AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Standard, web edition, ...
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Wellicht een beperking van je gameserver proggie ? Heb hier een lan-servertje draaien voor NFSU en die accepteert maximaal 3 connecties
Ben nu een beetje aan het rondneuzen in administrative tools bij routing and remote services...
Kijken wat ie doet
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ik dacht dat web edition maar een gelijktijdige inkomende vpn connectie aan kon.sanfranjake schreef op 03 januari 2004 @ 21:19:
Met iedere server 2003 servie is het mogelijk meerdere inkomende connecties te ontvangen.
Wellicht een beperking van je gameserver proggie ? Heb hier een lan-servertje draaien voor NFSU en die accepteert maximaal 3 connecties
Goed idee, bij w2k server moet je daar poorten creeren, als je maar 1 pptp poort hebt kan je ook maar 1 gelijktijdige inkomende connectie hebben.Undertaker2 schreef op 03 januari 2004 @ 21:41:
Warcraft 3 zou toch echt meer dan 2 personen moeten ondersteunen right?
Ben nu een beetje aan het rondneuzen in administrative tools bij routing and remote services...
Kijken wat ie doet
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Misschien ligt het aan NAT dat ook geactiveerd is voor de andere pc hier op de gang (voor internet)
Probeer het morgen nog wel eens zonder NAT
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
InderdaadTomsworld schreef op 03 januari 2004 @ 23:07:
Ik dacht dat web edition maar een gelijktijdige inkomende vpn connectie aan kon.
Vraag me alleen af waarom het bij mij mogelijk is om met zeker 5 clients naar de 2k3Web bak te verbinden
Aangezien TCP/IP het enige geinstalleerde protocol is, lijkt me dat Warcraft 3 het TCP/IP protocol gebruikt. Verder ben ik niet zo'n expert op netwerkgebied, maar ik begrijp dat het broadcast georienteerd pakket daarom niet gaat werken?StevenK schreef op 04 januari 2004 @ 08:34:
Wat voor protocol gebruikt de game die je wil spelen ? Want als je inbelt krijg je een 4x255 subnetmask, met als gevolg dat jouw pc denkt dat de hele wereld achter een router zit; een broadcast georiënteerd pakket gaat dan niet werken.
Is hier een oplossing voor? Andere subnet masks? Als het gewoon niet kan is het ook goed, want dan kan ik tenminste ophouden met klooien
/edit
Windows server 2003 standard edition
[ Voor 4% gewijzigd door Undertaker2 op 04-01-2004 15:20 ]
Nee, ander subnetmask is niet de oplossing, je pptp-omgeving dat niet gaat snappen. Een applicatie die gebruik maakt van NetBIOS zou je werkend kunnen krijgen door een WINS server te gebruiken.Undertaker2 schreef op 04 januari 2004 @ 15:18:
[...]
Aangezien TCP/IP het enige geinstalleerde protocol is, lijkt me dat Warcraft 3 het TCP/IP protocol gebruikt. Verder ben ik niet zo'n expert op netwerkgebied, maar ik begrijp dat het broadcast georienteerd pakket daarom niet gaat werken?
Is hier een oplossing voor? Andere subnet masks? Als het gewoon niet kan is het ook goed, want dan kan ik tenminste ophouden met klooien
/edit
Windows server 2003 standard edition
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Aangezien spellen zoals Warcraft 3 en Age of Empires 2 alleen gebruik maken van TCP/IP gaat het dus niet werken?StevenK schreef op 04 januari 2004 @ 16:58:
[...]
Nee, ander subnetmask is niet de oplossing, je pptp-omgeving dat niet gaat snappen. Een applicatie die gebruik maakt van NetBIOS zou je werkend kunnen krijgen door een WINS server te gebruiken.
Meeste games maken gebruik van UDP broadcasts omzichzelf op een LAN te announcen. Standaard laten servers deze broadcasts voor VPN verbindingen niet door; ze eindigen op de binnenkomende interface. Terecht overigens, anders zou het een behoorlijk puinhoop worden op internet!
Als ik jou verhaal zo lees, speel jij op de server en kan 1 client connecten die je dan ook ziet in de lobby.
Als dan nog meer clients connecten zou ik verwachten dat jij ze wel kan zien in de LAN lobby maar zij elkaar en jou niet. Klopt dat?
Onder linux is er een tooltje beschikbaar (bcrelay) die broadcasts op pptp interfaces doorstuurt naar LAN interfaces en weer terug zodat iedereen elkaar kan zien (mensen die met VPN verbonden zijn en mensen op LAN).
Je zou eens kunnen kijken of er iets soortgelijks beschikbaar is onder windows!
[toevoeging]
Het lijkt erop dat Wingate VPN wel kan wat jij nodig hebt. Ze hebben iig Allowed control over the broadcast relay of UDP traffic wat jij nodig hebt!
[ Voor 11% gewijzigd door Willem2 op 04-01-2004 17:28 ]
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Je zit bijna goedWillem2 schreef op 04 januari 2004 @ 17:24:
Het lijkt er idd op dat die server alleen broadcasts doorgeeft van de eerste pptp verbinding.
Meeste games maken gebruik van UDP broadcasts omzichzelf op een LAN te announcen. Standaard laten servers deze broadcasts voor VPN verbindingen niet door; ze eindigen op de binnenkomende interface. Terecht overigens, anders zou het een behoorlijk puinhoop worden op internet!
Als ik jou verhaal zo lees, speel jij op de server en kan 1 client connecten die je dan ook ziet in de lobby.
Als dan nog meer clients connecten zou ik verwachten dat jij ze wel kan zien in de LAN lobby maar zij elkaar en jou niet. Klopt dat?
Onder linux is er een tooltje beschikbaar (bcrelay) die broadcasts op pptp interfaces doorstuurt naar LAN interfaces en weer terug zodat iedereen elkaar kan zien (mensen die met VPN verbonden zijn en mensen op LAN).
Je zou eens kunnen kijken of er iets soortgelijks beschikbaar is onder windows!
[toevoeging]
Het lijkt erop dat Wingate VPN wel kan wat jij nodig hebt. Ze hebben iig Allowed control over the broadcast relay of UDP traffic wat jij nodig hebt!
Wanneer er vervolgens een tweede (en een derde, vierde etc) persoon een VPN naar mij maakt, dan kan kunnen zij de aangemaakte game niet zien (en elkaar ook niet)
Als eerst alle mensen een VPN verbinding maken, waarna ik Warcraft 3 start, dan kan alleen de eerst geconnecte persoon de game zien
Ik zal eens kijken naar Wingate VPN! Thnx daarvoor!
[ Voor 5% gewijzigd door Undertaker2 op 04-01-2004 18:33 ]
Bovendien moest m'n Internet Connection sharing uit. Ik gebruik wel de ingebouwde optie in Wingate dacht ik. Helaas zie ik door alle opties het bos echt niet meer! Ik wil gewoon m'n inbelverbinding delen op m'n LAN adapter... misschien denk ik in het verkeerde metafoor, maar ik kon iets dergelijks niet vinden... ook niet nadat ik Wingate erbij had geinstalleerd.
Niet echt een intuitief programma...
/edit
Misschien werkt Winroute Pro
/edit2
Ok, "Support for VPN" betekende dus iets anders dan ik dacht
/edit 3
De oplossing voor Linux gebruikers:
http://non-standard.net/freebsd/game-vpn/game-vpn.html
[ Voor 21% gewijzigd door Undertaker2 op 04-01-2004 19:48 ]
Geen flauw idee; ik weet niet op welke manier deze games op zoek gaan naar andere systemen; misschien dat je ergens een ip-adres ofzo op kunt geven waardoor het wel gaat ?Undertaker2 schreef op 04 januari 2004 @ 17:17:
[...]
Aangezien spellen zoals Warcraft 3 en Age of Empires 2 alleen gebruik maken van TCP/IP gaat het dus niet werken?
Ben er inmiddels achter dat LAN spellen zoals Warcraft3, Age of empires etc. een broadcast packet uitzenden op het LAN om zichzelf kenbaar te maken. Het vervelende is dat de VPN implementatie van Microsoft geen broadcast packets doorzendt... en je elkaar dus niet kan zien.StevenK schreef op 04 januari 2004 @ 22:06:
[...]
Geen flauw idee; ik weet niet op welke manier deze games op zoek gaan naar andere systemen; misschien dat je ergens een ip-adres ofzo op kunt geven waardoor het wel gaat ?
Wingate VPN doet dit wel, maar vereist een client (en ze hebben geen client voor MAC OS...)
Helaas pindakaas dus als je een VPN met MAC's wil opzetten. Voor alleen windows biedt Wingate VPN dus wel uitkomst
Ook bijvoorbeeld een cisco kan die broadcast pakketjes doorsturen...Undertaker2 schreef op 05 januari 2004 @ 14:17:
[...]
Ben er inmiddels achter dat LAN spellen zoals Warcraft3, Age of empires etc. een broadcast packet uitzenden op het LAN om zichzelf kenbaar te maken. Het vervelende is dat de VPN implementatie van Microsoft geen broadcast packets doorzendt... en je elkaar dus niet kan zien.
Wingate VPN doet dit wel, maar vereist een client (en ze hebben geen client voor MAC OS...)
Helaas pindakaas dus als je een VPN met MAC's wil opzetten. Voor alleen windows biedt Wingate VPN dus wel uitkomst
Verwijderd
Maar zo dit probleem ook opgelost wezen met een hardware router ? Zoald de vigor 2900 ?
Ik zit namelijk met hetzelfe probleem.
Verwijderd