Toon posts:

Mail Programma voor offline IMAP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Bij mij op de zaak zitten we met een gebruiker, die regelmatig onderweg is, maar toch ook onderweg zijn e-mail wil kunnen lezen, welke hij binnen haalt via imap.

Omdat de imap implementatie in outlook 2000 nogal gebrekkig is, laten we die gebruiker nu outlook express gebruiken. Ik heb de datafiles op in een aparte dir gegooid, waar zowel zijn Domein account ( als hij op de zaak is) als zijn lokaal account gewoon bij kunnen.

We hebben het hier over een gebruiker met een imens grote mailbox, dus de opzet was om de beide profielen dezelfde .dbx bestanden te laten gebruiken, zodat er niet apart hoeft worden gesynchroniseerd voor beide profielen.

Alleen nu komt het dus vaak voor dat hij ook offline zijn folder list niet ziet, en dan probeert outlook express die te downloaden terwijl er geen mailserver aanwezig is.

We zijn nu zo ver dat hij de mail wel kan lezen offline, gewoon jezelf op offline modus zetten nadat je ingeschakeld hebt dat het mogelijk is om offline te werken,

Alleen geldt nog niet dat als we zijn domein account synchroniseren, dat dit ook voor zijn lokale account geldt.

Pop met leave mail on server zou misschien ook wel een idee kunnen zijn, maar het liefste willen we dat er via een imap mailer de full bodies worden opgehaald, zodat de mail op de server blijft ivm backup.

Wat is jullie visie hierop ? suggesties voor andere programma's ? Of is het heel goed mogelijk met microsoft producten en doe ik iets fout ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mooie oplossingen hiervoor worden natuurlijk door Microsoft Exchange geboden.

Is de gebruiker als deze off-site werkt ook middels een VPN o.i.d verbonden met het bedrijfsnetwerk? Dan zou je Offline Files het kunen laten synchroniseren.

Kan ook per OS verschillen. Windows kent hele andere mogelijkheden dan Linux, MacOS (X) of Netware :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Tja dit klopt, maar we hebben een linux mailserver en men kan normaal gesproken remote hierop inloggen via webmail.

Men wil echter niet over naar exchange omdat de helft van het bedrijf Linux draait en de andere helft windows 2000.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:12:
Tja dit klopt, maar we hebben een linux mailserver en men kan normaal gesproken remote hierop inloggen via webmail.

Men wil echter niet over naar exchange omdat de helft van het bedrijf Linux draait en de andere helft windows 2000.
linux op de desktop :? er is een exchange connector voor linux te krijg (ximian?)

http://www.ximian.com/products/connector/

en exchange 2003 (sbs 2003 server) kost ook geen drol meer (699 euro)

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 04-01-2004 19:47 ]

A wise man's life is based around fuck you