30.000 blokjes verloren bij flushen proxy!!

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Goed dus wij die proxy geflushd met 83000 blokjes ofzo drin, staan we maar met 50000 blokjes in de lijst :(

Weet iemand hoe het kan dat we zomaar 30000 blokjes kwijt zijn geraakt?

Bloed, zweet & koffie

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:43

me1299

$ondertitel

Ik mag hopen voor jou dat die nog verwerkt moeten worden.

Heb ik bij DSMARTY proxy ook wel eens last van.

Wel met minder grote aantallen dan.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Het kan zijn dat in die tijd dat jij die blokjes habt opgespaart, de zelfde blokjes door iemand anders ook zijn verwerkt!

Blokjes kunnen nou eenmaal niet dubbel gegraasd worden!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het kan zijn dat in die tijd dat jij die blokjes habt opgespaart, de zelfde blokjes door iemand anders ook zijn verwerkt!
Dat is toch onmogelijk (ten minste, als je ze binne 30 dagen flushed?) Die blokjes worden toch maar 1 keer uitgegeven, als ze binnen 30 dagen niet terug zijn worden ze toch pas weer uitgegeven.
Of hek iets gemist?

de betaler vervuilt

• 4POX
  • Laatst online: 12:27

4POX

Everybody is wired

Op maandag 11 december 2000 00:18 schreef GA!S het volgende:

[..]
Dat is toch onmogelijk (ten minste, als je ze binne 30 dagen flushed?) Die blokjes worden toch maar 1 keer uitgegeven, als ze binnen 30 dagen niet terug zijn worden ze toch pas weer uitgegeven.
Of hek iets gemist?
Sterker nog, Blokjes blijven 90 dagen geldig

AKA Rinkel weblog

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 10 december 2000 20:49 schreef DeathKnight het volgende:
Ik mag hopen voor jou dat die nog verwerkt moeten worden.

Heb ik bij DSMARTY proxy ook wel eens last van.

Wel met minder grote aantallen dan.
En toch flush ik alles 3x, dus daar zal het IMHO niet aan liggen, waarschijnlijk randoms.

• weird0
  • Laatst online: 16-04 00:09

weird0

The Luck is Dying

veel randoms gedraaid maybe ?
ok errug veel randoms gedraaid dan ..

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 00:18 schreef GA!S het volgende:

[..]
Of hek iets gemist?
ja, maar stel je voor:
jij spaart veel
iemand anders zit random te grazen en toevallig jouw blokjes te flushen
worden ze mooi eerst bij die ander bijgeschreven en niet bij jou, ook al had jij de blokkies netjes van dnet
moet je maar gewoon dagelijks flushen

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dat kan ook niet, aangezien random blokjes uit een apart stuk keyspace worden gehaald. Dit stuk wordt dus alleen voor random's gebruikt en wordt niet uitgegeven door distributed.
Als je dus blokjes ophaald en binnen 90 dagen flushed is het enige wat kan gebeuren dat iemand blokjes heeft gekregen en deze niet binnen 90 dagen heeft teruggestuurd. Als hierna deze blokjes opnieuw worden uitgegeven maar voordat deze worden geflushed door de eerste alsnog worden ingeleverd. Dit zal echter ook niet zo snel gebeuren omdat in de praktijk blokjes veel langer houdbaar zijn dan die 90 dagen.
Maar je kunt dus geen blokjes verliezen doordat iemand anders random's aan het draaien is.

[removed]

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kortom, er kunnen een paar oorzaken zijn voor het verlies van blokjes (nu heb ik het over mensen die op mijn proxy flushen).

1. Een of meerdere clients draaien randoms
2. Je had een grote packetloss tijdens het flushen op mijn proxy
3. Tijdens het flushen viel de verbinding weg en is de rest op een DNet proxy geflushed

Ik durf uit te sluiten dat de blokjes zijn kwijtgeraakt op de route proxy --> dnet.
Ik flush namelijk 3x, vanaf 2 verschillende verbindingen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
de 2e zou trouwens volgens distributed ook niet moeten kunnen. Je koetje haalt een packet pas weg als ie van de server een teken heeft gekregen dat ie goed is aangekomen. Als ie die niet krijgt stuurt ie het blokje gewoon nog een keer. Bij een grote packetloss zouden dus geen blokjes kwijt kunnen raken, hooguit worden blokjes meerdere keren gestuurd.
Ik denk dus dat ze of nog tevoorschijn komen binnen een paar dagen, of een van de andere mogelijkheden van DSmarty.

[removed]

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Alle clients die naar de proxy sturen hebben 24/7 toegang tot internet. Controleer regelmatig het verloop tussen buff-in en -out...

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ze zijn al terecht.. waren blijkbaar blijven steken bij de keyserver... staan nu weer met 34000 blokjes in de lijst :)

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1