Toon posts:

[freeware] Tunnelsnake spel

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alweer zo'n spel.
Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/space/w00t/ts21.jpg

http://www.angelfire.com/space/w00t/TunnelSnake2.abc
Wel even renamen naar .zip, dan uitpakken.

Spelregels zijn simpel:
Wanneer je met de linker muisknop klikt gaat de slang omhoog
Wanneer je de muisknop weer loslaat gaat de slang omlaag
Probeer zo ver mogelijk te komen zonder de obstakels aan te raken

Systeemeisen zijn er wel:
Ik draai op 667 mhz pc met een 3d-kaart(Geforce 4). Daar draait 't goed.

Probeer zo ver mogelijk te komen zonder obstakels te raken.
Mijn topscore is 13355. Er zijn 10 levels om te halen en ikzelf heb 't nog niet eens uit kunnen spelen.

Moet wel even melden dat het spelidee niet van mij is (de meeste versie's hebben hoekige grotten, daar wilde ik wat aan doen).

Suggesties en bugmeldingen zijn meer dan welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 16:06 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47
Dit is dus gewoon een variant op Fly The Copter :)
Wel leuk dat je meer informatie ziet en dat de randen inderdaad niet zo hoekig zijn :P

Het lijkt me trouwens niet dat je een P3 667 Mhz met een GF4 nodig hebt om het spel te spelen, het is 2D en als je PC een beetje redelijk flash aan kan werkt dit ook gewoon ;)

The devil is in the details.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik vind de bediening nogal onhandig, maar dat kan ook aan mij liggen.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hier was eerst ook een versie van (Worm) met zo'n heel klein schermpje :) Wel verslavend trouwens.

http://www.addictinggames.com/worm.html

[ Voor 25% gewijzigd door DarkX op 03-01-2004 16:21 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 03 januari 2004 @ 16:12:
Het lijkt me trouwens niet dat je een P3 667 Mhz met een GF4 nodig hebt om het spel te spelen, het is 2D en als je PC een beetje redelijk flash aan kan werkt dit ook gewoon ;)
Geloof het of niet, dit spel werkt met OpenGL, niet met flash, dus je 3D kaart doet z'n werk wel.

En ik geef toe dat het idee niet van mij was. Mijn doel was om de weergave wat meer gedetailleerd te maken en verticale scroll in te voeren.
Ik wil alleen nog de boven en onderkant van de grot in meer dan 1 kleur tekenen. Heb daar nog niets leuks voor kunnen bedenken. Andere ideeen zijn ook welkom.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:19 ]

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
7722 haalde ik (bij 2e poging), toen werd et wel erg smal :P

Geinig spelletje.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12 07:58

Paniohitus

Paniohitus

Ik moet zeggen dat ik het erg knap vind hoe je zoiets gemaakt heb! Het is erg simpel en gewoon verslavend. Hetzelfde soort spel met het helicoptertje vond ik veel minder cool, omdat dat niet zo nauwkeurig is...
Me record is iets van 112xx zoiets... Erg leuk!

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Rigor en Preddie.

Ik heb het spel ook maar weer even ge-update:
Afbeeldingslocatie: http://tunnelsnake.lookingat.us/ts21.jpg

http://tunnelsnake.lookingat.us/TunnelSnake2.abc (rename naar .zip)

Updates:
- Soepele overgang tussen levels (qua tunneldikte en kleur)
- De muren zijn (naar mijn idee) sfeervoller geworden
- Sterren zijn willekeuriger geplaatst (vorige versie toonde nog wel eens patronen)
- Geen sterren in de buurt van de kop van de slang

Omdat de Grot nu mooier getekend is heeft het spel ook iets meer nodig om soepel te kunnen draaien.
Door de mooie grotrand vind ik de blokken weer lelijk er uit zien. Heeft iemand daar suggesties voor?

Mijn to-do list:
- Highscore gecodeerd opslaan in een tekstbestand.
- Blokken mooier tekenen (?)

Iemand nog ideeen om toe te voegen aan de to-do list?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 00:19 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Complimenten! Leuk spelletje TS.

Systeemeisen kunnen omlaag. Loopt hier op P3@866, GF2MX 32MB ook prima. Of loopt hij te langzaam? Ik heb geen framerates gemeten...

To do list misschien :
- Onderweg 'dingetjes' pakken voor bonuspunten; geeft meer variatie
- Scalebaar window, (full screen ??)

• brokenp
  • Laatst online: 08:47
Leuk spel, en erg verslavendd...

Kan je van de blokken geen rotsblokken maken met uitstekende punten?

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12 14:10

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

ofwel verschillende objecten :)

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
Dat zulke spellen, zo versalvend kunnen zijn >:)

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik was nu ergens rond level 9 ofzo, dat het erg rood werd (13.000 punten en hoger volgens mij), maar daar is het niet meer te doen :D Misschien kan je die laatste levels uitrekken, of het moeilijker maken door het niet kleiner te maken, maar vallende objecten erin te plaatsen bijvoorbeeld. Dus je kan misschien na level 8 weer over gaan naar het grote gedeelte en daar een andere moeilijkheid in bouwen... (vallende objecten gecombineerd met die palen waar je omheen moet). Ik verzin maar wat hoor, maar misschien begrijp je wat ik bedoel :D

Het zou dus nog iets langer kunnen duren als 10 levels. Het gaat vrij vlot namelijk, en uiteindelijk strand je toch ergens bij level 9/10, waardoor de highscores allemaal bij elkaar komen te liggen. Probeer het dus misschien wel moeilijker te maken, maar zo moeilijk dat het nog wel te doen blijft.

Voor in de toekomst zou het wel leuk zijn als je er een netwerkoptie instopt voor die highscores. Dat je met een scriptje het voorelkaar krijgt om deze op internet op te slaan :D, zo kan je best stoer tegen elkaar spelen, hehe...

[edit] Vervang die update in de startpost!

[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 04-01-2004 10:30 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/dhgghgjty.JPG

Nu heb ik er geen zin meer aan hoor :)

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 10:35:
[afbeelding]

Nu heb ik er geen zin meer aan hoor :)
ah man, level 8 en hoger worden pas moeilijk :P , kleine tikjes geven met de muis

[ Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 04-01-2004 10:45 ]

• Wekkie
  • Laatst online: 00:49

Wekkie

Yeah

Leuk gedaan TS!
Ik moet nog even oefenen, record is nu 5450 in level 4.

jeuj, 6417 level 5 10152 :D

[ Voor 24% gewijzigd door Wekkie op 04-01-2004 11:13 ]

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
Het standaard spel (qua gameplay) wil ik gelijk houden aan het origineel. Andere leuke extra's schuif ik nog even op de lange baan, het zou namelijk wel leuk zijn om verschillende game-modes te hebben.
Henk007 schreef op 04 januari 2004 @ 00:30:
- Onderweg 'dingetjes' pakken voor bonuspunten; geeft meer variatie
Zou mooi in een extra game mode passen
Henk007 schreef op 04 januari 2004 @ 00:30:
- Scalebaar window, (full screen ??)
Is denk ik wel te doen, maar dan wil ik zelf wel dat alles er nog steeds soepel uit ziet (dus geen blokkig beeld). Dit gaat tijd vergen en schuif ik nog eventjes af.
brokenp schreef op 04 januari 2004 @ 00:48:
Kan je van de blokken geen rotsblokken maken met uitstekende punten?
Geloof het of niet maar alles wordt met lijntjes en stipjes(pixels) getekend. Met zo weinig mogelijk moeite moet de computer een er mooi uitziend blok tekenen. Helaas zal het waarschijnlijk ook een blok moeten blijven (Een Elips kan eventueel ook nog). Dus ingewikkelde vormen doe ik liever niet.
Preddie schreef op 04 januari 2004 @ 10:26:
Misschien kan je die laatste levels uitrekken, of het moeilijker maken door het niet kleiner te maken, maar vallende objecten erin te plaatsen bijvoorbeeld. Dus je kan misschien na level 8 weer over gaan naar het grote gedeelte en daar een andere moeilijkheid in bouwen... (vallende objecten gecombineerd met die palen waar je omheen moet). Ik verzin maar wat hoor, maar misschien begrijp je wat ik bedoel :D
Vallende objecten lijkt me een goed plan voor in de extra game-mode (In combinatie met de punten die je nog kunt pakken).
Het uitrekken van de levels lijkt me ook een goed plan. Een level heeft nu een lengte van 1500 pixels (schermbreedte=400pixels) en het zijn er 10 (max score is dus 15000). Als ik er nou 20 van maak van 1000 pixels met een minder snel toenemende moeilijkheidsgraad, maar wel oplopend tot de moelijkheden van level 9 en 10, dan zullen de scores denk ik ook verder uit elkaar liggen.

Dus mijn nieuwe to-do list:

Prioriteit:
- Meer levels
- Mooiere blokken

Voor later:
- Extended tunnelsnake-mode (met vallende rotspunten en dingen die punten waard zijn).
- Scermgrootte (fullscreen?)

Nog over de framerate: Aangezien ik geen tellertje in het spel kan zetten (wanneer het tellertje vertraagt doet het spel dat ook), kun je 't zo niet meten. Je kunt het wel controleren. Wanneer een punt rechts in het scherm verschijnt zou het er precies 4 seconden over moeten doen om links het scherm weer te verlaten. De framerate is dus 100Fps.

Verwijderd

Topicstarter
Spel wederom ge-update

- Blokken voorzien van schaduw-effect zoals de grotwanden
- 20 levels

Ik heb in mijn eerste poging lv15 weten te halen, als iemand van jullie 18 of 19 kan halen vind ik de levels zo goed in elkaar zitten.

Ik vind de kleuren zelf af en toe wat donker, maar bepaalde kleuren (lv 9-12) geven het level daardoor een prachtig mooi effect :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47
Wopkeuh, vond je mijn eerste post in dit topic lomp of lullig? :)
Meneer Ramon de Jesus vond dat namelijk wel...

The devil is in the details.

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Erg leuk spel en tof gedaan.
Me eerste poging zal ik even negeren maar bij de 2de kwam ik bij level 14 met een score van 12939.

Misschien is de mogelijkheid om de kleur van de snake te veranderen wel leuk? Ik kan het nogal lastig zien met die zwarte achtergrond.

Verwijderd

ik zou graag zien dat je met rmb of 3e mousebutton een snellere duik kon maken.. verder een erg leuk spelletje

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.meijer19/spelleke.JPG

Ik kan trouwens me systeem niet goed gebruiken als het spelletje draait merk ik... Hij gebruikt 90% van me CPU. Dat maakt opzich niks uit hoor, maar dat viel me op :P Heb een 1800xp

Het is zo wel beter trouwens, maar toch ben ik bang dat iedereen uiteindelijk bij dat level strand. Je kan misschien nog iets verder komen met mazzel, maar meer als 1 level...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, december, vond je post helemaal niet erg... Als je dacht dat dit een flash spel was ben ik er geslaagd de typische ******-look(programmeertaal) te verbergen.

Ik heb nog een leuk idee gekregen voor dit spel, maar hier wil ik jullie mening wel eens over weten...

Ik zat te denken het om te bouwen tot een zeer geleidelijke overgang. De moeilijkheidsgraad verandert niet per level, maar steeds heel langzaam een heel klein beetje. Dus in het begin zit de tunneldikte op 150, op het einde op 50, halverwege dus op 100 en de rest ook zo geleidelijk aanpassend.

Zit je er ook niet direct mee dat je "in een bepaald level" af gaat ;)

Wat vinden jullie van dit idee?

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:30:
Nee, december, vond je post helemaal niet erg... Als je dacht dat dit een flash spel was ben ik er geslaagd de typische ******-look(programmeertaal) te verbergen.

Ik heb nog een leuk idee gekregen voor dit spel, maar hier wil ik jullie mening wel eens over weten...

Ik zat te denken het om te bouwen tot een zeer geleidelijke overgang. De moeilijkheidsgraad verandert niet per level, maar steeds heel langzaam een heel klein beetje. Dus in het begin zit de tunneldikte op 150, op het einde op 50, halverwege dus op 100 en de rest ook zo geleidelijk aanpassend.

Zit je er ook niet direct mee dat je "in een bepaald level" af gaat ;)

Wat vinden jullie van dit idee?
Dat is inderdaad veel beter als dat zou kunnen. Dan gaat iedereen op hun eigen niveau af en niet als er een nieuw level oppeens begint... (zoals je zelf al zegt). Misschien zou het ook leuk zijn als je zelf kan instellen hoe lang de tunnel is, maar nu ga ik zeker tever op de zaken voorruit :P

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Nieuwe versie loopt hier een stukje beter, bij de vorige merkte ik slowdown als ik klikte [ AMD Thunderbird 1,4 giechelherz met GF2 GTS Deluxe ] maar nu niet meer :)

Wat me wel opviel is dat deze versie ook 2.1 heet :P

In de 2e poging level 11 met score 10209

woei, level 14 score 12960

[ Voor 6% gewijzigd door Wekkie op 04-01-2004 17:10 ]

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd het nog even op levels, eerst... 't is opzich wel geinig om voor een level te gaan en zo je grenzen te verleggen ;)

Wel ga ik proberen de Tweaker-mode er in te zetten :)
Dit is de mode met extraatjes die je kunt pakken en met vallende stenen. Ik denk dat ik daarbij de gewone blokken dan uitschakel, anders wordt dat wat te lastig denk ik...

Ik pruts er nog wel wat mee :p
De vallende stenen zullen zeker nog een uitdaging gaan vormen om te programmeren.

[edit]
Update

Slang explodeert en verdwijnt bij game-over.
HighScore wordt opgeslagen in een tekstbestand.
Versienummer klopt nu wel ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 21:54 ]

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Beetje jammer dat je highscore wordt gewist als je de game afsluit en weer opstart. Lijkt me toch wel veel leuker als die wordt bewaard :)
Verder _/-\o_

I've got a feeling...

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tadaa :)

Afbeeldingslocatie: http://deltaserv.hostingworx.net/sander/got/tunnelsnake.gif

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spel weer ge-update.
Ditmaal heb ik alleen een lite-mode toegevoegd.

De computer tekent in de lite-mode tot 9x zo weinig als in de heavy-mode. Dit zou de computer een hoop minder moeten belasten.

De download link is hetzelfde als bij de vorige versie.

Mijn vraag aan diegenen waarbij tunnelsnake trager draait: "Draait het nu ook sneller in de lite mode?"

Ps. Op dit moment kan ik niets doen aan het 100% CPU gebruik :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 23:03 ]

• Wekkie

Wekkie

Yeah

*bescheiden schopje*

2.4 versie is een hele verbetering, omdat ie de highscores onthoudt,
en het exploderende slangetje is natuurlijk ook leuk :)
Dus daarom applaus :P

Lite mode ziet er wel cool uit, maar merk hier geen verschil ( lees ze lopen alletwee goed )

Hoever ben je met een volgende versie?

I've got a feeling...

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:54
Leuk spel!

Mag ik een feature-request doen: een speloptie waarbij de seed van de randomize functie zelf ingesteld kan worden, dus eigenlijk dat je wel random 'werelden' krijgt, maar wel steeds dezelfde, afhankelijk van het getal dat je invult. Zo hou je het spel 'eerlijk' en kan je highscores pas echt vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nog 2 dingen welke ik wil veranderen in het spel:

- Een online scorelijst
- De Arcade-mode (vallende stenen en objecten welke punten waard zijn)

De scorelijst zal denk ik wel eventjes wat tijd gaan kosten om te programmeren. Ik wil ze op een site opslaan zodat je online kunt zien of je score is veranderd. Dit moet natuurlijk wel veilig gebeuren.

Wanneer de arcade mode af is beschouw ik het spel wel als "helemaal klaar". De arcade mode hiscore laat ik niet online opslaan, dit omdat de random factor daarin te groot zal worden...

Het lijkt me zelf juist wel handig om de levels compleet willekeurig te laten genereren, maar als er meer mensen zijn die liever gelijke levels hebben, dan wil ik wel overwegen het alsnog in te voeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 09:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 09:07:
Er zijn nog 2 dingen welke ik wil veranderen in het spel:

- Een online scorelijst
- De Arcade-mode (vallende stenen en objecten welke punten waard zijn)

De scorelijst zal denk ik wel eventjes wat tijd gaan kosten om te programmeren. Ik wil ze op een site opslaan zodat je online kunt zien of je score is veranderd. Dit moet natuurlijk wel veilig gebeuren.

Wanneer de arcade mode af is beschouw ik het spel wel als "helemaal klaar". De arcade mode hiscore laat ik niet online opslaan, dit omdat de random factor daarin te groot zal worden...

Het lijkt me zelf juist wel handig om de levels compleet willekeurig te laten genereren, maar als er meer mensen zijn die liever gelijke levels hebben, dan wil ik wel overwegen het alsnog in te voeren.
synxter heeft 1 tip voor je ;) maar er ook een geweer in ofzo zodat je b.v rare wezendjes kunt kapot knallen en dat je dan punten krijgt

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Dit is een leuk spelletje! Speel toevallig de laatste tijd erg vaak de helicopter variant op dat spelletje.

Zie hier: http://www.1001onlinegames.com/helicopter-game.html

• Bosmonster
  • Laatst online: 14:19

Bosmonster

*zucht*

Persoonlijk vind ik die muurtjes altijd een slecht idee (terwijl iedereen ze steeds weer gebruikt), Deze maken het op een gegeven moment namelijk onmogelijk, hoe goed je ook bent.

Leuker is om die muurtjes weg te halen en de grot gewoon moeilijker te maken met uitsteeksels/splitsingen, etc.

Leuke toevoeging zou zijn om bonussen op te kunnen pakken, dit geeft je meer redenen om te bewegen :)

Verwijderd

Bosmonster schreef op 08 januari 2004 @ 15:27:
Persoonlijk vind ik die muurtjes altijd een slecht idee (terwijl iedereen ze steeds weer gebruikt), Deze maken het op een gegeven moment namelijk onmogelijk, hoe goed je ook bent.

Leuker is om die muurtjes weg te halen en de grot gewoon moeilijker te maken met uitsteeksels/splitsingen, etc.

Leuke toevoeging zou zijn om bonussen op te kunnen pakken, dit geeft je meer redenen om te bewegen :)
me is daar helemaal mee eens :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terw-dan/tunnel.jpg
Iemand een verklaring voor die rare zwarte strepen?
ligt dit aan mijn videokaart?

specs
dual athlon 1700+ op een tyan tiger plankje
Matrox G400 videokaart
Win2k pro

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Update eerst je versie van de game even ( en probeer dan de lite mode ). Url is hierboven ergens gepost.

Hm en die muurtjes maken het wel spannend, maar misschien moet je ze na level 13 ofzo verwijderen en dan idd de grot moeilijker maken met uitsteeksels e.d.
Ik vind het zelf leuker als de levels 'vast' zijn want anders kan de een mazzel hebben met een hoge score en ben je dus al minder 'skill afhankelijk'.

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan, Schuiven die zwarte lijnen mee naar links of verschijnen deze constant op willekeurige plaatsen?
Als de lijnen meeschuiven kan het zijn dat je computer de berekeningen niet snel genoeg kan uitvoeren. Ik vind het dan wel vreemd dat ze wel zo snel getekend worden (Zeer trage pc met geweldige 3D kaart misschien?)
In geval van willekeurig geplaatste zwarte lijnen denk ik dat het aan je videokaart ligt. Deze vertikt 't dan om een of andere reden om de verticale lijnen te tekenen.

Over de Rotspunten
Ben even een beetje aan het rekenen geweest:
- Als ik met uitstekende punten de moeilijkheidsgraad gelijk wil houden moet deze 75% van de breedte van de tunnel in nemen. Daarmee geef ik natuurlijk wel een beperking van slechts 1 doorgang (blok levert 2).

Ik vind de uitstekende punten een leuk idee. Zo'n rotspunt komt er grafisch dan ook mooier uit te zien :D Ik ga de hoogte dan random tussen de 60 & 75% zetten. Dat lijkt me wel eerlijk.

Ik ga er vanavond denk ik nog wel even mee bezig.
Als er tijd over is pleur ik er ook direct even een simpele online highscore in. Ik ben nu van plan dit met behulp van PHP te doen. Dat er verborgen in je spel een php-pagina wordt aangeroepen.
Dat lijkt me wel het veiligst. Ik moet wel even controleren of die pagina niet in je tijdelijke internet bestanden of geschiedenis wordt opgeslagen ;). We willen natuurlijk geen hackers.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 12:30 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een postje naar PHP is niet echt veilig :) Als ik je spelletje even decompileer dan weet ik wat je post en ben ik lekker de beste :P

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12 14:31

evaarties

Powerball @ 12.582

Hoe werkt de scoreopbouw eigenlijk? Krijg je meer punten als je meer slingert ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
De highscore is simpelweg de afstand die je hebt afgelegd.

Lijkt me sterk dat je die URL er uit haalt wanneer je decompileert, maar van mij mag je 't best proberen. Ik kan de URL altijd gecodeerd in de broncode op te slaan. Dan wordt het lastig deze op te halen.
En hoe goed ik het ook zou beveiligen, er is altijd wel iemand die het kan kraken.

Over het toevoegen van extra's. Ik ben (wanneer dit spel af is) misschien van plan een eigen parodie te maken op het spel nemesis (of gradius, voor de Nintendo gamers onder ons). Als ik dat ga doen ga ik dat waarschijnlijk bouwen op de broncode van dit spel. Power-upjes en slechteriken zitten daar genoeg in :7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:26 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:23:
De highscore is simpelweg de afstand die je hebt afgelegd.

Lijkt me sterk dat je die URL er uit haalt wanneer je decompileert, maar van mij mag je 't best proberen. Ik kan de URL altijd gecodeerd in de broncode op te slaan. Dan wordt het lastig deze op te halen.
En hoe goed ik het ook zou beveiligen, er is altijd wel iemand die het kan kraken.
met een netwerk sniffer ben je er sneller achter dan te decompilen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen andere manier bedenken om het te versturen. Voorlopig houd ik het gewoon bij het PHP idee. Als mensen het zo nodig moeten kraken, gaan ze hun gang maar, met een beetje werk is alles te kraken...
Ik ga er zeker geen FTP in zetten.. Als dat wordt gekraakt ben ik mooi mijn webspace kwijt :p

Betere suggesties zijn welkom...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 16:22:
Ik kan geen andere manier bedenken om het te versturen. Voorlopig houd ik het gewoon bij het PHP idee. Als mensen het zo nodig moeten kraken, gaan ze hun gang maar, met een beetje werk is alles te kraken...
Ik ga er zeker geen FTP in zetten.. Als dat wordt gekraakt ben ik mooi mijn webspace kwijt :p

Betere suggesties zijn welkom...
ftp moet je ook zeker niet doen, echt goed beveiligen kan je het toch niet, tenzij je de score op een of andere manier codeerd, maar dan nog is het door te decompilen eventueel nog wel te achterhalen, maar je maakt het dan iig wel een stuk lastiger :)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft me even wat tijd gekost, maar dan heb je ook wat, he?

http://willem.kampenx.com/TunnelSnake/

Hier staat de highscore lijst en de link naar TunnelSnake 2.5
Updates:

- Online Highscore tabel
- Uitstulpingen in plaats van blokken

Onder Online scorelist (toegevoegd aan het menu) staat een Playername optie. Als je daar de naam blanco laat en deze opslaat, dan wordt de highscore niet ge-upload. Als je er wel een naam invult wordt de highscore automatisch ge-upload zodra je game-over bent.
2 Kleine bugs:
Als er iets mis is met internet krijg je helaas een wat lelijke foutmelding, deze heb ik nog niet kunnen wegwerken.
Door de verbinding met internet valt er ook een korte pauze voordat je snake ontploft, heb ik ook nog niks op kunnen vinden.

De uitstulpingen hebben de moeilijkheidsgraad een behoorlijk stuk naar beneden gebracht. Blokken laten als grootste doorgang 25%-50% van de tunnel. De uitstulpingen zorgen voor 30-50%. Deze uitstulpingen kunnen perfect bij de vorm van het traject van de slang passen.
Maar het belangrijkste: Het ziet er nu een stuk mooier uit. De heuveltjes komen er zelfs nog mooier en natuurlijker uit te zien in de latere levels :D

[Edit]
Ik weet dat de score-upload nog makkelijk is te kraken, maar ik heb een idee om dit te voorkomen. Wanneer versie 2.6 uit is denk ik wel dat ik de scorelijst ga wissen ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:20 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 12:24:
Terw_Dan, Schuiven die zwarte lijnen mee naar links of verschijnen deze constant op willekeurige plaatsen?
Als de lijnen meeschuiven kan het zijn dat je computer de berekeningen niet snel genoeg kan uitvoeren. Ik vind het dan wel vreemd dat ze wel zo snel getekend worden (Zeer trage pc met geweldige 3D kaart misschien?)
In geval van willekeurig geplaatste zwarte lijnen denk ik dat het aan je videokaart ligt. Deze vertikt 't dan om een of andere reden om de verticale lijnen te tekenen.
.
De lijnen schuiven mee, ze staan dus in principe over het schermpje heen

En mijn PC is niet bepaald traag te noemen, een dual athlon 1700+ moet het toch trekken.
misschien iets met de wat oudere matrox te maken heeft.

Verwijderd

Het is in iedergeval een uitdagend spel! Ik heb je nu ingehaald en sta nu eerste met: 15682

In je eerste screenshot zie ik dat ie op pauze staat. Hoe zet je hem op pauze?

Afbeeldingslocatie: http://213.51.53.120/naamloos.JPG

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 23:48 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hij is stukken leuker zo zonder muren! Stuk origineler ook :)

Geeft me echt een beetje Atari gevoel in die grot :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2004 01:17 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

damn ik heb 15049 gehaald, maar hij heeft de hiscore niet opgeslagen op internet?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:38:
Rechtermuisknop hier :)

Ik had overigens ook iets van 15000, toen kwam ik in een best wel naar stukje :+

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm een heel klein beetje vernieuwd (bugfixes)

Spelernaam mag alleen uit cijfers en letters bestaan, anders wil de upload van je score nog wel eens mis gaan.

Beveiliging opgeschroefd:
Alles is kraakbaar, zo waarschijnlijk ook wel deze beveiliging. Maar je kunt je tijd beter steken in het spelen van dit spel dan in het cheaten.

Versie 2.5 werkt niet meer qua score-upload.. Dan krijg je een lelijke windows-404 melding. Versie 2.51 werkt namelijk op een andere manier. Ik heb besloten de highscore lijst intact te laten. Die score van KingRico moet toch te verslaan zijn ;)

De obstakel blokken heb ik besloten er ook niet meer in te zetten, zo'n onregelmatige grot lijkt (vind ik) veel mooier.

Ps. Rechter muisknop = pauze (zie eerdere update-melding voor details).

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Misschien kun je nog ipv een losse player.txt en hiscore.txt even 1 ini-filetje maken. Kun je tenminste ook onthouden of je night-mode of classic wil :) En wat je in de toekomst nog wilt onthouden.

Zou die een browser moeten openen ofzo? Want bij mij gebeurt er helemaal niks als ik klaar ben :( Al mn mooie scores verloren :P)

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2004 01:46 ]

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:38:
Het is in iedergeval een uitdagend spel! Ik heb je nu ingehaald en sta nu eerste met: 15682

[afbeelding]
door op de rechtermuisknop te drukken.

Maar dit spel is zeker relaxt nu je die highscores opslaat. Ga zo door :)

Verwijderd

Topicstarter
Upload fout komt door de nieuwe versie
Versie 2.51 is nu uit

Versienummer staat nu ook op de site...
Ik knoei nog wel een beetje om met die INI zooi, nooit gedaan, dus ik moet mezelf even bijscholen ;) (hoe moeilijk kan dat nou zijn?)

Ik zal me ook nog eens echt inspannen om die score van je te verbeteren, KingRico.... Staat natuurlijk niet dat een programmeur de hoogste score in z'n eigen spel niet kan vasthouden he? :p

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 11:22 ]

Verwijderd

Het spijt me Wopkeuh :x

Haalde vanmorgen toevallig een goeie score :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 13:01 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op 10 januari 2004 @ 01:22:
damn ik heb 15049 gehaald, maar hij heeft de hiscore niet opgeslagen op internet?
damn ik kan niet over de 13000 halen :(

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Leuk gedaan die highscore lijst :D
Mijn record is nu 13228 @ 2.51 dus nog ff oefenen voor ik erin kom :D

-Updeet-

Ik heb nog een idee voor een volgende versie. Een speed knop dat je sneller gaat, want in het begin is het wel erg simpel en daar wil ik dan zo snel mogelijk voorbij :P

[ Voor 47% gewijzigd door Wekkie op 10-01-2004 13:24 ]

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 13:01:
Het spijt me Wopkeuh :x

Haalde vanmorgen toevallig een goeie score :)
Geeft niks, ik sta alweer bovenaan ;)

Ik ga denk ik niets meer doen aan de moeilijkheidsgraad. De eerste 10 nivo's zijn dan voor een groot aantal van jullie te eenvoudig, maar voor diegenen die het spel voor het eerst spelen is level 1 al behoorlijk lastig. Ik laat het veloop van de levels voorlopig maar zoals het is.

Wel wil ik eventueel een verborgen optie er in zetten om bij level 10 te beginnen. Je score begint dan wel bij 0 te tellen en ook als speel je het spel dan uit, je komt niet in de highscore lijst. Om in de highscores te komen moet je vanaf het begin spelen.

Lijkt jullie dat een goed idee?

Verwijderd

ja goed id! erger me dood aan eerste 10 levels :P,

verder.. hot seat multiplayer!!! :D

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb net 17867 gehaald met 2.5 :) (Wist niet dat er al weer een nieuwe was)
Maar ik had m'n naam niet ingevuld. Nu heb ik die net nog ingevuld, maar is er dan een mogeljkheid op het alsnog te uploaden?

[ Voor 14% gewijzigd door Okyah op 10-01-2004 16:17 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb expres de mogelijkheid alsnog up te loaden uitgezet... De highscore in het tekstbestand is namelijk te gemakkelijk aan te passen (Wil geen risico lopen)...

De multiplayer optie is op zich een heel leuk idee, maar er wordt heel veel informatie verwerkt door het spel. Ik zou 100x per seconde een stuk of 20 waarden over het netwerk moeten sturen (en geen 1 pakket mag dan verloren gaan). Ik weet niet of dat gaat lukken. Dan zal ik me eens meer moeten verdiepen in netwerken... Ga er maar niet van uit dat me dat lukt..

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Jammer, ik zou nr.1 staan :/
Maarja, wordt zo weer verbeterd :P
Erg leuk btw, hoor :D even vergeten te melden :)
Maar had jij niet al eens eerder zo'n spel gemaakt :? Of iemand anders hier? Want ik kan me herinneren dat ik al zo'n progje had van iemand @ GoT :) Naam alleem kwijt :X

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Er was al eens een ander spel dat ongeveer hetzelfde speelde als deze (en niet chopper, ook met een slangetje enzo), daar ben ik echt verslaafd aan geweest, was ook JAVA. Anyway, dat spel kreeg later de mogelijkheid om met 2 spelers op 1 comp tegen elkaar te spelen... Slangen konden door elkaar heen, een speler gebruikte de muis, de ander de spatiebalk. Heb ik nog aardig wat lol mee gehad. Misschien een optie voor jou om in te bouwen in 2.6?

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 21:37
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:43:
De multiplayer optie is op zich een heel leuk idee, maar er wordt heel veel informatie verwerkt door het spel. Ik zou 100x per seconde een stuk of 20 waarden over het netwerk moeten sturen (en geen 1 pakket mag dan verloren gaan). Ik weet niet of dat gaat lukken. Dan zal ik me eens meer moeten verdiepen in netwerken... Ga er maar niet van uit dat me dat lukt..
Je kan toch de random seed om het level te maken doorsturen naar de andere pc? Dan hoef je alleen nog maar tijdens het spelen de positie van het slangetje door te sturen.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Kan je de grootte van het veld relatief maken aan de resolutie? Want in 640x480 is het natuurlijk wel makkelijker dan in 1280x1024 ( mijn resolutie).

Verwijderd

Topicstarter
Versie 2.55 is uit. Deze slaat automatisch je instellingen op in een enkel INI-bestand (nog bedankt voor de suggestie ;)). Nog wat andere niet belangrijke updates :p

Er zijn 3 zeer grote dingen waarnaar best vaak is gevraagd:

- Resize optie
Dit kan pittig worden aangezien er op het schem lijntjes worden getekend. Om dit goed in te bouwen zal ik de gehele tekenmethode moeten herschrijven (en het gaat blokkig worden, dat zeg ik jullie nu vast).

- Multiplayer optie
Lijkt me verstandiger dit op 1 scherm te doen, niet over netwerk. Als er echt vraag is naar netwerk optie moet ik heel goed gaan nadenken over hoe ik dit invoer.

- Versneller
Mijn idee is om je de level skip te laten verdienen. Wanneer je de 15000 voorbij gaat wordt een gecodeerde waarde opgeslagen in het INI bestand. Deze code zal uniek zijn voor elke PC. Zat te denken het te laten maken dmv IP adres. Maar niet elke speler heeft internet... Is er iets anders computerunieks wat niets met internet heeft te maken en waar gemakkelijk bij is te komen?

(Ik zie dat mijn highscore alweer een paar keer is verbeterd, keep up the good work :))

[edit]
Ik heb ook nog een suggestie over de scorelijst. Zouden jullie het eerlijk vinden dat elke naam slechts 1x in de lijst kan voor komen? Het draait tenslotte om je eigen hoogste score en zo geef je anderen ook wat meer kans in de lijst te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 08:37 ]

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 00:54:
Versie 2.55 is uit. Deze slaat automatisch je instellingen op in een enkel INI-bestand (nog bedankt voor de suggestie ;)). Nog wat andere niet belangrijke updates :p

Er zijn 3 zeer grote dingen waarnaar best vaak is gevraagd:

- Resize optie
Dit kan pittig worden aangezien er op het schem lijntjes worden getekend. Om dit goed in te bouwen zal ik de gehele tekenmethode moeten herschrijven (en het gaat blokkig worden, dat zeg ik jullie nu vast).

Misschien optie om, zoals mijn eerdere post, de grootte resolutie afhankelijk te maken. Als je dan zelf ook nog resized, dan tel je niet mee met de puntscore.

- Multiplayer optie
Lijkt me verstandiger dit op 1 scherm te doen, niet over netwerk. Als er echt vraag is naar netwerk optie moet ik heel goed gaan nadenken over hoe ik dit invoer.

- Versneller
Mijn idee is om je de level skip te laten verdienen. Wanneer je de 15000 voorbij gaat wordt een gecodeerde waarde opgeslagen in het INI bestand. Deze code zal uniek zijn voor elke PC. Zat te denken het te laten maken dmv IP adres. Maar niet elke speler heeft internet... Is er iets anders computerunieks wat niets met internet heeft te maken?

Leuk om het zo te doen ! Misschien kan je ook een optie aanbrengen dat als je drukt op spatie, je in turbosnelheid zit, dan kan je ook sneller door de 1e paar levels.

Wat anders uniek? Lees de windowsserial uit en vermenigvuldig dit met het serienummer van de HD0 oid.

(Ik zie dat mijn highscore alweer een paar keer is verbeterd, keep up the good work :))

[edit]
Ik heb ook nog een suggestie over de scorelijst. Zouden jullie het eerlijk vinden dat elke naam slechts 1x in de lijst kan voor komen? Het draait tenslotte om je eigen hoogste score en zo geef je anderen ook wat meer kans in de lijst te komen.

Misschien 2 lijsten?

Verwijderd

Ejz, ik vind zo'n soort van boost optie ofzo wel een idee, of dat als je eenmaal bij level 12 bent ofzo dat je dan gewoon daar kan laden inderdaad, die eerste paar levels zijn zo saai als je enigzins geoefend raakt in dit spel :P

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 21:37
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 00:54:
- Versneller
Mijn idee is om je de level skip te laten verdienen. Wanneer je de 15000 voorbij gaat wordt een gecodeerde waarde opgeslagen in het INI bestand. Deze code zal uniek zijn voor elke PC. Zat te denken het te laten maken dmv IP adres. Maar niet elke speler heeft internet... Is er iets anders computerunieks wat niets met internet heeft te maken en waar gemakkelijk bij is te komen?
Je moet er wel rekening mee houden dat niet iedereen een internetverbinding op zijn pc heeft. Misschien kan je beter het serienummer van de C: schijf gebruiken, dit is voor iedereen uniek.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn volgende aandachtspunt wordt de levelskip. Als je echt getraind bent in dit spel kun je de 15000 makkelijk halen ;). Dan verdien je de optie om de eerste 9 levels te skippen. Dan is de boost optie zowieso overbodig.

En de online highscore.... Ik denk dat ik er een top 100 van ga maken. Dan wordt automatisch de top 10 getoond maar je kunt dan met behulp van onderstaande links de nummers 11-20, 21-30...etc... bekijken.

Het lijkt me ook wel leuk dat je een bericht terug krijgt (ingame) wanneer je in de highscore bent beland: bv. "Gefeliciteerd, je hebt de 5e plaats in de highscore behaald"

Mijn to-do list:
- Website bouwen (home, screenshots, download, rules, highscore, links)
- Highscore aanpassen (top 100)
- Levelskip functie in spel

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Volgens mij is dit niet haalbaar:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/tunnelsnake.jpg

Misschien een idee om 1 vast level te maken waarmee de hiscores gehaald moeten worden? (Of deze naast de algemene highscore.)

Zo heeft iedereen hetzelfde level om te 'winnen'.

[ Voor 46% gewijzigd door evaarties op 12-01-2004 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Belangrijke vraag aan iedereen die gister de highscore voor het laatst heeft gezien.

Door een 'stomme fout' van me heb ik de nieuwste highscores gewist. Ik heb nog een backup van een oudere, maar daarin staan de allerhoogste scores nog niet.

Kan iemand in z'n temporary internet files kijken of daar de scores nog tussen zitten? Op nummer 1 stond DoubleT met iets van 17800 punten...

Ik heb wel de scorelijst vergroot naar 100 highscores, maar ik vind het sneu dat de mensen die zo hard gewerkt hebben aan hun hoge score er nu uit liggen. Dit wil ik herstellen als het kan. Wanneer dat gelukt is breng ik een update uit met levelskipper (dan kun je verdienen voortaan in lv10 te starten :))

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Geniaal spel dit. Was vroeger al verslaafd aan die java-applet die al eerder werd gepost in dit topic, maar deze reageert veel vloeiender, en is dus nog verslavender :)
Toevallig zit ik nu achter een windows PC, maar zelf draai ik alleen linux.
Omdat ik zie dat je OpenGL gebruikt, vraag ik me eigenlijk af in welke taal je het hebt geprogrammeerd, en of er een mogelijkheid is dat het ook voor Linux gecompileerd gaat worden (daar wil ik evt best aan meehelpen als het een taal is waar ik kaas van gegeten heb).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:38:
Belangrijke vraag aan iedereen die gister de highscore voor het laatst heeft gezien.

Door een 'stomme fout' van me heb ik de nieuwste highscores gewist. Ik heb nog een backup van een oudere, maar daarin staan de allerhoogste scores nog niet.

Kan iemand in z'n temporary internet files kijken of daar de scores nog tussen zitten? Op nummer 1 stond DoubleT met iets van 17800 punten...

Ik heb wel de scorelijst vergroot naar 100 highscores, maar ik vind het sneu dat de mensen die zo hard gewerkt hebben aan hun hoge score er nu uit liggen. Dit wil ik herstellen als het kan. Wanneer dat gelukt is breng ik een update uit met levelskipper (dan kun je verdienen voortaan in lv10 te starten :))
Ik had iig 16828 ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de highscore lijst nu alweer bijna vol zit. En de titelhouder staat alweer bovenaan. Dus ik laat het maar zoals het is.

Het spel is gemaakt met de programmeertaal Delphi. Ik ken op zich ook iemand die het dan misschien kan converteren naar linux. Ik weet ook nog niet zo zeker of ik de broncode wil weggeven.
Ik ben namelijk een beetje bang dat wanneer mensen er achter komen hoe ik de scores online zet, er wordt gecheat.
Misschien ga ik het spel nog wel eens downsizen naar alleen de basis (volgens mij heb ik die ook nog wel ergens. Dan mag je die wel hebben en er mee doen wat je wilt.

Heb mijn to-do list wat aangepast (nieuwe ideeen):
- Sterren laten bewegen (en dan niet allemaal even snel, geeft een mooi 3d effect)
- Highscore upload bij uitspelen (ja, mensen dat zat er nog niet in :Y))
- Levelskip (bind ik maar aan IP denk ik, mensen die dat willen gaan toch voor de highscore)

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Voor mensen zonder internet kun je weldegelijk een IP-bind maken; 127.0.0.1 :+

top100 is wel leuker nu idd, maar misschien zou je 't zo kunnen maken dat in de top10 iedere nickname maar 1x voor mag komen.

Levelskip is ook handig, mits je wel een normaal aantal punten krijgt.
Misschien een 'tournament' mode inbouwen voor de highscorelist-only , een standaard level wat dus non-random is :) ( iedereen zelfde kans )

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
Versie 2.6 is uit:

Updates:
- Overzichtelijker menu bovenin.
- Bericht ontvangen als je in de highscores komt (kun je uit zetten)
- Level skip (wordt actief als je de 15000 bent gepasseerd)
- Bewegende sterren
- Classic mode verwijderd, vervangen door 2 losse opties:
* Wall Shading (solide muur of schaduw?)
* Stars
De explosie is niet meer uitgeschaked in de classic mode. Deze geeft namelijk
aan wanneer de scores zijn ge-upload.

Site update:
- Score top 100. Nu moet je er wel in kunnen komen, toch?

Updates welke ik niet meer ga uitvoeren
- Resize optie
- Multiplayer optie
De updates voer ik niet uit omdat de code nu zo in elkaar zit dat dat bijna niet is te doen. Daarvoor zou ik de code helemaal moeten omgooien en om eerlijk te zijn heb ik daar geen zin in.

De levels blijven random gegenereerd. Dit houdt het spel gevarieerd (vind ik).

Level 10 heeft steile hellingen, dit kan betekenen dat bij de levelskip de slang in de muur kan beginnen. Dit is een punt voor de volgende versie.

To do list:
- Site bouwen om de score lijst (gastenboekje en dergelijke)
- Lv10 startpositie bijwerken (moet ik nog even wat op bedenken.

Andere suggesties naast de reeds afgewezen ideeen zijn welkom.

Verwijderd

misschien is het handig dat de kleur pas veranderd als je in een ander level komt

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
offtopic:
Hebben jullie de nieuwe highscore al gezien?

1 Zlut 31354

amazing mike.. :P

Btw ik vroeg me af waarom soms mijn highscore niet geupload wordt

Verwijderd

Topicstarter
Zlut is een klasgenoot. Deze liet me even wat beveiligingslekken zien. Die zijn nu deels opgelost, maar er moet nog wat gedaan worden. Higscore upload zou nu perfect moeten werken.

En Plopke, jouw idee begrijp ik niet helemaal. De kleuren veranderen toch per level?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 23:20 ]

Verwijderd

voor het geval dat mensen een score van precies :D 18000 niet geloven:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maff/18000.jpg
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 23:12:
En Plopke, jouw idee begrijp ik niet helemaal. De kleuren veranderen toch per level?
hij bedoeld dat de level counter gelijk staat met de opbouw van de level ipv waar de snake is.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, de bedoelt dat de levelverandering niet plaatsvindt aan de rechterkant van het scherm, maar waar de slang zich bevindt.

Ehmmm, ik zal er even naar gaan kijken. Dan moet ik ook een level 21 in bouwen, ook al zul je die nooit echt gaan bereiken.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Zou je deze in de highscore lijst kunnen plaatsen: Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/tunnelsnake26.jpg.

Hij verstuurt blijkbaar geen scores op mijn werkt :( (Of gebruik je een vreemde port?) ... zie dat ik m;n nick niet had toegevoegd.. Deze is "evaarties".

Ik zal het nog een keer proberen of het dan wel werkt, maar als je hem toch zou willen toevoegen ? Graag, hij is nl zo lekker hoog :D

Nou, hij doet het met nickname ook niet, zat dit keer op 18601 :( -> Proxy ondersteuning inbouwen?

[ Voor 15% gewijzigd door evaarties op 14-01-2004 14:03 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 09:00:
Oh, de bedoelt dat de levelverandering niet plaatsvindt aan de rechterkant van het scherm, maar waar de slang zich bevindt.
quote]

inderdaad. Nu is het als de distanc to next level 0 is, dat rechts een andere kleur begint, in plaats van dat de kleur veranderd waar je slang is

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 15:12 ]

Verwijderd

d

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 17:12 ]

• tforce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07-2022
Hey Wopkeuh, nog bedankt voor het spel. Het is erg leuk ;)

btw: probeert iemand mijn score nog in te halen? 8)

Verwijderd

wat is je website voor tunnelsnake?

lama heb et al

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het tunnelsnake project maar gestopt, ik heb ook wel eens zin om met een ander project bezig te gaan en ik heb al een project in gedachten :)

Een vraag voor de Delphi experts onder ons:
Is er een delphi-canvas waar ik snel op kan tekenen en waarop ik bitmaps kan pleuren? Het huidige canvas was snel, maar ondersteunde geen BMP's.

En wat mijn volgende project is zien jullie wel wanneer (als) er een werkende versie is.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
Kijk eens naar de Graphics32 components. Erg snel en erg uitgebreid. En gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er inderdaad uit als een snel component, ik denk dat dit wel is wat ik nodig heb. Bedankt.

Zal wel een maandje of zo duren voordat ik er iets moois werkends uit heb, maar dat zien we dan wel weer.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:54
Zijn alle scores gereset, of is er iets anders aan de hand?

• StefSOFT
  • Laatst online: 24-10 12:54

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik had nog even een opmerking over de skipfunctie. Die is door middel van het settings.ini bestandje heel makkelijk aan of uit te zetten. Ook de highscore kan ik hiermee veranderen (wordt gelukkig niet gepost op inet).

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

Topicstarter
Tunnelsnake 2 is klaar. En de levelskip is wel beveiligd (dmv je ip).

Ik heb een leuk ideetje bedacht om een tunnelsnake 3D te maken. Dit werkt volgens dezelfde berekeningen als Tunnelsnake 2 dus dezelfde framerate en fouten.

Je bekijkt het alleen uit de eerste persoon dus je ziet de slang niet, maar alleen wat voor je ligt. De breedte is dan oneindig groot en overal gelijk, de diepte varieert echter wel, dus dat zal vast wel een geinig effect geven.

Het spel is verder precies gelijk, inclusief levelskip en highscores.

• StefSOFT
  • Laatst online: 24-10 12:54

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Hoe lang denk je met een 3d versie bezig te zijn?
Ik ben benieuwd. :9

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 19:27
Ik moet zeggen dat ik het erg knap vind om zo'n game te maken (ook al is het idee niet van jou). Vooral door de eenvoud is het spel bijzonder leuk en enorm verslavend. Ik weet niet of een 3d versie het spel leuker maakt, maar je kan het altijd proberen he...

Misschien een tip:
- maak een soort statisitiek tabelletje met oa: topscore, gemiddelde score, aantal pogingen, gemiddeld aantal muiskliks, boven of onderaan geraakt...enz.

Verwijderd

Topicstarter
Je had gelijk Rogier. De 3d versie lijkt nergens op. Het spel is nou eenmaal gemaakt voor 2d. Ook goed genoeg.

De graphics32 componenten hebben me een geweldig idee gebracht voor een engine die ik wil gaan bouwen.
Wat voor spel ik er mee wil maken weet ik nog niet, maar het uiterlijk wil ik vergelijkbaar maken met "final fantasy tactics advanse" (GBA spelletje). Mocht ik met iets werkends komen, dan open ik er wel een nieuw topic over.
Pagina: 1