Toon posts:

[wlan] Snelheid zakt in elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met kerst ben ik verwend met een WLAN setje van Sweex.
Nu zit alles er in, een AD HOC verbinding opgezet, maar nu is het geval dat telkens als ik één van de netwerk computers wil benaderen de snelheid *heel* snel zakt naar 1Mbps :r

Al van alles geprobeerd. Alles 10x nagelopen, antenne meerdere malen verplaatst maar niets helpt. Elke keer herkent hij em als een 54Mbps verbinding maar zo gauw ik één van de netwerk computers wil benaderen zakt de snelheid weer in als een kaarthuis :'(

Iemand enig idee waar het aan ligt? Enige wat ik zou kunnen bedenken is een giga stoor zender maar dat lijkt me ook een beetje stug |:(

Mijn configuraties:
PC: Win2k SP3
PCI Sweex 54Mbps (met standaard antenne) http://www.sweex.com/product.asp?pid=284
"Nieuwste" driver van de site

Latop: XP SP1
PCMCIA Sweex 54Mpbs http://www.sweex.com/product.asp?pid=283
"Nieuwste" driver van de site

Misschien een conflict tussen W2k & XP :?

ThnX

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Toevallig een bridge aangemaakt in Windows? Die werkt namelijk niet helemaal lekker icm Wireless spul. [troll-mode]Daarnaast zou ik ook niet teveel verwachten van Sweex >:) .[/troll-mode]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. niet handmatig athans. Op de XP zie ik een bridge staan. Kan ik deze gewoon weghalen? Hmmm.. valt te proberen. Andere suggesties?

Verwijderd

Hoezo zou een bridge niet lekker werken, bij mij werkt het prima. :)

Verwijderd

heb je niet per ongeluk een 11mbit apparaat ergens in de omgeving? deze zorgen ervoor dat een 54mbit verbinding heel snel inzakt.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zodra je je wireless verbinding in Windows opneemt in een bridge heb je een een hele trage verbinding (lees < 1 MBit). Voyager_pm: heb jij een bridge met een WiFi-verbinding?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
11Mbit WiFi bedoel je? Dat niet.
Ik ga de bridge wel weg halen eens kijken wat dat voor elkaar krijgt :?

Verwijderd

Hoever zakt de snelheid in?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

SpamLame

niks

Van 54 naar 11 (staat er echt bij :X ).
Wat Wumpus al ziei, misschien staat er een 11 Mbps apparaat in de beurt.
Bij de buren ofzo?.
Kun je in de instellingen van het AP iets vinden van een log waarin staat wie er allemaal geconnect is?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Ik had laatst dat de wlan zowieso heel erg traag was, een map bekijken over het netwerk duurde toen echt een halve minuut :X Dat bleek te liggen aan de power-instellingen van de laptop (hij stond dus blijkbaar in een of andere stroombesparende stand). Controleer dat even, bij mij staat 'ie iig op 'CAM mode' (Continuous Access Mode).

Verwijderd

SpamLame schreef op 04 januari 2004 @ 08:37:
Van 54 naar 11 (staat er echt bij :X ).
Wat Wumpus al ziei, misschien staat er een 11 Mbps apparaat in de beurt.
Bij de buren ofzo?.
Kun je in de instellingen van het AP iets vinden van een log waarin staat wie er allemaal geconnect is?
Nee er staat van 54 naar 1, daarom vroeg ik me af waarom we het over 11 mbit hadden :)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 09:57:
[...]

Nee er staat van 54 naar 1, daarom vroeg ik me af waarom we het over 11 mbit hadden :)
Mss dat ik beter had moeten lezen :o

Verwijderd

Topicstarter
Woohooo!!

Laupro had het aan het goede eind!! Het was echt de bridge.
Gewoon keihard ge-delete en ik heb ineens een 54mb netwerkje!!!

Laupro thnx _/-\o_ !!!!
Pagina: 1