Toon posts:

XP Kan besturingssysteem niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het volgende probleem. Vanmorgen geprobeerd om Debian3.0 te installeren naast XP en WK2003.
Tijdens de intallatie van Debian heb ik gekozen voor booten vanaf floppy. M'n huide boot (XP & WK3) zou hierdoor gewoon behouden blijven. Echter tijdens opstarten krijg ik de melding dat er geen besturingsysteem gevonden kan worden. Tevens kan ik niet inloggen op Debian lol omdat ik blijkbaar m'n username of password verkeerd genoteerd heb. Username heb ik default gelaten volgens mij Debian?? maar ok das offtopic.
Ik zit nu via knoppix 3.3 op de pc zodat ik in iedergeval op internet kan. Voordat ik XP opnieuw installeer wil ik graag weten of ik nog wat aan het bootprobleem kan doen??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Euh, opstarten vanaf de Windows XP CD en dan kiezen voor herstel (repair) ? Moet toch wel wat te vinden zijn hier.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 03 januari 2004 @ 16:06:
Euh, opstarten vanaf de Windows XP CD en dan kiezen voor herstel (repair) ? Moet toch wel wat te vinden zijn hier.
Al geprobeerd. Fixboot, bootcfg geen resultaat. Debian blokkeerd iets denk ik. Iemand nog idee's voordat ik een schone instal doe?

Verwijderd

Probeer eens vanaf een win98/ ME diskette te booten en dan fdisk /fixmbr of was het fdisk /mbr nou ja iig 1 van de 2 en dan moet hij als het goed is weer van je xp install willen booten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:53 ]

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Inderdaad lijkt het me vrij eenvoudig te vinden dat je master boot record naar ze grootje is geholpen door debian.

Fix het mbr met fdisk en anders met de windowsXP bootable CD en je kan weer vooruit. Pas wel op, want meestal kan je je Debian dan dus niet meer booten (niet direct althans).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lukt dat niet - volg dan even de informatie uit dit artikel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;101668 op om te zien ofdat het inderdaad iets is met je bootrecord :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost. XP opnieuw geinstalleerd, de partitie waar debian opstond verwijderd en hierin de nieuwe XP opgezet. Ik krijg nu weer gewoon het normale bootscherm tijdens opstarten alleen nu met 3 besturingssystemen. :)
Pagina: 1