Toon posts:

mijn pc doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beneden staat mijn moeders pc en er is iets raars me aan de hand.
ze rook uit de pc een verbranden lucht toen heeft ze de pc uit gezet. maar
als je nu de pc opstart stop hij bij het opstrarten bij het scherm waar hij je kijkt of je een cd in je cdroms speler heeft (als je windows wil instaleer) .
als ik mijn hardenschijf er in doe gaat hij tot het blauwen scherm van de windows instalatie en dan blijf hij daar hangen.
ik heb nu de hardenschijf weer in mij pc gedaan en nu doet hij van mij raar als ik windows xp instaleer dan gaat hij eerst alle bestande er op zetten dan restart hij zich zo als normaal maar nu gaat hij niet meer verder met de windows instaleren en gaat weer over nieuwe beginnen. maar wil hij weer all die bestande er op zetten wat hij net had gedaan of hij het vergeten is of zo

ik heb nu in mij pc een ouwen hardenschijf zitten en die doet het wel goed wat kan er aan de hand zijn
ik heb de hardenschijf van me meoder ook in mijn pc gedaan en die doet prescie het zelfde

help me alsjeblieft :'( :'(

nouw ik heb de bios restart ik heb me harden schijf leeg gehaalt
maar windows wil er nu niet meer op

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:12 ]

Verwijderd

Ik wil je dolgraag hebben maar ik snap niks van je verhaal, zo je het mischien even in ABN met alinea's en komma's willen herschrijven ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
alle spel fouten zijn er nu uit

het is een meetje moeluk om uit te leggen het probleem

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 16:59 ]

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 16:30
Dus. Jouw HD had je in je moeders PC gedaan, daar deed hij het niet. Daarna heb je die HD weer in jouw pc gedaan maar nu kan je Windows niet meer installeren. Maar een ander HD werkt nog wel.

Misschien heeft het kapotte mobo van je moeder je HD beschadigt. Draai een HD test tooltje die je van de website van je HD fabrikant kan downloaden.

Verwijderd

Ok je topic is nog steeds niet duidelijk voor mij en anderen :? Maar goed het zo verstandig zijn om even dit door te lezen , zodat je weet wat we hier verwachten bij een topicstart, en natuurlijk dat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Begin dus iig met wat specs enzo, en wat je zelf al ondernomen hebt. :)

PMG FAQ
PMG Beleid
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

offtopic:
volgens mij is instalasie nog altijd installatie :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik mijn hardenschijf er bij doe in mijn pc dan gaat hij gelijk door naar de windows instalasie en niet naar windows die nu op die ouwen hardenschijf staat

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:06

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:05:
ja maar als ik mijn hardenschijf er bij doe in mijn pc dan gaat hij gelijk door naar de windows instalasie en niet naar windows die nu op die ouwen hardenschijf staat
dat zou dan kunnen betekenen dat de bestanden op die hd zijn beschadigd en dat windows er niet meer goed op staat. Dan gaat hij windows opnieuw installeren.
Wat ik dus denk te begrijpen uit je verhaal is dat je moeders pc de hd beschadigd, dit kan aan een kapot mobo liggen.

Last.fm

Verwijderd

hd is fucked

Verwijderd

Topicstarter
nouw de hd van me moeder als ik die in mij pc stop dan doet hij het zelfde

maar de ouwen hardenschijf die ik er nu in heb zitten heeft niet in die pc gezeten (pc van me moeder) en die doet het wel
:(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:15 ]

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt wel of die blijft opstarten van cd.. kijk eens in je bios of je wel bij boot devices een hard disc erbij hebt staan :)

I intend to live forever - so far, so good.

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

bij de POST ff op DELETE drukken ( of f2)

en dan de boot sequence cd cdrom niet op de eerste zetten maar de hd ,

ps , HARDESCHIJF!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:13:
nouw de hd van me moeder als ik die in mij pc stop dan doet hij het zelfde

maar de ouwen hardenschijf die ik er nu in heb zitten heeft niet in die pc gezeten (pc van me moeder) en die doet het wel
:(
Vertaling :

Nou, de HD van mijn moeder doet hetzelfde wanneer ik hem aansluit. Maar de oude harde schijf die ik er nu heb zitten heeft niet in die pc gezeten. (Pc van mijn moeder) en die doet het wel :(

Als jij nou even de rest vertaalt naar normaal nederlands, wordt het voor ons allemaal een stuk duidelijker. :/

Tik alsjeblieft in normaal ABN. En waarschijnlijk ligt het probleem bij het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
nouw als ik windows ga instaleeren dan kan ik gewoon de harden schijfen aan klikken welke hij moet formateeren en als hij daar me klaar is restart hij zich.
maar als hij gerestart is dan begint
het weer met het vraagen waar welke harden schijf hij moet wissen en gaat hij niet verder met de harden schijf instalasie

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Lees de replys nou eens... je moet in de bios je boot device op een harde schijf zetten.

Vind je het gek dat je het niet kan als je zo slecht nederlands kan, hoe is je engels dan!

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:23:
nouw als ik windows ga instaleeren dan kan ik gewoon de harden schijfen aan klikken welke hij moet formateeren en als hij daar me klaar is restart hij zich.
maar als hij gerestart is dan begint
het weer met het vraagen waar welke harden schijf hij moet wissen en gaat hij niet verder met de harden schijf instalasie
dan moet je toch ook niet van de CDROM opstarten maar van je HD

EDIT: BrEeZaH ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als windows er niet opstaat valt en niet veel van de hardenschijf te booten en even overt mij nederlans ik heb last van woordblind dus niet gelkijk stomen opmerkingen zitten maaken ik doe ook me best

• BertusG
  • Niet online
offtopic: waar heb jij op school gezeten?? (of helemaal niet??)

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:28:
ja maar als windows er niet opstaat valt en niet veel van de hardenschijf te booten en even overt mij nederlans ik heb last van woordblind dus niet gelkijk stomen opmerkingen zitten maaken ik doe ook me best
oowkee , soz dan , als het echt zo is

maar als hij klaar is met de voor installatie , dan heeft hij al wat op je hd gezet waarvan hij kan booten , probeer het nou is dan

Verwijderd

Topicstarter
eerst lezen voor dat je stomen vraagen stelt ik denk dat jij niet op school heb gezeten loser

oke (sven) ik zal dat even probeeren

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:31 ]

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Bij opstarten op esc/f2/f10/del drukken en dan zoeken naar iets met booten. Je kan bij asus (als voorbeeld) dan een floppy/hd/cdrom/netwerk apparaat kiezen. Selecteer daar je harde schijf!!!! Dit is heel waarschijnlijk je probleem en nu niet meer hetzelfde antwoord als ik neerzetten SvEn ;)

En sorry voor opmerking maar het komt heel aggresief over...

[ Voor 13% gewijzigd door Buzzin Hornet op 03-01-2004 17:32 ]

Verwijderd

idd,
als hij klaar is met dat "blauwe scherm" dan start de PC opnieuw op,
dan moet je niet van de CDROM booten, maar van de HDD (dus NIET op n toets drukken als hij vraagt of je van de CDROM wil booten).
Dan gaat hij verder met de windows installatie...

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 13:25

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:30:
eerst lezen voor dat je stomen vraagen stelt ik denk dat jij niet op school heb gezeten loser

oke (sven) ik zal dat even probeeren
het zijn stomme vragen volgens mij hangt je "n"

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kan niks drukken hij gaat gelijk naar het bluawen scherm toe dat is het probleem

• Buzzin Hornet
  • Niet online
dat moet.. hij moet langs je BIOS komen... en daar zit je probleem.. wat voor moederbord heb je?

Namelijk omdat je je harde schijf eruit heb gehad zet die de waarde bij je bootable hard disc automatisch op null of een andere harde schijf...

[ Voor 44% gewijzigd door Buzzin Hornet op 03-01-2004 17:35 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:32:
idd,
als hij klaar is met dat "blauwe scherm" dan start de PC opnieuw op,
dan moet je niet van de CDROM booten, maar van de HDD (dus NIET op n toets drukken als hij vraagt of je van de CDROM wil booten).
Dan gaat hij verder met de windows installatie...
Hij kopieert eerst de bestanden voor de setup... Dan start ie de setup... Dan kopieert ie de bestanden voor Windows... En dan start ie pas opnieuw op hoor... Of bedoel je dat? :?

[ Voor 83% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2004 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat ook lang me bios maar als je bij de plak komt waar hij van je cdrom boost vraag hij niet of je dat wil en gaat hij gelijk naar het bluawen scherm

en de ouden hardenschijf die ik er nu in heb zitten heeft dat probleem niet

en die nieuwe hardenschijf de ook gewoon tot ik hem bij me moeder er in had gegooit

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:38 ]

• Buzzin Hornet
  • Niet online
en dat komt omdat die ziet dat er geen boot disc actief is en dan gaat die daarom ook niet zeuren he.. LUISTER NOU EENS :)

Ga nou je bios in en zoek die setting!!!!

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

bij de nederlandse vraagt hij alleen dat je op een toets wil drukken , bij engelse gaat hij gwoon door

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:37:
hij gaat ook lang me bios maar als je bij de plak komt waar hij van je cdrom boost vraag hij niet of je dat wil en gaat hij gelijk naar het bluawen scherm

en de ouden hardenschijf die ik er nu in heb zitten heeft dat probleem niet

en die nieuwe hardenschijf de ook gewoon tot ik hem bij me moeder er in had gegooit
no offence m8, maar ook iemand met woordblindheid kan een goeie topicstart maken, zoals je merkt loopt iedereen een beetje te raden wat het kan zijn want veel informatie geef je ons niet :/ .
Zet alles even op een rijtje, en vertel ons pcies wat de meldingen zijn.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Nee bij winxp (ook UK) is t zo dat als ie klaar is met het "blauwe gedeelte" (de installatiebestanden kopieren naar de HDD) de PC reboot, vervolgens gaat ie vanaf de HDD verder met de installatie. En volgens mij boot ie na t rebooten weer vanaf de CDROM en daarom begint die setup steeds opnieuw.
Maar het verhaal is nogal onduidelijk, maar zo komt t op mij over...

---------/edit

hmm idd ff in de bios de Boot Devices goed zetten...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:44 ]

• Buzzin Hornet
  • Niet online
ja, je hebt hem door!! Hoe komt dat? Doordat de harde schijf wel aanwezig is in het systeem maar hij staat niet actief als boot device. (Je kan dan wel op die schijf installeren!) Waarom? Omdat meneer hem eruit heeft gehad!!

Maar hij wil niet echt luisteren...

edit:
Ik ben trots op je Bam! ! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Buzzin Hornet op 03-01-2004 17:44 ]

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:43:
Nee bij winxp (ook UK) is t zo dat als ie klaar is met het "blauwe gedeelte" (de installatiebestanden kopieren naar de HDD) de PC reboot, vervolgens gaat ie vanaf de HDD verder met de installatie. En volgens mij boot ie na t rebooten weer vanaf de CDROM en daarom begint die setup steeds opnieuw.
Maar het verhaal is nogal onduidelijk, maar zo komt t op mij over...

---------/edit

hmm idd ff in de bios de Boot Devices goed zetten...
idd , maar bij nederlandse VRAAGT hij of je van de cd wil opstarten bij de UK niet .. dat bedoel ik

Verwijderd

hmmz nu nog ff duidelijk maken hoe je de boot devices instelt :D

welke bios heb je?

En ik heb toch echt WINXP UK en bij mij vraagt ie toch echt of ik vd CD wil booten ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:49 ]

• _Ernst_
  • Laatst online: 10:06

_Ernst_

Mark It Zero!

SvEn schreef op 03 januari 2004 @ 17:45:
[...]

idd , maar bij nederlandse VRAAGT hij of je van de cd wil opstarten bij de UK niet .. dat bedoel ik
En als je op die vraag niet antwoord, gaat ie vanzelf na een seconden of 10 verder met booten van de hd.

Last.fm

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Maar als er geen HD als boot disc is aangezet in je bios dus blijkbaar niet 8)7

Hoe vaak moet je zoiets zeggen :D

Verwijderd

Topicstarter
nouw ik heb hem alleeen de hardenschijf laaten booten en dan restart hij zich alleen maar

• Buzzin Hornet
  • Niet online
probeer hem nu dan nog eens te laten kopieren... (dus in je bios en cd en hd op boot zetten) Bij de NLse vraagt die dan blijkbaar of je wilt booten vanaf cd dus dan de eerste keer op een knop drukken en probeer het dan nog eens...

Edit:
Ik hoop dat het je lukt, ik ben nu pleite.. ik hoop dat anderen het probleem op dezelfde manier zien als ik :D

[ Voor 22% gewijzigd door Buzzin Hornet op 03-01-2004 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
nouw heb ik gedaan maar hij restart nog steets

• Buzzin Hornet
  • Niet online
dan doe jij toch iets fout denk ik... haal de cd er anders eens uit na kopieren van bestanden :)

Verwijderd

offtopic:
ik heb zelf last van dislexie maar zo erg heb ik nog nooit van gehoord of gezien, ik ken mensen die het heel erg hebben en die typen beter als jou, sorry maar ik vind dat geen excuus, ik lees mijn posts altijd 3x door na het typen/wijzigen. Doe aub beter je best, dit leest niet prettig

Maar goed doe nou eens wat de mensen zeggen en neem de opstarten en hangen faq door, verricht een beetje werk/zelf inzet, het is jouw probleem en jij zult het dus ook moeten oplossen (met onze hulp). Kom je er dan echt niet uit helpen we je verder :) Leg eens een schone windows install aan ofzo. B)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan restart hij zich ook hij komt niet tot het scherm van het het booten

hallo ik heb al zo veel gedaan en ik heb geen zin dat deze pc ook stuk gaat zo als benden

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 18:27 ]

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Ja.. dat was volgens mij het probleem hoor.. heb je wel de juiste harde schijf gekozen?! (ik weet niet of je er meer in hebt zitten)

Omschrijf je systeem ff:
Moederbord
HD
Geheugen enz!

Verwijderd

Ok laatste keer: Luister dan eens en ga je hardware eens testen :| Begin met je ram te testen met memtest86. B) Zie faq voor overige vragen ik heb eigenlijk weinig zin om dit hier allemaal uit te leggen aangezien het goed beschreven staat in de faq, dus het zou alleen maar overbodig type werk zijn :P :+

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat doet het allemaal goed ik zeg net dat ik er nu een andere harden schijfin heb zitten en die doet het wel ander zouw die het och ook niet moeteden doen :|

ik heb dit moederbord

CPU : Intel Pentium 4 CPU, 533MHz
Chipset : Intel 845G, Intel ICH4
Main Memory : DDR DIMM x 2
Graphics : 4X AGP slot
Form Factor : Micro ATX

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 18:35 ]

• Buzzin Hornet
  • Niet online
(lees je post nog een keer door, en rustig aan)

Maar probeer je schijf eens goed te formateren ofzo.. want als een andere het wel doet dan is het probleem toch erkend?! dan is deze schijf corrupt...)

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 18:32:
Ok laatste keer: Luister dan eens en ga je hardware eens testen :| Begin met je ram te testen met memtest86. B) Zie faq voor overige vragen ik heb eigenlijk weinig zin om dit hier allemaal uit te leggen aangezien het goed beschreven staat in de faq, dus het zou alleen maar overbodig type werk zijn :P :+
zowieso mag dit topic wel is opslot, TS doet totaal geen moeite om tips van ons op te volgen, linkjes naar FAQ te volgen of wat dan ook.

... MMORPG Addict.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 18:34:
ja maar dat doet het allemaal goed ik zeg net dat ik er nu een andere harden schijfin heb zitten en die doet het wel ander zouw die het och ook niet moeteden doen :|

ik heb dit moederbord

CPU : Intel Pentium 4 CPU, 533MHz
Chipset : Intel 845G, Intel ICH4
Main Memory : DDR DIMM x 2
Graphics : 4X AGP slot
Form Factor : Micro ATX
ZUCHT...

Je geeft hier vrijwel alle info zonder de naam/type van het moederbord. Zoals al een stuk eerder vermeld is, doe zelf eens wat meer werk, lees de FAQs, lees de troubleshooter, maar lees vooral ook de Policy mbt de info die wij nodig hebben als je een topic start. Het is dan ook niet voor niets dat je geen duidelijk antwoord hebt na ruim 40 posts, je geeft ons gewoon niets om mee te helpen :o

PMG FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
PMG Beleid

Hoe je moet achterhalen welk moederbord je hebt staat ook in de FAQ met een apart kopje...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.