• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:10
Nu heb ik dit toestel al bijna een jaar, nog steeds is het me niet gelukt om te faxen. Op Internet kan ik er vrij weinig over vinden (wel de probleemomschrijving maar geen oplossing), echter wel datacalls op kunnen zetten maar niet kunnen faxen vind ik maar vreemd. De connectie Nokia <--> PC via IRDA werkt gewoon perfect, alleen dat faxen maar niet.

Het abonnement ondersteunt datacalls en faxen, met mijn SL45 krijg ik het wel voor elkaar.

Zijn er mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen om te kunnen faxen met een Platform 40 toestel?

Uiteraard maak ik gebruik van de Nokia Connection Suite (6100 serie), Nokia 6100 IRDA modem driver, bij Nokia Connection Manager de IR-knop disabled etc.. Ik fax dus middels het modem (kan ik dus gewoon selecteren) echter er wordt een unknown error gegeven).

[ Voor 19% gewijzigd door rik op 05-01-2004 00:16 . Reden: antwoord op posts ]

Verwijderd

faxen kan als je een abbonement hebt...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

gurbei: dat is toch geen antwoord op de vraag? :o

rik: kun je wat meer informatie geven over wat er niet lukt? Krijg je foutmeldingen? Zoja: welke? Hoe probeer je te faxen (welke client)? enz.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:10
De error weet ik even niet uit mijn hoofd, maar het komt er op neer dat er een fout is opgetreden, het modem is daar de oorzaak van.

Client is Windows Fax, maar ook WinFax wil niet.

Op Google zijn zat problemen te vinden over 6100 en faxen, maar geen enkel resultaat met de oplossing :'( Ik hoopte dus dat iemand op GOT het wel werkende heeft. Zelf ben ik het al een jaar aan het proberen... Telebankieren etc. waar je datacalls bij op moet zetten geen probleem, maar faxen wil maar niet.... :?

Ergens op Google heb ik opgevangen dat Platform 40 geen FAX ondersteunt in de drivers maar dat zou toch wel heel vreemd zijn.. vandaar, iemand die het wel aan de praat heeft? >:)

Verwijderd

Korakal schreef op 04 januari 2004 @ 19:27:
gurbei: dat is toch geen antwoord op de vraag? :o

rik: kun je wat meer informatie geven over wat er niet lukt? Krijg je foutmeldingen? Zoja: welke? Hoe probeer je te faxen (welke client)? enz.
Vind ik wel omdat je als je een prepaid toestel hebt dus niet kunt faxen omdat ze die functie uitgezet hebben.. Overigens of het via pc wel lukt weet ik dus niet , sorry mijn excuses ;)