Monitor - hinderlijke Auto-resize !?!

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Ik ondervind enorme hinder van autoresize bij mijn Eizo T965.
Iets waar ik voorheen geen last van had, maar nu wel heel vaak krijg.

Wanneer ik gewoon aan het browsen ben of bezig ben met multi-windows/tasken op mijn bureaublad, dan autoresized het beeld af en toe en flext hij het beelt een beetje breder uit/in of langer/korter.
Dit is enorm hinderlijk en ik snap niet waarom hij dit doet.

Ik heb een Eizo t965 aangesloten op een Asus geforce 4 ti 4200 videokaart.
OS = Win2k sp4

Mochten er meer mensen zijn die dit hebben en een oplossing weten , bij voorbaat dank !

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Heb je je OSD settings al na gelopen? Ik heb zelf amper ervaring met Eizo monitoren, maar ik heb zelf een keer met mn oude GeForce2 Ti ook zoiets gehad (het lag dus aan de videokaart en niet aan mn monitor.)

Misschien ff drivers van je GeForce updaten of even andere monitor proberen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Thund3r schreef op 04 januari 2004 @ 00:22:
Heb je je OSD settings al na gelopen? Ik heb zelf amper ervaring met Eizo monitoren, maar ik heb zelf een keer met mn oude GeForce2 Ti ook zoiets gehad (het lag dus aan de videokaart en niet aan mn monitor.)

Misschien ff drivers van je GeForce updaten of even andere monitor proberen?
In de OSD settings heb ik nog nix kunnen vinden.
De drivers die ik nu gebruik zijn de 45.23 voor mijn Asus ti4200

Heb alle settings ook redelijk default gehouden.

Anders nog ideen die misschien kunen helpen ??

Verwijderd

Heb je Screenmanager-Pro ook geinstalled ?

Verwijderd

ZOMERZON schreef op 03 januari 2004 @ 21:18:
Ik ondervind enorme hinder van autoresize bij mijn Eizo T965.
Iets waar ik voorheen geen last van had, maar nu wel heel vaak krijg.

Wanneer ik gewoon aan het browsen ben of bezig ben met multi-windows/tasken op mijn bureaublad, dan autoresized het beeld af en toe en flext hij het beelt een beetje breder uit/in of langer/korter.
Dit is enorm hinderlijk en ik snap niet waarom hij dit doet.

Ik heb een Eizo t965 aangesloten op een Asus geforce 4 ti 4200 videokaart.
OS = Win2k sp4

Mochten er meer mensen zijn die dit hebben en een oplossing weten , bij voorbaat dank !
Hoi,

Dit lijkt op doorslaan van de beeldbuis 8)7 . Als je nog garantie hebt dan zou ik dit maar claimen. Anders maar eens naar een iiyama kijken 8) (zelfde, zo niet betere kwaliteit maar goedkoper).

Verwijderd

IIYAMA betere kwaliteit LOL......... volgens mij weet je niet waar je het over hebt !

Verwijderd

EDIT: Was nogal flamebait-achtig.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:54 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Inderdaad. Maar helaas heeft hij wel gelijk dat dit de eerste signalen zijn van een monitor die binnenkort de pijp aan Maarten gaat geven. Goedkopere monitoren hebben dit effect al vanaf het begin, door een slechter hoogspanningscircuit. Het is vooral te zien door te wisselen van wit/zwart op grote vlakken. Even de garantiepapieren opzoeken dus.

TAGAEON: maar wel grappig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door P5ycho op 04-01-2004 16:55 ]

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Wel erg vreemd , ook wetende dat hij onlangs nog weggebracht is voor reperatie :|
Dan moet ik 'em binnenkort weer gaan missen :(

Ik heb idd screenmanager geinstalleerd en heeft ook niet veel nut vind ik.

Verwijderd

Als hij dat ook in Dos/Bios doet: Hoogspanning- of voedingcircuit.

Wat is er onlangs aan gerepareerd?
Want dit valt gewoon onder garantie van je reparatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 17:39 ]

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Ik heb het even getest en in de bios gebeurt er weinig aan het scherm...

Heb even rond gekeken wanneer het beeld de resize op zijn ergst is en het lijkt alsof er bij het afspelen van video in Media Player zoweerzo een kleine lichte resize geeft.

Komt het misschien gewoon door media player software ?

Heb gewoon de laatste xvid/dvix/media player ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:42:
[...]

Hoi,

Dit lijkt op doorslaan van de beeldbuis 8)7 . Als je nog garantie hebt dan zou ik dit maar claimen. Anders maar eens naar een iiyama kijken 8) (zelfde, zo niet betere kwaliteit maar goedkoper).
Ilyama heeft dus echt geen betere beeldkwaliteit als Eizo, ze halen misschien nét de kwaliteit van Philips of LG, maar persoonlijk vind ik zelfs dat nog niet eens (en ik heb er een hoop gezien, geloof mij maar)

• P5ycho
  • Nu online
Zomerzon: je moet de veranderingen van het beeld vooral zoeken op momenten waar je grote kleurverschillen genereert, bijvoorbeeld een explorer venster openen zou (omdat het een hoop wit bevat) het een en ander moeten laten zien. Er zijn monitor test tools die patronen kunnen genereren speciaal om deze verschijnselen te testen, zoals de nokia test tool.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Of deze test en dan "Pumpbild", kun je eventueel ook van een Knoppix-cd draaien, om windows-problemen uit te sluiten. (nou kan de nokia tool vermoedelijk wel onder wine draaien (of niet?

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
ik heb even de nokia test gedraaid en me monitor geeft dit keer geen kick...

Ook de duitse versie van de monitor test heb ik geprobeerd en het beeld bleef gewoon goed dit keer.

Toch vreemd dat 'ie het wel doet nu :?

• P5ycho
  • Nu online
tsjah, kan zijn dat het een of ander alleen voorkomt als het koud of juist warm is... kwestie van even regelmatig checken de komende tijd. Als het stuk aan het gaan is zal het vanzelf wel erger worden, waarop het scherm soms uit gaat vallen/nog erger vervormd raakt, en uiteindelijk er de brui aan geeft, al dan niet met flink vuurwerk ;)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Ik had eigenlijk gehoopt dat ik niet meer had hoeven posten hier , maar nou zie ik dingen die ECHT niet normaal zijn.

Ik liep al een beetje te tweaken met de display timing GTF, DMT, Fixed aspect ratio timing .... heeft niet veel effect (volgens mij) - behalve dan dat hij bij sommige het beeld resized.
Heb het daarna teruggezet naar default settings...

Maar wat er nu gebeurt is dat 'ie af en toe een hele duidelijke tikje geef waarbij het hele beeld een beetje breder uitslaat en dan weer terug naar de normale weergave gaat.

Ik zie af en toe ook van korte duur kleine "stroompjes" lopen door het scherm lopen...

Zeg het liever niet, maar volgens mij moet ik me monitor even testen met een andere pc en hopen dat het aan me videokaart ligt die rot aan het worden is....
Heb geen zin en tijd meer om weer mijn 21 incher een maand te moeten missen :(

- edit , even snel aangesloten op me laptop en ik denk dat ik die gasten van Eizo maar weer eens ga bellen :'(

[ Voor 8% gewijzigd door ZOMERZON op 07-01-2004 00:35 ]

Pagina: 1