https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
cool! macro shots zijn vet he
ik heb ook net een paar dagen een a70!
zien er goed uit die foto's.
zien er goed uit die foto's.
Van de 1e en 3e foto kan ik niet echt een plekje ontdekken waar die nu scherp moet zijn, maar het idee is wel goed. Beetje dooroefenen en je platen worden steeds beter 
De 2e foto is wel leuk, jammer dat het onderwerp niet echt een uitspringende kleur heeft (maar wel qua textuur top is). De witte sneeuw lijd af, maar niet vervelend.
Ik vind de 4e foto persoonlijk leuker dan de 5e, iets meer dynamiek, betere beeldvulling en geen 'recht in de lens kijk' foto zoals nummer 5.
Nummer 5 mag er zeker zijn hoor, goed gespeeld met het licht, maar het is net niet mijn ding.
Een foto van een horloge vind ik niet zo spannend, sorry
De laatste: leuk gedaan met dat effect van de glazen, goed scherp ook op grote(re) diepte
De 2e foto is wel leuk, jammer dat het onderwerp niet echt een uitspringende kleur heeft (maar wel qua textuur top is). De witte sneeuw lijd af, maar niet vervelend.
Ik vind de 4e foto persoonlijk leuker dan de 5e, iets meer dynamiek, betere beeldvulling en geen 'recht in de lens kijk' foto zoals nummer 5.
Nummer 5 mag er zeker zijn hoor, goed gespeeld met het licht, maar het is net niet mijn ding.
Een foto van een horloge vind ik niet zo spannend, sorry
De laatste: leuk gedaan met dat effect van de glazen, goed scherp ook op grote(re) diepte
Bericht hierboven
Niet slecht... ik weet niet of je al veel ervaring hebt met fotografie op zich. Die foto met dat horloge vind ik ook niet veel aan.
Foto 1: scherp en onscherp teveel doorelkaar
Foto 3: dat hele takje op de voorgrond+ijs had scherp moeten zijn
Foto 4: ik zou hier ff een stuk van de linkerkant afknippen
Foto 7: leuk!
Maar voor de rest keep it up
.
Foto 1: scherp en onscherp teveel doorelkaar
Foto 3: dat hele takje op de voorgrond+ijs had scherp moeten zijn
Foto 4: ik zou hier ff een stuk van de linkerkant afknippen
Foto 7: leuk!
Maar voor de rest keep it up
Singa
Je bedoeld dat de achtergrond minder scherp moet zijn?Floris schreef op 03 januari 2004 @ 16:26:
Van de 1e en 3e foto kan ik niet echt een plekje ontdekken waar die nu scherp moet zijn, maar het idee is wel goed. Beetje dooroefenen en je platen worden steeds beter
Idd, dat vond ik zelf ook wel een beetje.De 2e foto is wel leuk, jammer dat het onderwerp niet echt een uitspringende kleur heeft (maar wel qua textuur top is).
Ik heb er nog een plaatje van, vanuit een ander standpunt, en met iets meer contrast:

Recht in de lens kijk foto's vind ik ook niet zo 'spannend', maar ik vond deze wel iets hebben.Ik vind de 4e foto persoonlijk leuker dan de 5e, iets meer dynamiek, betere beeldvulling en geen 'recht in de lens kijk' foto zoals nummer 5.
Foto 7 is door m'n broer genomen.
[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 03-01-2004 16:45 ]
Als ik dus die foto met een grotere diafragma opening had genomen, ging het al beter zijn ?Floris schreef op 03 januari 2004 @ 16:26:
Verwijderd
grotere diafragma opening zorgt juist voor minder scherpte (diepte)...
kleinere diafragma opening (HOgere F-waarde) zorgt voor meer scherptediepte en over t algemeen dus ook scherpere foto's (mits je genoeg licht hebt)
kleinere diafragma opening (HOgere F-waarde) zorgt voor meer scherptediepte en over t algemeen dus ook scherpere foto's (mits je genoeg licht hebt)
Ja, maar wat ik wil, is dat enkel een deel van de foto scherp is, en de rest wazig.
Verwijderd
Groot diafragma, kleine f-waarde.
Standpunt van foto 2 is verkeerd hoewel ie nog best aardig uitpakt. Probeer van dezelfde hoogte te fotograferen als je object. Laatste foto is idd wel leuk, hoewel ik de compositie van de glazen iets ander zou kiezen.
De portretten zou ik verwijderen. Ikzelf vind portretten in de portretstand mooier (waarom zouden ze het zo noemen
) en deze zijn weinig sprankelend!
Standpunt van foto 2 is verkeerd hoewel ie nog best aardig uitpakt. Probeer van dezelfde hoogte te fotograferen als je object. Laatste foto is idd wel leuk, hoewel ik de compositie van de glazen iets ander zou kiezen.
De portretten zou ik verwijderen. Ikzelf vind portretten in de portretstand mooier (waarom zouden ze het zo noemen
Neem een grotere afstand tot je onderwerp, en zoom in. Je zult zien dat dan de objecten die verder weg staan onscherper zijn.whoami schreef op 05 januari 2004 @ 20:31:
Ja, maar wat ik wil, is dat enkel een deel van de foto scherp is, en de rest wazig.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Even voor de volledigheid, omdat er nu twee tips onder elkaar staan die eklaar alleen maar aanvullen. De volledige tip is dus om op een korte afstand van je onderwerp te staan met een volledig ingezoomde lens. Je afstand laat je natuurlijk bepalen door de compositie die je wilt maken. Kies vervolgens de kleinst mogelijke f-waarde (of A-waarde in het Engels); dit is een groot diafragma. Als je dit opvolgt krijg je foto's met heel weinig scherptediepte!
Pagina: 1