodat je daar op kan reageren:
Minpunten van de huidige LCD-schermen (= alle die in de Mediamarkten, Megapools en Radio Moderns zijn te vinden):
- fletsere kleuren

Overigens begrijp ik best dat fabrikanten graag zo snel mogelijk de LCD markt willen pushen omdat de CRT als instrument in de vervangingsmarkt niets meer opbrengt, terwijl de Plasma relatief duur is om te produceren. Zaak is om de consument zo snel mogelijk aan de LCD te krijgen zodat het produceren goedkoper wordt, terwijl de marges schandalig hoog kunnen blijven... Dat ze daarbij een beetje overdrijven mbt de kwaliteit van de LCD-schermen is dan niet meer zo moeilijk te begrijpen. In de tussentijd geloof ik alleen maar één ding: mijn eigen ogen... (welke specificaties er ook aan een scherm hangen)

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 14-03-2004 19:38 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Sja het is gewoon net wat je wilt. Ik zelf ben een stuk makkelijker tevreden te stellen doordat het me gewoon simpelweg super lijkt om in me nieuwe huis een lcd/tft aan de muur te hebben hangen.

Gewoon lekker strak en 55 cm is al genoeg voor me...natuurlijk verwacht ik wel wat kwaliteit ..maar als ie nou iets langzamer is met sommige beelden dan een crt sja dat neem ik voor lief.

Verder is voor mij een mega scherm niet te betalen en vind ik een te groot scherm ook wat overdone aan de muur maar ook dit is weer persoonlijk.

Wat overigens wel een erg goede ontwikkeling is dat de lcd's echt nou eindelijk eens door de electronica ketens worden overgenomen. Vele ketens zoals "de block", "bcc" en niet te vergeten mediamarkt hebben tegenwoordig een hele muur ingedeeld met alleen maar lcd's. Ook kunnen en willen ze eindelijk eens een beetje stunten met de prijzen.

Overigens vind ik de mediamarkt daarop vooruit lopen..ze hebben echt een enorme keus aan schermen en zijn de eerste winkel waarbij ik een 51cm LG schermpje heb gezien voor onder de 1000 euro!....hoop dat het nu hard gaat met die prijzen.

Overigens heeft nog iemand websites in nederland of duitsland die erg laag met de prijzen zitten? altijd nieuwsgierig naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 09:25

Acheron

updatepack.nl

Homedisc schreef op 14 maart 2004 @ 19:29:
[...]

nee gelukkig niet.
Ik leef in een oud huis (voor de 2e wereld oorlog gebouwd) en op die plek lopen geen elektriciteitskabels. De tv kabel komt via de goot en kan geen invloed hebben.

Maandag maar weer eens terug naar MediaMarkt, wellicht staan er nu weer wat andere modellen en misschien wel mooie aanbiedingen.
Maar er lopen dan toch nog 2 draden over je muur, of werk je de kabels weg in de muur of zo :?

De TV's op de plaatjes hebben trouwens allemaal een voet, haal je die er dan ook af ( met gereedschap ) ?

[ Voor 10% gewijzigd door Acheron op 14-03-2004 22:53 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik geloof dat een fabrikant van LCD-schermen niet echt objectief te noemen is...
Maar probeer eens zelf te onderbouwen waarom je LCD schermen beter vindt?
(zonder alleen specificaties te noemen). Noem eens een merk die ik zelf met eigen ogen kan bekijken? Misschien kijk ik wel naar de verkeerde schermen.
Ik heb het niet alleen over LCD fabrikanten, maar ook over plasmafabrikanten en gebruikers van schermen.

De LCDs van Sharp vind ik zelf erg mooi. Waarom ik LCD beter vindt? Langere levensduur, veel mooiere kleuren, lager verbruik, meer detail. En nogmaals: ook LCD kan nog niet op tegen CRT. Donkere kleuren zijn bij zowel LCD als plasma (hoewel in mindere mate) een ramp.
Ik herhaal mezelf maar voor het gemak zodat je daar op kan reageren:
Minpunten van de huidige LCD-schermen (= alle die in de Mediamarkten, Megapools en Radio Moderns zijn te vinden):
- fletsere kleuren
Fletsere kleuren is voor mij onvoorstelbaar. LCD staat erom bekend dat het veel meer contrast laat zien. Als het ergens beter in is dan plasma dan is het kleurweergave (m.u.v. donkere kleuren).
Korreligheid vind ik ook vreemd, is zeker niet zichtbaar op 3-4 meter afstand. Close-up vind ik plasma gewoonweg gruwelijk lelijk. LCD is ook niet perfect maar IMHO wel beter.
Donkere vlakken is inderdaad nog lang niet perfect bij LCD, en is wat beter bij plasma, maar beiden kunnen ook hier nog niet tippen aan CRT.

Wat allemaal niet wegneemt dat je als je het mooi vindt nu niet voor een plasma moet gaan. Maar feit is dat de ontwikkelingen zo snel gaan en de prijzen/kwaliteitverhouding zo snel stijgt dat het op dit moment gewoon geen goede investering is om een plasma of LCD te kopen. Je betaalt teveel voor te weinig. Over een jaar of twee is dat heel anders. Ik gok dat plasma dan een nicheproduct geworden is met alleen nog kleine verkoopaantallen in de extreme groottes (50 inch +), en dat LCD tegen die tijd CRT vrijwel geheel vervangen heeft met een hopelijk gelijkwaardige of betere beeldkwaliteit (aan dat laatste twijfel ik nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Misschien al gehoord van de nieuwe LCOS technologie van Philips? Lijkt me veel belovend en de eerste toestellen moeten toch langzamerhand gaan verschijnen.
http://www.philips.nl/Inf...lId=N13A2827&bPopup=False

Maar zelf blijf ik toch liever nog even bij m`n Philips 36PW9767 Pixel Plus scherm, het ding heeft me tenslotte geld genoeg gekost. Vind het wel interessant om de laatste ontwikkelingen te blijven volgen. 8)

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik ben al een tijd op zoek naar een Flat-TV van rond de 42" en ben al in heel wat televisiezaken geweest om mij te orienteren. Voor mij was de keus tussen LCD en plasma snel gemaakt. Hoewel het beeld van een plasma-TV toch wel iets helderder is dan een LCD-TV valt mij een belangrijk verschil op. Het beeld van een Plasma-TV trilt enorm, het beeld van een LCD-TV staat als een huis, (stabiel dus) en dat kijkt dus veel fijner dan een plasma-TV. Voor mij was dat de reden om plasma definitief af te laten vallen, want ik wil na een avondje TV kijken geen hoofdpijn hebben. Ook qua scherpte blijft een plasma-TV mijlenver achter op een LCD-TV, dat laat zich natuurlijk eenvoudig verklaren door de veel lagere resolutie van een plasma-TV.

Voorlopig wacht ik nog even met het kopen van een LCD-TV omdat ik de prijzen van de schermen van 42" of 40" nog te hoog vind. Na de zomervakantie lijkt mij een goed moment om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Dr. Strangelove schreef op 14 maart 2004 @ 17:15:

als ik die prijzen zo ziet vindt ik het eerlijk gezegt wel meevallen :)
ik bedoel koop maar is een goede 28" CRT tv, een philips pixel+ bak met alles er op en eraan, dan valt 2000 euro best mee voor een 27" tft tv! :P

of zijn de crt's ook inmiddels al flink gedaald? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SVDT schreef op 14 maart 2004 @ 23:14:
Ik ben al een tijd op zoek naar een Flat-TV van rond de 42" en ben al in heel wat televisiezaken geweest om mij te orienteren. Voor mij was de keus tussen LCD en plasma snel gemaakt. Hoewel het beeld van een plasma-TV toch wel iets helderder is dan een LCD-TV valt mij een belangrijk verschil op. Het beeld van een Plasma-TV trilt enorm, het beeld van een LCD-TV staat als een huis, (stabiel dus) en dat kijkt dus veel fijner dan een plasma-TV. Voor mij was dat de reden om plasma definitief af te laten vallen, want ik wil na een avondje TV kijken geen hoofdpijn hebben. Ook qua scherpte blijft een plasma-TV mijlenver achter op een LCD-TV, dat laat zich natuurlijk eenvoudig verklaren door de veel lagere resolutie van een plasma-TV.

Voorlopig wacht ik nog even met het kopen van een LCD-TV omdat ik de prijzen van de schermen van 42" of 40" nog te hoog vind. Na de zomervakantie lijkt mij een goed moment om in te stappen.
Ik heb nog nooit opgemerkt dat een plasma beeld 'trilt' ... (en ik zie ze toch heel regelmatig)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dr. Strangelove schreef op 14 maart 2004 @ 23:00:
[...]De LCDs van Sharp vind ik zelf erg mooi. Waarom ik LCD beter vindt? Langere levensduur, veel mooiere kleuren, lager verbruik, meer detail. En nogmaals: ook LCD kan nog niet op tegen CRT. Donkere kleuren zijn bij zowel LCD als plasma (hoewel in mindere mate) een ramp.
[...]
Fletsere kleuren is voor mij onvoorstelbaar. LCD staat erom bekend dat het veel meer contrast laat zien. Als het ergens beter in is dan plasma dan is het kleurweergave (m.u.v. donkere kleuren).
Korreligheid vind ik ook vreemd, is zeker niet zichtbaar op 3-4 meter afstand. Close-up vind ik plasma gewoonweg gruwelijk lelijk. LCD is ook niet perfect maar IMHO wel beter.
Donkere vlakken is inderdaad nog lang niet perfect bij LCD, en is wat beter bij plasma, maar beiden kunnen ook hier nog niet tippen aan CRT.
De donkere vlakken zijn bij LCD-schermen echt een ramp. Bij een film als The Matrix kan je soms niet eens zien hoe een donkere jas eruit ziet, omdat het gewoon één donker vlak is. Alle details zoals diepte, grijsnuances en kreukels worden volledig platgeslagen. Bij plasma is dit veel minder een probleem (eigenlijk geen enkele probleem bij de schermen die ik heb gezien). Voor een scherm waar je hoofdzakelijk films op bekijkt is dit onacceptabel.

Alleen de primaire kleuren (zoals rood, groen blauw) geeft een LCD scherm heel erg acceptabel weer. Zodra er "gemengde" kleuren moeten worden weergegeven, dan heb je toch de indruk dat je kijkt naar "fake"-kleuren zoals die door een TL-balk worden weergegeven (niet vreemd als je weet dat er een tl-balk achter hangt...). Om diezelfde reden van matige kleurechtheid gebruiken mensen die beroepsmatig met kleuren moeten werken (fotobewerkers) bij voorkeur geen LCD-computerschermen.
Wat allemaal niet wegneemt dat je als je het mooi vindt nu niet voor een plasma moet gaan. Maar feit is dat de ontwikkelingen zo snel gaan en de prijzen/kwaliteitverhouding zo snel stijgt dat het op dit moment gewoon geen goede investering is om een plasma of LCD te kopen. Je betaalt teveel voor te weinig. Over een jaar of twee is dat heel anders. [...]
Akkoord... die schermen kosten eigenlijk allemaal nog veel te veel (begint wel al betaalbaarder te worden).

Een groot fabel is echter de contrastratio die veel LCD-fabrikanten laten zien. Die is bij LCD-schermen inderdaad erg hoog. Wat er niet bij verteld wordt is dat de ratio het verschil betreft tussen donker en licht en dat dit verschil bij LCD-schermen weliswaar erg hoog ligt, maar dat dit vooral wordt veroorzaakt door een erg hoge score bij het lichte gedeelte en een erg matige score bij het donkere (zie probleem met donker). Er is geen LCD-scherm waarbij het prettig is om de brightness op maximaal te laten staan. Meestal is 50% al ruim voldoende (om in ieder geval geen oogpijn te krijgen na een avond TV-kijken). Wat resteert is dan een erg matige contrast ratio. Zeker omdat zwart bij een LCD-scherm pas begint bij een soort donkergrijs.

De grofkorreligheid klinkt misschien een beetje vreemd omdat een LCD-scherm bekend staat om de scherpte van de pixels, terwijl een bij plasma scherm net als bij een crt scherm de pixels in elkaar overvloeien. Hierdoor ontstaat er een "natuurlijk" anti-aliasing effect terwijl bij een LCD-scherm de zaagtanden zichtbaar blijven. Uiteraard is dat overvloeien niet handig als je wilt gaan textverwerken op je scherm (lijkt me niet een eerste prioriteit voor een TV-scherm), maar voor een film is het toch wel storend als je zaagtanden ziet. Misschien druk ik me wel verkeerd uit, maar iedereen die een LCD-scherm en een Plasma scherm naast elkaar ziet weet direct wat ik bedoel.

Ik hoop wel dat zowel LCD als Plasma nog veel beter en goedkoper worden. Ik hoop daarom ook dat mijn oude 4:3 CRT het nog minimaal 2-3 jaar uithoudt. Als ik nu een vervanging zou moeten kopen, dan zou ik het echt niet weten.
Anoniem: 46945 schreef op 14 maart 2004 @ 23:47:
[...]Ik heb nog nooit opgemerkt dat een plasma beeld 'trilt' ... (en ik zie ze toch heel regelmatig)...
Ik begrijp SVDT ook niet helemaal. Ik heb dat alleen gezien bij oudere schermen. Bij de nieuwe types heb ik het alleen bij het zeer goedkope medion-scherm gezien (te zien bij Media Markt). Maar dat ding maakt volgens mij dan ook gebruik van een verouderde techniek. Wellicht dat hij ook bij CRT schermen de trilling waarneemt. Dat zou een hoop kunnen verklaren. Sommigen zien dat soort dingen eerder dan anderen.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Sukkel op 15-03-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Anoniem: 46945 schreef op 14 maart 2004 @ 23:47:
[...]

Ik heb nog nooit opgemerkt dat een plasma beeld 'trilt' ... (en ik zie ze toch heel regelmatig)...
Ik zie ze ook regelmatig en ik zie het wel. Mijn vader die mee gaat om te kijken ziet het ook. Dus wat wil je bereiken? Denk je dat ik onzin uitkraam? Pioneer is de enige die het onder controle heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door SVDT op 15-03-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 19:28

fulgore

goud

SVDT schreef op 15 maart 2004 @ 00:02:
[...]

Ik zie ze ook regelmatig en ik zie het wel. Mijn vader die mee gaat om te kijken ziet het ook. Dus wat wil je bereiken? Denk je dat ik onzin uitkraam.
Ik weet wel waarom hij dat niet ziet, zet een normale monitor op 60Hz en vraag aan een aantal mensen of ze iets opvalt aan het scherm, 9 van de 10 zien NIET dat het scherm trilt.
Maar ze hebben na een aantal uren kijken wel moeie ogen ...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 19:28

fulgore

goud

[quote]The_Scratcher schreef op 14 maart 2004 @ 23:14:
Misschien al gehoord van de nieuwe LCOS technologie van Philips? Lijkt me veel belovend en de eerste toestellen moeten toch langzamerhand gaan verschijnen.
http://www.philips.nl/Inf...lId=N13A2827&bPopup=False

U kunt de eerste op de LCOS-technologie gebaseerde tv’s begin 2003 verwachten. Philips zal eerst een 44-inch en een 55-inch apparaat introduceren in de VS, gevolgd door Europa later in dat jaar. Grotere schermformaten en extra versies zullen later worden geïntroduceerd.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SVDT schreef op 15 maart 2004 @ 00:02:
[...]

Ik zie ze ook regelmatig en ik zie het wel. Mijn vader die mee gaat om te kijken ziet het ook. Dus wat wil je bereiken? Denk je dat ik onzin uitkraam? Pioneer is de enige die het onder controle heeft.
Eh, nee, totaal niet als aanval bedoeld!

Ik ben zelf alleen heel erg enthousiast over plasma tov lcd. En ik ben van mening dat heel veel mensen gewoon beinvloed zijn door de mening van anderen, zonder eerst zelf kritisch gekeken te hebben (bedoel ik dus niet jou mee), maar ik merk het heel vaak.

Ik vind een plasma beeld heel stabiel, maar ik zal er de volgende keer eens heel erg goed op letten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 46945 op 15-03-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Even leuk om te laten zien :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberport.de/webshop/mall/1/pic/bild4/it332717919-101_400.JPG

58 cm lcd voor een dikke 1400 euro ..van het merk overigens nog nooit gehoord in op een duitse webshop ehh cyberport.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Over het trillen van Plasma TV's:
Is dat te vergelijken met 50 Hz CRT's?

Zijn er bij plasma TV's ook 50 Hz en 100 Hz modellen?
Of werkt dat bij Plasma schermen heel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108960

Oh wat zijn ze mooi, die platte schermen. Wat doen ze het goed als de buren op visite komen. Maar wat is het beeld slecht in relatie tot de prijs.
Ik heb sinds december een Sony LCD TV (KLV30MR1) en ben er nog steeds niet echt happy mee. Hij is gewoon superg31l als hij uit is.... maar met beeld aan heb je ALTIJD en dan ook ALTIJD een flauwe achtergrond verlichting. Dus bij donkere scenes is het beeld grijs en niet zwart. Dit is echt een heel groot nadeel. Plasma heeft hier veel minder last van maar daar zijn de kleuren pure nep.

Toevallig ben ik werkzaam in de a/v branche en weet dus dat de industrie nog lang niet klaar is met verbeteren. Plasma, is de verwachting, blijft alleen bestaan vanwege de grote formaten (>50") LCD wordt het. Maar de contrast verhouding moet omhoog. De nieuwe Samsung panelen zullen een verhouding van minimaal 700:1 hebben (Q3 2004). Vanaf dat moment is een plat scherm een optie.

Oh ja, al opgevallen dat de prijzen erg hard gezakt zijn in februari? JVC 26" naar minder dan €3000,-? Philips 30" al te koop voor €3800,- (was 2 weken ervoor 4500 euri) De prijsklappers zijn er nog genoeg te verwachten.

JayDee

PS de mythe van inbranden van plasma schermen: laat je TV niet langer dan 30 minuten op hetzelfde STILSTAANDE beeld staan. Anders KAN het inbranden. Als het is ingebrand even een uurtje op een ruisend beeld en weg is fantoom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 108960 schreef op 15 maart 2004 @ 23:44:
Oh wat zijn ze mooi, die platte schermen. Wat doen ze het goed als de buren op visite komen. Maar wat is het beeld slecht in relatie tot de prijs.
Ik heb sinds december een Sony LCD TV (KLV30MR1) en ben er nog steeds niet echt happy mee. Hij is gewoon superg31l als hij uit is.... maar met beeld aan heb je ALTIJD en dan ook ALTIJD een flauwe achtergrond verlichting. Dus bij donkere scenes is het beeld grijs en niet zwart. Dit is echt een heel groot nadeel. Plasma heeft hier veel minder last van maar daar zijn de kleuren pure nep.

Toevallig ben ik werkzaam in de a/v branche en weet dus dat de industrie nog lang niet klaar is met verbeteren. Plasma, is de verwachting, blijft alleen bestaan vanwege de grote formaten (>50") LCD wordt het. Maar de contrast verhouding moet omhoog. De nieuwe Samsung panelen zullen een verhouding van minimaal 700:1 hebben (Q3 2004). Vanaf dat moment is een plat scherm een optie.

Oh ja, al opgevallen dat de prijzen erg hard gezakt zijn in februari? JVC 26" naar minder dan €3000,-? Philips 30" al te koop voor €3800,- (was 2 weken ervoor 4500 euri) De prijsklappers zijn er nog genoeg te verwachten.

JayDee

PS de mythe van inbranden van plasma schermen: laat je TV niet langer dan 30 minuten op hetzelfde STILSTAANDE beeld staan. Anders KAN het inbranden. Als het is ingebrand even een uurtje op een ruisend beeld en weg is fantoom!
Kijk dit hebben we nu nodig... iemand die zelf in de A/V wereld werkt...
Dat van het grijze in LCD was mij al snel duidelijk.

Wat mij niet zo duidelijk is zijn de vermeende neppe kleuren bij Plasma.
Misschien kijk ik niet goed.
Kan je uitleggen wat zo nep er aan is en hoe ik dat kan zien?
Tot nu toe vind ik de plasmakleuren juist zo mooi...
In principe zijn de plasmakleuren toch vergelijkbaar met die op een CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn diverse goede fabrikanten die het al tegengaan in het scherm. (pioneer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Laatst online: 19:36
Plasma heeft hier veel minder last van maar daar zijn de kleuren pure nep.
Dat is IMHO gezwam. Ik denk dat het komt doordat je nog nooit een goed ingestelde plasma gezien hebt óf omdat je alleen plasma's gezien hebt bij matige verlichting (TL) óf omdat je gewend bent geraakt aan het enigzins fletse kleurbeeld van een LCD (wordt wel steeds beter). De kleuren van een goede plasma doen nauwelijks onder voor een Top CRTtv en dat is met een LCD wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112857

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit toegestaan is in dit forum, maar ik zou toch graag wat ervaringen willen weten van mensen met een lcd tv. Ik zet zelf namelijk tussen twee modellen te twijfelen, te weten:

De JVC 17" LT-17E31B
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/lt_17e31bue.jpg

Specs:
Belangrijkste features

* Ingebouwde tuner
* Hoge resolutie: W-XGA (1280 x 768 pixels)
* Contrastbereik: 400:1
* Helderheid: 450 cd/m²
* Kijkhoek: 176 graden
* R/F 1 Tuner
* Auto Aspect Switching
* Breedbeeld standen
* A2/NICAM Stereo
* 6 W totaal RMS uitgangsvermogen
* Nieuwe afstandsbediening
* 2 SCARTs
* D-sub 15-pins ingang voor PC
* Front S-IN, AV-IN
* Hoofdtelefoon aansluiting
* WST/TOP/FLOF Teletext
* Geleverd met tafelstandaard
* Optioneel: vaste muurbeugel (RK-C237WB1)
* Leverbaar in zwart of zilver

en tussen de philips 17" 17PF9945
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/17pf9945_l.jpg

Specs:
Diepte : 7 cm
Diepte in Centimeters (cm)
Plug-and-Play - Nadat de tv aangesloten is, zoekt de tv automatisch naar alle zenders en installeert deze.
LCD Display : LCD WXGA Active Matrix TFT
Progressive Scan
CrystalClear III
Active Control - De tv analyseert automatisch het inkomende signaal en past de hoofdparameters voor het beeld aan, nl.: ruis, scherpte, kleur, contrast en formaat; zo hebt u altijd het best mogelijke beeld.
Wide Screen Plus - Geeft beelden volledig op breedbeeld weer met optimale resolutie van 576 lijnen
Dolby Virtual - Virtual Dolby© Surround biedt surroundeffect van Dolby© Pro Logic zonder dat u achterluidsprekers en/of kabels hoeft aan te schaffen.
Geluidsvermogen (Watt RMS) : 6 W RMS
Aantal TV-luidsprekers : 2 ingebouwde luidsprekers
Top Controls
Smart Controls
AVL
PC-in
Smart text (4 favoriete pagina's) : 100 pagina's
Twin Page Text - U kunt 2 teletekstpagina's tegelijkertijd bekijken, waarbij elke pagina op één helft van het scherm wordt weergegeven.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, heb ze beide bij mediamarkt gezien, maar kon geen goed oordeel velen. De JVC is qua design stukken mooier, maar volgens mij heeft die weer geen progressive scan.

Als iemand enige ervaring heeft met lcd..help mij aub..:)

Met vriendelijke groet
Laurens (en vergeef me als dit niet is toegestaan (kon niets in de regels vinden))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120035

Met veel belangstelling heb ik deze topic gelezen en hoop dat het wordt vervolgt. Zelf ben ik nl. ook op zoek naar een flat-tv oor aan de muur. Maar zoals een goed consument behoort te doen (wat denk ik helaas niet vaak wordt gedaan) eerst even alles op een rij zetten. Voordelen, nadelen, prijs vs. kwaliteit, techniek.
Mijn comlimenten aan de topicstarter die het in zijn topic zeer duidelijk heeft verwoord.
Ik kan weinig meer nieuwe zaken/techniek inbrengen dan al is vermeld maar misschien dat anderen wel nog meer info hebben die een keuze kunnen beinvloeden.
Zelf heb ik nog geen keuze gemaakt, maar ik neig na het lezen van deze topic toch meer naar LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308

Voor ervaringen mbt lcd en plasma tv's kijk ik altijd op kieskeurig.nl

Zelf ben ik er ook nog niet uit wat het wordt maar berichten in de media geven aan dat de prijzen van lcd tv's tot 30% kunnen dalen en plasma 5 tot 9%.

Niet dat de keus hiermee makkelijker wordt, het aantal opties neemt door die prijsdalingen alleen maar toe. :p

Voor het aankopen wil ik toch eerst alle tv's in het echt zien, alleen maar plaatjes en specs zeggen niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Het irritante is ook dat de technologische ontwikkelingen zo snel gaan. Klein beetje offtopic, maar lees bijvoorbeeld dit eens, gaat over de pixel response tijden:

http://www.theinquirer.net/?article=18269.

Ze zeggen dat het allereerst voor pc schermen geldt, maar uiteindelijk ook weer bij lcd tv's terecht komt.

Working @ http://www.tricode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Denk bij de aanschaf ook na over het volgende:

Ik heb een iiyama C480T (19" LCD/TFT TV + computerscherm) en deze heeft een ventilator. En dat is toch wel irri. Ben eerste wezen kijken in een winkel, maar door het omgevingsgeluid hoor je hem dan niet. Als ik 's avonds in bed TV of DVD lig te kijken hoor je het wel.

This footer is intentionally left blank

• Bartez
  • Laatst online: 07-06 19:33
Ik ben eveneens op zoek naar een LCD TV met een minimale maat van 65 cm. Het liefst wil ik niet meer dan 2000 euro kwijt zijn....

Nu is mijn opgevallen dat die SHARP tv's erg helder zijn.....in vergelijking tot de JVC, PHILIPS en SONY's......er zijn ook nog panasonics....

Is er iemand die thuis is in dit wereldje.....en me kan vertellen vor welk merk ik het best kan gaan....als ik zo min mogelijk vertraging op het scherm wil hebben......of waar ik dan bijvoorbeeld op moet letten? zodat ik bijvoorbeeld bij een tenniswedstrijd die bal goed kan zien i.p.v. strepen enzo...

offtopic:
is het van belang om een DVD home cinema set van hetzelfde merk als de TV te kopen, of maakt dit niet uit?

• Cardinoz
  • Laatst online: 21-10-2017
Bartez, ik denk dat de KLV-26HG2 van Sony een goeie keus voor je is. Die heeft nu een prijs van 2299 bij de meeste winkels en het scherm is 66cm diagonaal. Scherm is ook gekozen als LCD scherm van het jaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/D5F75E0BF3A1BA0FC1256E7B001AE62A/$file/KLV26HG2.jpg

De 26PF9946 is een nieuw scherm van Philips. Zelfde maten als de Sony maar deze kost maar 1999. Vind het beeld persoonlijk wel wat minder als bij de Sony.
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/C7169DDFAC36353EC1256EBB0058D0AC/$file/26pf9946.JPG

En dit is het nieuw scherm van Sharp, LC-26GA3E. Schijnt ook heel mooi beeld te geven maar heb hem zelf nog niet gezien toen die aanstond. Verkoopprijs weet ik ook niet zo.
Die speaker onderaan het beeld kun je eventueel ook eraf halen, dat maakt het scherm wel wat mooier.
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/F576926D2FF7211EC1256EB20056BA3C/$file/lc32ga3e.jpg
als ik zo min mogelijk vertraging op het scherm wil hebben......of waar ik dan bijvoorbeeld op moet letten? zodat ik bijvoorbeeld bij een tenniswedstrijd die bal goed kan zien i.p.v. strepen enzo...
Volgens mij is dat iets waar je met LCD altijd last van blijft hebben. Ook bij voetbalwedstrijden heb je dat bijvoorbeeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Cardinoz op 30-09-2004 22:34 ]

• Bartez
  • Laatst online: 07-06 19:33
ik heb inderdaad die SHARP op het oog......die schijnt enorm goed beeld te hebben....weet alleen niet hoe dat in verhouding is tot die sony.......ik ga het eens uitzoeken in de elektrazaak....

Wat vinden jullie btw van die 26 JVC??

Is er iemand bekend met de PANASONIC TX-26LX1?

en met betrekking tot die cinema set? maakt dat nog wat uit.......mbt het merk?

[ Voor 16% gewijzigd door Bartez op 01-10-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 14:59
Ik heb enkele dagen geleden een lcd scherm van samsung gekocht. Afbeeldingslocatie: http://www.prisjakt.nu/bild.php?pid=16455&storlek=2

Ik was nooit echt onder de indruk van lcd beeldkwaliteit tegenover normale tv's. En ook bij mijn tv ben ik dat niet echt. Gewone televisie is iets minder scherp, maar ook dvd's vallen mij een beetje tegen. Nu heb ik een cheap (provision) dvd speler, maar dan nog..

Ik ben dus nog niet helemaal happy met lcd..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Cheiron, is het misschien zo dat je het gevoel hebt dat er minder "diepte" in het beeld zit?
Waar ik nog steeds over val is dat donkere opperblaktes (zoals een donkere jas) overkomen als één donker vlak waar je geen diepte in ziet. Dus geen noemenswaardige kleurverschillen (grijstinten), kreukels etc... geen "diepte" dus...

Het vreemde is dat oudere LCD technieken daar zelfs minder last van hebben (zo lijkt het). Ik kan dat wellicht verklaren uit het feit dat fabrikanten in de race naar het meeste contrast alleen oog hebben voor het zo zwart mogelijk maken van zwart (zó dat er geen licht meer door komt). En dat men bij dit streven kleurverschillen en nuacnes in grijstinten verliest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
The_Sukkel schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:21:
Cheiron, is het misschien zo dat je het gevoel hebt dat er minder "diepte" in het beeld zit?
Waar ik nog steeds over val is dat donkere opperblaktes (zoals een donkere jas) overkomen als één donker vlak waar je geen diepte in ziet. Dus geen noemenswaardige kleurverschillen (grijstinten), kreukels etc... geen "diepte" dus...

Het vreemde is dat oudere LCD technieken daar zelfs minder last van hebben (zo lijkt het). Ik kan dat wellicht verklaren uit het feit dat fabrikanten in de race naar het meeste contrast alleen oog hebben voor het zo zwart mogelijk maken van zwart (zó dat er geen licht meer door komt). En dat men bij dit streven kleurverschillen en nuacnes in grijstinten verliest...
Nu heb ik vandaag nog een filmpje gekeken, en vind ik het al beter. Gisteren zat er er redelijk dicht op, en redelijk schuin. Dat helpt niet ;)

Toch vindt ik de beeldkwaliteit nog niet echt top. Deze week ga ik wel proberen een betere scartkabel te zoeken, en er een hoger kwaliteit dvd speler op aan te sluiten. Ik hoop dat dat helpt ;)

En wat ik nog niet snap: de tv heeft een 16:9 ratio, maar films met een 16: 9 ratio geven toch redelijk grote zwarte balken..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Cardinoz schreef op donderdag 30 september 2004 @ 22:31:
En dit is het nieuw scherm van Sharp, LC-26GA3E. Schijnt ook heel mooi beeld te geven maar heb hem zelf nog niet gezien toen die aanstond. Verkoopprijs weet ik ook niet zo.
Die speaker onderaan het beeld kun je eventueel ook eraf halen, dat maakt het scherm wel wat mooier.
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/F576926D2FF7211EC1256EB20056BA3C/$file/lc32ga3e.jpg

Ik heb dit scherm bekeken en ik ben er van overtuigd dat deze de beste beeldkwaliteit geeft van alle LCD televisies die op dit moment te koop zijn. Het scherm is zeer snel, het contrast heel hoog (en daardor het zwart ook echt zwart). 32" model te krijgen voor iets van E2300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

TheBorg schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:06:
[...] het contrast heel hoog (en daardor het zwart ook echt zwart)[...]
Zie mijn vorige opmerking: verlies je dan niet "dieptegevoel" doordat er geen nuances in grijstinten meer zijn? Al die donkere pakken in The Matrix bijvoorbeeld....op een LCD TV zie je geen enkele kreukel meer...allemaal plain zwart...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 06-01-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik heb vandaag een dvi kabel gekocht, en dit samen met HD-WMV (high definition wmv) maakt wel voor het mooiste beeld dat ik op een tv heb gezien. Mega-scherp! Ook het hele zwart-nuance-verhaal dat ik bij dvd's nog wel eens heb is hier niet bij.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55
cheiron schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:56:
Ik heb vandaag een dvi kabel gekocht, en dit samen met HD-WMV (high definition wmv) maakt wel voor het mooiste beeld dat ik op een tv heb gezien. Mega-scherp! Ook het hele zwart-nuance-verhaal dat ik bij dvd's nog wel eens heb is hier niet bij.
Klopt, dit is ook eigelijk waar deze schermen tot zijn recht komen, het is gewoon verbluffend mooi. En dan te bedenken dat het in Japan en VS al standaard aan het worden is bij tv uitzendingen terwijl ze hier nog hopeloze kwaliteit met 'digitale kabel/ether tv' met toeters en bellen verkopen dat het zoveel beter is :( . Elke tv uitzending doet me meer ergeren helaas.

Moet je voor de lol eens dit programma (demo fusionHDTV) downloaden, en een sample clip erbij (een koreaanse/japanse karaokeshow en een serie of film) en dat afspelen.

ik ben niet verantwoordelijk voor een verdere teleurstelling van het huidige tv/film beeld wat wij nog hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 10:05
Ok mensen ff een paar vragies...

Ik wil een LCD TV gaan kopen, ooit. Nu zat ik een beetje rond te kijken, maar ik weet van mezelf dat ik niet goed zie wanneer iets nou echt goed is en wanneer niet. Ik ben de persoon waar tegen je schreeuwt: "Ben je blind ofzo, zie je dat dan niet?"

Zo zat ik te denken (vooral vanwege de prijs...) aan de IIyama ProLite C300WT.

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/6454.jpg

Beelddiagonaal 76 cm (29,6")
Helderheid (nominaal) 500 cd/m² typical
Reactietijd 16 msec
Inkijkhoek horizontaal/verticaal: 170°/170°
TV Standaard PAL (BG/DK/I), SECAM (L/DK/BG), NTSC, HDTV
Aantal kanalen 99/2
Teletekst Simple-, TOP- und Fast-Videotext
TV uitrusting automatische channel set up
Luidsprekers 2 x 8 W stereo
Resolutie Wide XGA (1280x768)

Prijs: € 1299,-

Nu is mijn opgevallen dat er geen DVI op zit. En ik vraag mij dus af of dit erg is, of dat ik extra centjes moet sparen voor DVI...

Ook vraag ik mij af of digitale tv bij zo'n scherm een must is, of dat het met normale tv (via pc, mce) ook goed te doen is...

Of is dit een betere keuze:

BenQ DV2680

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/product/lcd_tv/showcase_dv2680.jpg

LCD Grootte 26 inch / 66 cm
Breedte/hoogteverhouding 16:9 (Wide Screen)
Resolutie (max.) 1280 x 768 (WXGA)
Helderheid 600 cd/m2
Contrast 600 : 1
Kijkhoek (links/rechts, omhoog/omlaag) 85 / 85 / 85 / 85
Reactietijd (tr/tf) 16 ms

Prijs: €1352,50

Ik hoor het graag

[ Voor 4% gewijzigd door Jilvoos op 27-01-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb beide apparaten nog niet gezien (en daar moet je het toch echt van hebben...je ogen), dus daar even weinig over te zeggen (behalve dan dat de afstandbediening en de teletekstfunctie van de iiYama niet super schijnen te zijn).

Waar ik het over wil hebben is jouw vraag:
Nu is mijn opgevallen dat er geen DVI op zit. En ik vraag mij dus af of dit erg is, of dat ik extra centjes moet sparen voor DVI...

Ook vraag ik mij af of digitale tv bij zo'n scherm een must is, of dat het met normale tv (via pc, mce) ook goed te doen is...
Op zich is het niet zo erg dat er geen DVI op zit (is wel meegenomen als dat er op zit). Ik heb nu een LCD monitor zonder DVI (maar ook een videokaart zonder DVI) en het is voldoende scherp... bij een TV valt eventuele onscherpte nog minder op. Dus daar zou ik het niet op laten hangen.

Digitale TV of niet staat los van de vraag of je via PC er op moet kunnen afspelen.
HDTV filmpjes (via je PC) op zo'n scherm afspelen is natuurlijk ontzettend mooi. Digitale TV heeft hier (nog) weinig mee van doen. Wel is het beeld iets mooier, maar dat schijnt bij digitenne of digitaal via KPN ook behoorlijk te kunnen tegenvallen als het signaal niet optimaal wordt ontvangen.

Meer specs:
BenQ
iiYama

Het lijkt er een beetje op dat BenQ iets meer TV-achtig is dan iiYama (allerlei filters welke iiYama niet expliciet noemt of niet heeft), het geluid is beter (althans...meer Watt)...echter...iiYama heeft wél 10 cm meer en is eenpaar tientjes goedkoper...

Nog wat "gebruikerservaringen:
2 "gebruikerservaringen" van de iiYama op kieskeurig
"gebruikerservaring" van de BenQ op kieskeurig

[ Voor 28% gewijzigd door The_Sukkel op 27-01-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
My penny's worth: Ik heb vorige week een LE32A41B Samsung LCD TV aangeschaft en het is geen onverdeeld genoegen geweest, hoewel...

In de winkel zag het allezins goed uit. 't Is geen CRT (altijd beter, weet ik) maar een 32" CRT zag ik werkelijk niet in de kamer staan (2 hoog, schattig TV meubeltje, etc). Voor de prijs, € 1999,- tov een € 2799,- PF32 Philips Pixel plus, was het beeld allezins redelijk te noemen het verschil van € 800 niet waard.

Eenmaal thuis gekomen was het kabel TV beeld echter volkomen ruk. Nou hebben we in Haarlem waar ik woon UPC en is de ontvangstscherpte berucht. Zo wordt oa RTL4 op de kabel gestoord door Digitale Radio dat niet ver hier vandaan wordt uitgezonden. Animal Planet heb ik hier en bij mijn moeder al nooit normaal mogen aanschouwen.

Kennelijk moest er wat geklooid worden want dit vond ik niet aannemelijk;

Oplossing 1: Een kortere en vooral betere (lees duurdere) antennekabel te nemen vanaf de muur. Was trouwens al een tip van UPC zelf (!) een paar maanden terug. Kennelijk vergroot een TFT de problemen nog verder uit. Wow. Scheelt een slok op een borrel.

Oplossing 2: kwam ik per ongeluk achter na het klooien met wat stekkerdozen. Het beeld stoort als je TV aan sluit op de een stekkerdoos samen met de hifi, video, etc! Eenmaal een eigen contact op de muur zagen de helft van de zenders er al near-perfect uit. Stekkerdoos is geen goedkope rommel, vreemd dus verder.

Oplossing 3: De DVD was ook niet wat ik van de CRT gewend was. Die goedkope blikken 7 euro scart dus eruit en 2 S-VHS kabels er tussen waarvan ik er toch al een bak had liggen na 3 high end grafische kaarten te hebben gekocht en het daarvoor nooit gebruikt te hebben. Dat gaf vooral een strakker beeld met veel minder pixelvormige randonscherptes.

Beetje typisch en kieskeurig spul dat LCD dus. Ik vermoed dat digitale TV pas echt een verbetering zou brengen. Misschien dat anderen daar al meer ervaring mee hebben met een overstap vanuit een LCD/Plasma set. Spijt heb ik er verder niet van, het is een groter (breed)beeld dan ik op CRT had en het ziet er qua design top uit, maarrrr als ik de ruimte en geen smaak had gehad ;-) dan was ik toch voor een CRT gegaan.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Bedankt voor de tips, GormSuil.

Mijn huidige CRT is langzaam aan het wegkwijnen (je ziet de kwaliteit gewoon langzaam aan het achteruitgaan), dus ik moet binnenkort ook aan een nieuwe (ik denk) LCD-TV.

Moet tussen de 82 cm en de 107 cm zijn.
Budget ongeveer € 2000.
Ingang moet DVI bij zitten
Tuners: 2 (voor pip)

Ik hoop dat ik nog minimaal 6 maanden toekan met mn huidige CRT, want ik zie de kwaliteit nu zo snel toenemen, terwijl de prijs nog sneller zakt... dat ik zeker weet dat ik over 6 tot 10 maanden een LCD TV kan kopen die nu nog buiten budget ligt maar dan inmiddels binnen...

Ik zag bij de mediamarkt een Thomson van 82 cm die al binnen het budget ligt met vergelijkbare specificaties. Bij deze Thomson had ik dus al geen last meer van te fletse kleuren, donkere vlakken, te weinig diepte ect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:19

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Die Thomson 32LB220B4 ben ik ook al een tjidje aan het volgen.

De kleuren die die TV produceert is echt een behoorlijke stap beter dan elk ander LCD scherm dat ik gezien hebt (Die Thomson heb ik bij Media Markt ArenA bekeken, met als vergelijk toch wel een stuk of 30 andere LCD schermen). Het "zwart-gevoel" is bij dit scherm gewoon uitstekend!

Ik begrijp niet dat je dit scherm in bijna geen enkele discussie tegenkomt, hij lijkt mji juist zo goed.

In mijn ogen de pluspunten (van de 32" versie):
- Zeer goede kleurenweergave (contrastratio 800:1)
- 1366 x 768 pixels, type TFT -MVA (Multi Vertical Allignment techniek)
- 3x scart, waarvan 2x RGB
- 2 tuners
- DVI en VGA
- YPrPb CrCb aansluiting
- Zuinig: 145W (meeste 32" zijn >180W)
- PIP / PAT / PAP /PiC functies voor multiscreens
- Rise time 8ms / Fall time 8ms

Nadelen:
- Niet supergoedkoop (op dit moment 1699,- bij Media Markt)
- Glasplaat levert mooi diep beeld op, maar geeft sneller een weerspiegeling van omgevingslicht. Dit kan voor sommigen erg hinderlijk zijn.

Ik ben heel benieuwd of anderen dit scherm ook kennen, en wat hun ervaringen / meningen zijn. Voor mij is het waarschijnlijk dé LCD TV van het moment.

Helaas kan ik niet zo makkelijk foto's uploaden, maar op de Thomson site zijn deze wel te vinden (www.thomson-europe.nl/Fra...nguageID=82&countryID=528)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Worden die nanotube lcd's (or something) schermen niet dit jaar al verwacht eigenlijk? Ik zou mijn 60Kg wegende breedbeeld best kwijt willen maar heb begrepen dat er dit jaar nog een hoop nieuwe technieken hun intrede zouden doen met betere kwaliteit tegen een lagere of iig vergelijkbare prijs als de huidigen modellen.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1