netwerk via modems

Pagina: 1
Acties:

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 12:12
Ik heb thuis twee pc's allebei uitgerust met een (analoge) modem. Op pc A is
windows xp geinstalleerd en op pc B win98 SE. Verder hebben we een
thuis(telefoon)centrale. De modems van de pc zijn aangesloten op aparte
lijnen. Elke telefoonaansluiting heeft een apart nummer, zodat we intern
kunnen bellen met elkaar. Nu wil ik graag met de pc B inbellen op pc A,
zodat ik bijvoorbeeld het internet (adsl) op pc A kan delen met pc B. Maar
ook bijvoorbeeld bestanden delen enz.
Ik heb al een beetje zitten klooien maar ik kom er niet echt uit. Weet
iemand hoe ik dit moet instellen. Of is er ergens een goede handleiding te
vinden?

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

ik weet niet hoe groot je woont, maar ik denk dat een utp netwerk kabeltje en 2 netwerkkaartjes het probleem sterk vereenvoudigen. Wil je toch voor de de modem oplossing gaan moet je zorgen dat 1 van de 2 pc's een 'inbelserver' draait (de wizard bij netwerkverbindingen op de xp machine geeft daar vast hulp bij), je kunt dan met 98 bij xp inbellen. (als 'inbelserver' bij xp zit, dat weet ik niet zeker)

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
In XP kan je met de "New Connection Wizard" een incomming connection definieren die gebruik maakt van de modem.
Maar zoals _fm al zegt is een eenvoudig netwerkje van twee netwerkkaarten, kabeltje en "Internet Connection Sharing" van XP een veel mooiere oplossing. Dan kan je ook direct bestanden en printers delen!

Als ik maar een beetje kan computeren

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

poeh modems :X

idd voor 25 eurotjes heb je iets wat euhm 100.000 / 33 .. gem 3000x zo snel is

anders maak je toch een seriele/paralel verbinding met een croslink kabeltje en directconection

is zowiezo sneller dan je eerste optie

Iperf

Verwijderd

pff idd gewoon netwerk verbindingkje en klaar ben je, velen malen snelelr

Verwijderd

Wat voor ADSL modem heb je? USB zeker?

De beste oplossing is om een ADSL ethernet modem inc 4 poorts hub(bv E-tech) te kopen + 2 10/100 nics & kabels. Voor onder de 75 euro moet je klaar kunnen zijn, maar als je de juiste adresjes niet kent kan het ook wel 100 euro worden.

Goekoper is om 2 nics en cross kabel te kopen (voor rond de 15 euro op pc dump dag) en een pc in te stellen als server die het internet via je modem verdeeld.

Je huidige oplossing is zo traag dat dat het geld wel waard is.

Verwijderd

Hij heeft het over 56k.

Je kan echt beter netwerkdoen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 20:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 18:05:
Hij heeft het over 56k.

"zodat ik bijvoorbeeld het internet (adsl) op"

Het zou idd mooi zijn als ie nog geen ADSL heeft, maar zover ik het daar uit op kan maken heeft ie dus wel ADSL. Eens temeer maken mensen geen duidelijke start posts.

@fish (onder)
Ja en dus??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 22:22 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:13:
[...]

"zodat ik bijvoorbeeld het internet (adsl) op"

Het zou idd mooi zijn als ie nog geen ADSL heeft, maar zover ik het daar uit op kan maken heeft ie dus wel ADSL. Eens temeer maken mensen geen duidelijke start posts.
nou ja hij wil ook wat filesharing laten lopen ... dus dan is 56, in praktijk 33 niet echt veel

Iperf

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 18:05:
Hij heeft het over 56k.

33k6. Je kan alleen een verbinding op 56k maken als een van de kanten een digital local loop heeft. En dat heb je nie bij 2 modems.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dirk-Jan schreef op 04 januari 2004 @ 11:53:
[...]

33k6. Je kan alleen een verbinding op 56k maken als een van de kanten een digital local loop heeft. En dat heb je nie bij 2 modems.
/me fish twijfeld over zijn eerdere commentaar
had dat niet te maken met het feit met het feit dat de kpn het singnaal digitaliseert met 64Kb? dat gebeurt nu helemaal niet .... het is gewoon een 1 op 1 verbinding ....
ik vermoed dat ie toch wel die 56K haalt zo

Iperf

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dirk-Jan heeft gelijk.
De 56k analoge modemstandaarden (56kflex, ITU v.90, v.92 ) zijn in feite asynchrone overdrachtsprotocollen. Alleen de download kan (in theorie) maximaal 56kbps halen. De upload 33.6 kbps. Klein linkje

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
op de meeste telefooncentrales zit maar één data aansluiting toch ?
weet dat ik er een paar jaar geleden ook mee heb zitten kloten, maar kreeg het toen niet voor elkaar .... kon wel bellen en er werd opgenomen, maar kreeg geen verbinding.
Ik vrees dat een netwerkje inderdaad de betere oplossing is.

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 12:12
Hmm, een netwerkje aanleggen gaat niet zo makkelijk. We hebben namelijk een winkel en een huis, die op zo'n 50 meter afstand van elkaar staan. Dat wordt me een beetje teveel werk. Verder heb ik nog geen adsl, ben dus wel van plan om het aan te schaffen. Maar goed, als er niks anders opzit zal ik toch een keer een kabeltje trekken, of misschien draadloos netwerkje??

Verwijderd

Wat zit er tussen de winkel en het huis? Wireless over 50 meter moet wel kunnen, als de toestellen vrij zicht op elkaar hebben, obstakels beperken het bereik dramatisch.
Pagina: 1