ik draai winxp sp1 met alle updates + of2003. ik heb een firewall/router (draytek 2200) en ik draai avg anti virus 7.0. Hitachi deathstar Deskstar 180gxp met 2 ntfs partities. op de d: partitie staat 'mijn documenten'. ik heb soms overnet, kazaa, en soulseek openstaan. ook draai ik apache vanaf een map op de c: schijf en netfileserver in één map op de d: schijf, welke niet 'mijn documenten' is. ook staat winvnc continue open.
tot zover het inleidende gebeuren, om het eventuele veiligheidsrisico aan te geven. wat is er namelijk gebeurd: ik sla alles op in 'mijn documenten'. nou heb ik in 'mijn documenten' submapjes staan, zoals 'offerte'. daarin staan ook weer submapjes, zoals '2003' etc. nou zijn er van die laatste submapjes een heleboel verdwenen. ik ben bijvoorbeeld kwijt:
d:\mijn documenten\offerte\alle submappen van offerte (bestanden in de root van offerte staan er nog)
ik ben ook alle submappen van 2 andere folders kwijt.
overigens heb ik gewoon overal een backup van, maar ik wil dus gewoon graag weten wat er nou is gebeurd.
- ik heb niks gedelete, niet moedwillig iig.
- er staat niks in de trashcan en die heb ik ook een hele tijd niet geleegd.
- de hdd is goed volgens hitachi diagnostics
- ik heb schijfcontrole gedaan, er was wel een hoop fout, maar hiervan verdwijnen geen mappen.
- een hacker lijkt me erg sterk, als die me zou willen pakken dan gooit hij mijn outlook pst files + facturen ofzo wel weg. de mappen die weg zijn zijn namelijk óf heel oud óf niet belangrijk.
hoe kan je nou zomaar mappen kwijtraken? ik heb dit echt nog nooit gehad en ik doe de hele dag niks anders dan met computers klungelen.
tot zover het inleidende gebeuren, om het eventuele veiligheidsrisico aan te geven. wat is er namelijk gebeurd: ik sla alles op in 'mijn documenten'. nou heb ik in 'mijn documenten' submapjes staan, zoals 'offerte'. daarin staan ook weer submapjes, zoals '2003' etc. nou zijn er van die laatste submapjes een heleboel verdwenen. ik ben bijvoorbeeld kwijt:
d:\mijn documenten\offerte\alle submappen van offerte (bestanden in de root van offerte staan er nog)
ik ben ook alle submappen van 2 andere folders kwijt.
overigens heb ik gewoon overal een backup van, maar ik wil dus gewoon graag weten wat er nou is gebeurd.
- ik heb niks gedelete, niet moedwillig iig.
- er staat niks in de trashcan en die heb ik ook een hele tijd niet geleegd.
- de hdd is goed volgens hitachi diagnostics
- ik heb schijfcontrole gedaan, er was wel een hoop fout, maar hiervan verdwijnen geen mappen.
- een hacker lijkt me erg sterk, als die me zou willen pakken dan gooit hij mijn outlook pst files + facturen ofzo wel weg. de mappen die weg zijn zijn namelijk óf heel oud óf niet belangrijk.
hoe kan je nou zomaar mappen kwijtraken? ik heb dit echt nog nooit gehad en ik doe de hele dag niks anders dan met computers klungelen.
[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 03-01-2004 20:51 . Reden: Goedkoop napraten is niet echt nodig en het beestje noemen zoals het heet is net zo makkelijk :P ]