[tvout] Radeon9800 detecteert geen TV via svideo; cinch OK

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
OK, ik weet dat het moeilijk is om een tv-out topic open te houden maar ik ga m'n best doen :)

Ik heb dus zo'n Medion 8080XL (specs) en daarin zit een Radeon 9800 XL kaart. Deze kaart heeft (voor tvout) 2 uitgangen: svideo en cinch (composite). De cinch werkt eigenlijk perfect, daar dus geen klachten over.

Nu heb ik dus net een nieuwe TV (Philips 32PW9617 :P) en daar zit een svideo ingang op; ik heb meteen een svideo<->svideo kabeltje gekocht en aangesloten (en de composite losgehaald).
Het probleem is eigenlijk dat het alleen de 1e keer goed werkte.. Ik klikte op "Het Windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" en het beeld verscheen direct op de TV. Ik heb dit later weer uitgezet, en sindsdien detecteert de Radeon de TV gewoon niet meer.. Elke keer als ik naar het Weergave tabje ga, dan staat daar alleen m'n monitor actief en bij de tv staat een plaatje van een kabel met een rood kruis (zie screenie).

Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/Radeon_weergave_properties.png
Zo ziet het er dus uit zonder "Detectie Forceren"

Het rare is, dat als ik op "Problemen oplossen" klik en vervolgends "Detectie van de huidige TV forceren" aanvink, dan zie ik wel gewoon beeld, maar dan alleen in clone-modus. Met dat forceren kan ik dus nog steeds geen "Uitbreiden van de desktop" aanvinken (althans, het kan wel, maar als ik dan op "Toepassen" klik, dan is het vinkje weer weg :/)

Ik heb de TV-out faq al doorgenomen, maar daar stond geen oplossing bij, ook zoeken leverde niets op. Verder heb ik de Catalyst 3.10 drivers al eens compleet verwijderd en ge-installeerd en ook dat hielp niet. De originele (Medion) drivers gaven ook exact hetzelfde probleem. Verder al veel resoluties en kleurdieptes ingesteld (voor scherm 2 dus), maar hij detectet em gewoon niet. Ook op de TV al eens de "Digitale Bron" van "geen" naar "front" veranderd (waar de svideo zit), ook geen verschil (en het werkte de 1e keer ook zonder "Digitale Bron"). Ik start de PC (XP Pro) btw altijd op met de TV aan; iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

[ Voor 4% gewijzigd door Ook op 03-01-2004 16:00 ]

Wees consequent, maar niet altijd