Toon posts:

Firewall extreme CPU usage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het interne netwerk is bij mij extreem traag door de firewall op de fileserver/router die 100% cpu vreet. De throughput komt niet ver boven de 1Mbyte/s uit terwijl de kaarten toch wel 100Mbit FD zijn. Mijn firewall is Winroute Pro 4.2
Celeron 266, 256 Ram, Win2k Adv Server. Internet en internal NICs zijn 3Com 3C905C-TX met drivers van 3Com zelf.
Weet iemand wat ik er aan kan doen om de CPU usage omlaag te krijgen (en daarmee waarschijnlijk de throughput omhoog?)

Verwijderd

Wat heb je gevonden op google en wat heb je er mee gedaan?

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Als je de firewall uitschakelt, gaat 't dan ook sneller? Zo nee, dan ligt het probleem dus ergens anders.
Lees: als je dat nog niet had getest, doe dat dan even.

:Y)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33
Waarom een firewall op je interne verkeer? Of vertrouw je de pc's op je eigen netwerk niet?

Alleen regels op het internet verkeer zou genoeg moeten zijn (dus de firewall alleen op de router zetten, en de regels aanmaken op je internet-nic

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op 03 januari 2004 @ 17:23:
Waarom een firewall op je interne verkeer? Of vertrouw je de pc's op je eigen netwerk niet?

Alleen regels op het internet verkeer zou genoeg moeten zijn (dus de firewall alleen op de router zetten, en de regels aanmaken op je internet-nic
Daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Een router werkt wel maar een fileserver zou ik toch wel maximaal beschermen, ook voor uitgaand verkeer!
En interne pc´s zijn ook alles behalve te vertrouwen; vader, broers, zusje je weet nooit wat ze binnen halen...

Verwijderd

Topicstarter
Jeps ik heb t ff geprobeert zonder winroute, dan heb je het probleem nog steeds, alleen gaat nu 'system' op full load, en de throughput is iets van 2 Mbyte/sec. Misschien een probleem met de kabels?
En ik vertrouw de computers op het netwerk wel, maar ik heb geen idee hoe je winroute vertelt dat ie de interne NIC niet hoeft te bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
op google kon ik niets vinden behalve reclame voor winroute.
ik heb als regels voor mn interne kaart: IP/TCP/UDP permit all hosts - all hosts
maar wat zouden nou goeie regels zijn voor mn internet nic? op dit moment heb ik nog geen regels maar worden pakketten die niet in de nat tabel voorkomen gefilterd. dat is al een basis beveiliging.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 10:45:
Jeps ik heb t ff geprobeert zonder winroute, dan heb je het probleem nog steeds, alleen gaat nu 'system' op full load, en de throughput is iets van 2 Mbyte/sec. Misschien een probleem met de kabels?
En ik vertrouw de computers op het netwerk wel, maar ik heb geen idee hoe je winroute vertelt dat ie de interne NIC niet hoeft te bekijken...
Zonder winroute en dan nog steeds 2 mb/s en dan 100% load is duidelijk iets anders. ik zou dus ff verder kijken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dan heb je dus verder geen software draaien behalve Windows en de 3Com drivers? Dan zou ik eens de meegeleverde drivers van je Windows CD installeren, ipv de drivers van 3Com zelf.
Kabels vervangen als test idd, etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1