[XP] server service is not running

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Deze melding krijg ik als ik bij de eigenschappen van een gebruiker bij Computer Management het tabblad "Member of" wil openen.
Ik kan deze service echter niet vinden.
Ik draai Win XP SP1 met de laatste patches.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
start > uitvoeren >services.msc > server proces bestaat niet :?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:05
is gewoon een standaard service, die moet bestaan.
(misschien niet op XP home?)

• Kool
  • Niet online
Het is XP Pro. De melding is dus "the server service is not running".
En ik weet echt wel waar ik services kan vinden hoor, alleen THE SERVER SERVICE kan ik niet vinden. ;)

Verwijderd

Heb je wel Ms network client en file sharing goed geinstalleerd ?

De server service die je zoekt zou dan gewoon in het rijtje moeten staan als "Server"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je op een command prompt `net start lanmanserver` uitvoert - wat krijg je dan terug? Exact? :)

• Kool
  • Niet online
elevator, zie onderstaande output. Als ik het goed begrijp, mis ik dus een of meerdere services? BTW, ik heb laatst SFC al gedraaid, en die heeft wat bestanden teruggezet van de cd. Dus volgens hem is alles goed.

C:\>net start lanmanserver
The service name is invalid.

More help is available by typing NET HELPMSG 2185.

C:\>NET HELPMSG 2185

The service name is invalid.

EXPLANATION

You tried to start a service that is not configured on this system.

ACTION

Check the spelling of the service name or check the configuration information fo
r the service using the Services option from Server Manager.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Probeer anders eens START\UITVOEREN en dan:

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs
En ik weet echt wel waar ik services kan vinden hoor, alleen THE SERVER SERVICE kan ik niet vinden
Zoals MrStubborn ook al zei: Bij mij heet de service onder de services gewoon "Server". Ik heb dan wel een Engelse versie van XP maar ik denk niet dat dat veel uit maakt.

Je kan ook nog vanuit een DOS box: NET START SERVER intypen. Heb je misschien de Computer Browser service disabled staan ofzo?

[ Voor 81% gewijzigd door Tefflar op 04-01-2004 13:48 ]

• Kool
  • Niet online
Nou ik mis gewoon de Server service. Ik heb gekeken op mijn werk PC en daar staat ie inderdaad.
Nou is de vraag, hoe is deze in godsnaam verdwenen? En hoe krijg ik hem terug. Zoals gezegd heb ik SFC al gedraaid, maar die heeft hem dus niet teruggezet.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

edit:
haknie goe gelees

kijk anders op http://www.l5sg.com/produ.../servicemanager/index.php

[ Voor 85% gewijzigd door PipoDeClown op 06-01-2004 10:01 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kool schreef op 06 januari 2004 @ 09:52:
Nou ik mis gewoon de Server service. Ik heb gekeken op mijn werk PC en daar staat ie inderdaad.
Services die spontaan verdwijnen zou ik niet echt blij mee zijn wat betreft betrouwbaarheid van je systeem :)

Je zou op je werk in regedit naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver kunnen gaan, deze exporteren, en in je systeem importeren :P

• Kool
  • Niet online
elevator schreef op 06 januari 2004 @ 10:49:
Services die spontaan verdwijnen zou ik niet echt blij mee zijn wat betreft betrouwbaarheid van je systeem :)
Nee dat is best wel eng. Wel frappant is dat m'n systeem voor de rest perfect werkt en zeer stabiel. En ik kan ook gewoon naar shared drives op m'n laptop gaan en via Remote Desktop naar m'n laptop enz.
Dus wie weet is het wat betreft beveiliging van je systeempje misschien wel goed om die Server service niet te draaien, zolang je tenminste op een standalone PC werkt. Want het lijkt me namelijk dat je systeem een stuk moeilijker te benaderen moet zijn via het netwerk. :7
Nee even zonder gekheid, bedankt voor jullie suggesties, ga ik uitproberen.
Pagina: 1