Toon posts:

Bellen voor autorisatie code op een webpagina hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kwam laatst op een webpagina en hier kon je wat winnen door een 4-cijferige code in te voeren. Je moest dan eerst naar een 0900 nummer bellen en daar kreeg je dan door een vriendelijke dame een 4-cijferige code door die je dan op de webpagina moest invoeren.

Weet iemand hoe deze technologie in elkaar zit, of hoe dit heet?

Alvast bedankt!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 18:24:
Hallo,

Ik kwam laatst op een webpagina en hier kon je wat winnen door een 4-cijferige code in te voeren. Je moest dan eerst naar een 0900 nummer bellen en daar kreeg je dan door een vriendelijke dame een 4-cijferige code door die je dan op de webpagina moest invoeren.

Weet iemand hoe deze technologie in elkaar zit, of hoe dit heet?

Alvast bedankt!
Deze technologie heet "users geld uit de zak kloppen"
Lijkt me duidelijk. Paar minuutjes op een duur 0900 nummer, om erachter
te komen dat je nix wint.....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Ik denk dat die vriendelijke dame gewoon een computer was. Verder leest die computer een random nummer op en zit dit vervolgens in een database.
Vervolgens wordt een nummer dat jij intoetst op de site gecontroleerd of het in de database staat, en vervolgens geven ze (waarschijnlijk) random prijzen weg aan nummers.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat ze gewoon puur verdienen op dat 0900 nummer, en voor de rest misschien random 1 op de 100.000 mensen een prijsje geven.
Makkelijk geld verdienen aan minder weldenkende mensen heet dat.

Ik vind dit niet echt een W&G topic verder....

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.