• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01 15:43
Op zoek naar een geschikte tas om mijn nieuwe laptop nu eens wél in leven te houden (de vorige eindigde met een gebroken monitor) kwam ik ondermeer de "boblbee" tegen:
Afbeeldingslocatie: http://chicagoland.biz/g/tile-boblbee.jpg

Mijn vraag is nu: heeft er iemand ervaring met deze rugzak als Gadget verpakking? Op GoT was al eerder een topic over deze tas waarin iemand er zeer tevreden over was. Nu ben ik dus op zoek naar deze tas en kan ik hem nergens vinden. Ik heb al in meerdere plaatsen alle mogelijke winkels bekeken en ook op internet gezocht naar webwinkels die er een verkopen, maar tot nu toe voornamelijk met Japans resultaat. Is iemand recentelijk deze tas ergens in een winkel tegen gekomen? Of weet je een winkel op internet waar ze te bestellen zijn?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zijn er geen hardcases voor je laptop verkrijgbaar? Die kun je dan in elke tas stoppen zonder dat je laptop kapot gaat.
Want die rugtas ziet eruit alsof niet veel meer dan een laptop kan vervoeren, maar kan het fout hebben.

• cwppol
valt wel mee hoor... volgens websites is er voldoende plek voor allerlei spullen. Hij is overigens breder te maken door de twee schalen los te koppelen (er zit een soort stof tussen).

Verwijderd

Ik k en iemand die er een heeft.. en er past absoluut geen laptop in.. zoek gewoone en hardvase voor een laptop.. dat werkt wat beter vermoed ik

• cwppol
Dit soort opmerkingen is precies waarom ik het even vraag... Op de websites die dit ding verkopen staat namelijk:
This is the classic BOBLBE-E backpack, which accommodates all major laptops. Includes cell phone/eyewear pocket, cargo straps, sweat bag and waist belt. Max laptop size: (HxWxD) 36x26x5 cm
en ik vroeg me dus - onderandere - af hoe waar dat was. Daarom wil ik hem ook even ergens in een winkel zien voor ik hem koop.

Verwijderd

Ik heb zelf de BobLBee Megalopolis. Handig rugtas, best wel groot, maar je kan er hoop shit in kwijt. Er in of er buiten hangen.

Kijk even op http://www.tassie.nl/

Go To Shop

Daar verkopen ze allerlei rugtassen en schoudertassen, waaronder de BoblBee.

In Rotterdam zit die winkel op stadhuisplein, maar er is ook een uitgebreidere winkel in Amsterdam Kalvertoren. Daar kun je zelfs je BoblBee rugtas samenstellen. Ik wacht zelf nog de nieuwe collectie van hardshells van mijn boblBee. Wil even een andere kleurtje ipv zwart. :)

• cwppol
Da's balen... Ik was net vrijdag in Rotterdam maar kon toen nergens een winkel vinden waar ze ze hadden. Blijk ik er dus vlak langs te zijn gelopen...

Maar zelf samen stellen klinkt ook goed, dus ik ga m'n OV maar eens ophalen en dan op naar Amsterdam :D

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ik heb em in de bever in amsterdam gezien volgens mij

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

OK, het is een paar weekjes geleden inmiddels, maar misschien heb je er iets aan. Ik heb er vandaag een gekocht en herinnerde me deze thread: de -of all places- Free Record Shop heeft deze tassen om een of andere reden voor E50,- (adviesprijs rond de E150,- als ik Boblbees website mag geloven) in de games-vitrine liggen!!

Dat is dus echt heel goedkoop. Er hangt ook geen plakkaat "aanbieding" bij of zo, dus ik zou niet doen alsof je het een gek lage prijs vindt en er eentje gaan halen.

Ze hebben volgens mij alleen maar één model (Peoples Delight) dat bruikbaar is (en nog een kleiner ding zei de verkoper maar dat heb ik niet gezien), en één kleur (Atraciet), maar goed. * Zpottr is happy met z'n snowboard/fototas. De afwerking is top, hij draagt goed, er zit nog een extra buitentasje bij. Nu nog even wat schuimruber en piepschuim zien te vinden, en een manier vinden om de accu van m'n digicam warm te houden (kruikje onderin :) ?). Oh, en een heupband fixen, maar de bevestigingsogen daarvoor zitten er al op.

En nog even over de maat: Een "grote" laptop (desktop replacement, bv mijn Tosh SP4600) past er echt niet in. Een wat meer high-end ding (die kleine Dells, of een iBookje of zo) moet echt geen probleem zijn. Dit is dus het minder grote model, er bestaat ook nog een grotere uitvoering maar daarvoor mag je stevig dokken.

Klik:
Afbeeldingslocatie: http://www.northerner.com/large_images/bob-32007.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Zpottr op 25-01-2004 02:55 . Reden: Toevoeging over maat + plaatje. ]

Zoef

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mag ik vragen bij welke FRS dat was? Ik wil er ook een kopen als ze er nog meer hebben.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Buzz_Lightyear
  • Nu online

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ik heb er een "cadeau" gekregen van mijn werkgever, het knalrode telecombedrijf met die overdreven reclames :+

Anyway, me laptop (PB E3245) past er echt niet fatsoenlijk in...er zijn tegenwoordig rugzakken met verstevigde wanden, lijken me een stuk beter...

An Explanation of l33t Speak

• kiddyl
  • Niet online
Voor mijn iBook 12" lijkt hij mij perfect. En ook voor de komende wintersportvakantie lijkt hij mij ideaal. Voor 50 euro wil ik er wel een.

• Buzz_Lightyear
  • Nu online

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Mijn versie... Peoples Delight Exec kost volgens de site €149,-

@kiddyl, hij is niet te koop >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 26-01-2004 18:28 ]

An Explanation of l33t Speak

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Da's precies de versie die ik ook heb gekocht, model People's Delight in de kleur Exec (anthraciet-grijs). Ik was heel toevallig bij de FRS in Eindhoven, in een overdekte winkelstraat in het centrum. Ik had de indruk dat ze ze nog wel kunnen krijgen, want deze was "net binnen gekomen". 't Was nu wel de laatste die ze hadden, voor 50 Euro dus. Waar het prijsverschil met de Boblbee-site (en elke andere leverancier) vandaan komt... geen idee.
Ik heb inmiddels wel gezien dat het model dat ik gekocht heb niet het meest recente is; het topvak is een beetje anders dan bij de nieuwste modellen. Heh.

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 26-01-2004 19:36 ]

Zoef

• kiddyl
  • Niet online
Ik ben vandaag in de FRS in Rotterdam geweest en die jongen die er werkte zei dat ze alle tassen een hele tijd geleden naar het hoofdkantoor terug hebben gestuurd. Ik probeer morgen wel wat rond te bellen.

• cwppol
Inmiddels heb ik mijn tas al weer een tijdje, gekocht in de Kalvertoren Amsterdam bij een hele vriendelijke winkel waar je alle delen zelf op kleur kan uitzoeken en laten monteren. Het was in het begin even zoeken naar de ideale manier om alle spulletjes er in te passen, maar nu ben ik helemaal gewend en volledig overtuigd... _/-\o_

Even een fototje:
Afbeeldingslocatie: http://www.archigenes.nl/images/christiaan/cwppol_boblebee.jpg

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Is dity een grap? Durf je hiermee over straat?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Het is nog altijd beter dan zo'n lompe, lelijke container die ze verkopen bij standaard computershops zoals de norrod ofzo, daarmee zou ik helemaal niet mee over straat willen lopen.

• cwppol
ehm jvvv.... ik ben heel blij dat er iemand reageert, maar dit slaat natuurlijk nergens over. Toen in belgie voor jong en oud de plateauzolen in de mode waren hoorde je mij ook niet, om maar een willekeurig voorbeeld te geven. Het is op Tweakers niet de bedoeling dat je elkaar gaat lopen beledigen. Als je niets beters te melden hebt, hou dan gewoon je mond. Natuurlijk is dit geen grap, heb je de rest van het topic gelezen voor je ging blaten?

Zelf vind ik hem in ieder geval mooi, dat is duidelijk... Het uiterlijk is even wennen, maar als je eenmaal een laptopscherm verloren hebt, dan neem je zo je maatregelen.

[edit]voor de volledigheid nog even de link http://www.boblbee.com

[ Voor 14% gewijzigd door cwppol op 07-03-2004 22:42 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

SD5k

>4&X

Ik vind hem mooi, denk dat ik ook maar eens die winkel in A'Dam ga opzoeken. :)

Verwijderd

cwppol schreef op 07 maart 2004 @ 21:45:
Inmiddels heb ik mijn tas al weer een tijdje, gekocht in de Kalvertoren Amsterdam bij een hele vriendelijke winkel waar je alle delen zelf op kleur kan uitzoeken en laten monteren. Het was in het begin even zoeken naar de ideale manier om alle spulletjes er in te passen, maar nu ben ik helemaal gewend en volledig overtuigd... _/-\o_
Hey, mooie kleur heb je genomen. ben onlangs naar kalvertoren geweest. En heb een nieuwe shell gehaald. Dit is fototje van mijne, met daarnaast me oude shell. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/drakiedraak/fotos/bob.JPG

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Als je die hardtop tassen hierboven ziet zal ik die zowiezo aanraden !, ik heb zelf een HP invent tas die is ook speciaal gemaakt voor die flappies maar alleen de rug is hardtop en de voering erg dik maar weinig vakjes en vind hem niet echt super stevig voor een losse laptop.

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb hem dus toen gekocht. Hij is meegeweest op wintersport en mijn digicam heeft alles overleeft. Ik had voorheen nog nooit zoveel foto's genomen op een wintersport, omdat ik nogal bang was dat de camera kapot zou gaan. Verder ging de iPod ook elke dag mee.

Als laptoptas is ie perfect. Mijn iBook past er perfect in. Ik heb de iBook met een second skin beschermd, maar dat is omdat ik dat al had voor mijn iBook. Verder is ie niet echt groot van binnen, maar voldoende.

Verwijderd

Ik heb ook een groot formaat tas (Darth) en die heb ik al 7 jaar, destijds wassie 350 gulden bij de Bijenkorf. Past makkelijk een laptop in (zelfs mijn oude celeron 200Mhz ) en dan is er nog voldoende ruimte over voor andere spulletjes. Echt aan te raden dus!

• cwppol
Nou heb ik dus al een boblbee, maar voor andere mensen die dit topic vinden (en voor mn eigen nieuwschierigheid) vraag ik het toch even: hoe ziet die er uit? Heb je misschien een plaatje en/of weet je of hij nog te koop is ergens?

Ik zal zo even een plaatje van de binnenkant van Bobl posten, dan kunnen jullie dat ook eens zien - ik ben benieuwd of ik een acceptabel plaatje kan schieten :)

[edit] een plaatje met maximaal ingevouwen en uitgeklapte zijkanten. Mijn toch wel behoorlijk grote digicam (Fuji S604 met tas) past er aardig in zonder de zijkanten uit te vouwen, de ruimte is dus best redelijk. Het pakje zakdoekjes is voor het contrast van de bodem...

Afbeeldingslocatie: http://www.archigenes.nl/images/christiaan/cwppol_bobl_in1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.archigenes.nl/images/christiaan/cwppol_bobl_in2.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door cwppol op 09-03-2004 18:26 . Reden: foto'tjes toevoegen ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
cwppol schreef op 03 januari 2004 @ 18:13:
Op zoek naar een geschikte tas om mijn nieuwe laptop nu eens wél in leven te houden (de vorige eindigde met een gebroken monitor) kwam ik ondermeer ......?
Samsonite heeft ook een speciale rugtas voor laptops. Je kunt de laptop er in vast zetten tegen je rug aan. Daartussen zit wel 2,5cm dikke padding. Als alternatief voor dat Bobl geval. Ziet er nog normaal uit ook. Ik denk dat je die wel in elke tassenwinkel kunt vinden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Lekker kleurtje, dat metallic blauw.

cwppol, hoeveel betaal je nu ongeveer voor een zelf samengestelde Megalopolis waar jij 'm gekocht hebt? Mijn Peoples Delight is erg fijn, maar twee cm extra ruimte voor mijn digicam zou lekker zijn.

Zoef

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik zag dit soort tassen in een surfwinkel / snowboard winkel in de kalverstraat als ik me niet vergis ... ergens in het midden .. geen idee hoe die winkel heet alleen meer ;)

• cwppol
Ik wil het bonnetje wel even opzoeken, maar uit mijn hoofd was hij 158 euro. De duurdere aluminium (ipv pvc) zij-strips zijn eigenlijk de enige luxe, de anders gekleurde "haken en ogen" zijn niet duurder. Je kunt dus de kleur van de schaal, van de strips en van de haakjes kiezen. Helaas was die strip niet in oranje verkrijgbaar...

Ik heb die van mij dus ook uit de kalverstraat, maar alle verkoopadressen staan wel op de site

[edit] ik overweeg om een (groene) peoples delight te kopen voor die momenten dat ik niet het volle laadvermogen nodig heb, dan kan ik dat ding mooi bestickeren met het logo (zie hiernaast) van de verenging waar ik actief voor ben...

[ Voor 22% gewijzigd door cwppol op 09-03-2004 20:43 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

OK, bedankt. Dat valt eigenlijk wel mee.

Kun je je zijstrips niet zelf spuiten, je hebt tenslotte de aluminium variant gekozen?

Zoef

• cwppol
Daar had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk. Maar ik vind het lichte blauw ook wel mooi bij oranje en donker blauw eigenlijk. Eerst moet mijn pc trouwens nog een nieuwe spuitbeurt :D

Het was trouwens 154 euro... Mijn redenering daarbij was dat mijn laptop bijna 10 keer duurder was

[ Voor 26% gewijzigd door cwppol op 09-03-2004 21:27 ]

Pagina: 1