DVD Brander kopen...

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik ben van plan om een DVD-brander te kopen, het liefst eentje met +en- ondersteuning, ik heb denk eraan om een van deze 2 te kopen:
NEC ND-1300A of Lite-On LDW-411S, tenzij jullie betere weten, niet veel duurder, ik hoef geen 8x, vind 4x genoeg, welke van deze 2 is beter?
maar nu een probleem, ik heb geen vrije IDE sloten meer, hier mijn specs:

MSI KT4V
AMD TB 1,4 Ghz @1,53 Ghz
512 MB DDR@333Mhz
IDE0: HD1:Maxtor 15GB 7200RPM
IDE0: HD2:Western Digital 80GB 7200RPM 8MB cash
IDE1: DVD: Toshiba 16x48x DVD-ROM SD-M1502 (prima lezertje :P)
IDE1: CD-RW: LG 32x10x40 HL-DT-ST CD-RW GCE-8320B

wat is het slimst om te doen,
- een IDE uitbreidingskaart kopen en welke apparaten moeten er dan op zo'n kaart, en wat voor kaart?
- de DVD of CD-RW eruit halen en die nieuwe erin te stoppen...? maar de CD-RW is nog steeds van goede kwaliteit, nog geen enkele cd mislukt de afgelopen 1,5 jaar, en ik brand veel :P, branden die DVD-branders wel goed CD-R/RW's?

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 03-01-2004 15:54 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

gewoon je dvd speler eruit halen. dvd's on the fly kopieren wil toch niet ;)

dvd branders branden prima cdr's btw, maar nogal langzaam (meestal plm 16x)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
kan je nog ook goed dvd's kijken met die dvd-branders? maken ze veel lawaai?

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 03-01-2004 15:55 ]

Verwijderd

meende dat die liteon dat sneller kon 32* ofzo, gewoon de cdrw eruit halen lijkt me

Heb ook de nec1300, werkt lekker, alleen cd's gaat idd met 16*, duurt 5 minuutjes

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 15:58 ]

Verwijderd

Ik heb de Nec 1300 werkt perfect

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik zou ook de cdrw er uithalen. want dat dvd on the fly kopieren werkt dus wel en zeker als je veel moet kopieren is het gemak.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 09:31
De CDRW vervangen door de Lite-On 411S! Waarom? De Lite-On 411S brand CD-R's op 40x (de NEC maar 16x) en CD-RW's op 24x. Kwaliteit van CD-R(W) van de Lite-On is qua kwaliteit en media ondersteuning bijzonder goed te noemen.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
de lite-on kan: CD-r/CD-rw: 40x / 24x
is het dan het slimst om de lite-on te nemen? schrijft die ook goed audiocd's, want die brand ik ook zo nu en dan, met 16x perfect, en op 24x met een beetje kwaliteit verlies, is dat ook zo op die LiteOn? en nog wat anders, mijn brander heeft 8MB buffer, die LiteOn maar 2 MB, is dit verschil merkbaar/belangrijk met branden?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Bware81 schreef op 03 januari 2004 @ 15:58:
ik zou ook de cdrw er uithalen. want dat dvd on the fly kopieren werkt dus wel en zeker als je veel moet kopieren is het gemak.
Gunhead doelde op het "backuppen" van dvdtjes...dat gaat lastig on the fly vandaar...

waarom wil je persé + en -...geen kritiek hoor maar wil ik gewoon weten. Ik heb namelijk een NEC 1100A en deze bevalt prima. is ook iets goedkoper denk ik omdat ie alleen + brandt. Ik heb nog geen dvd speler gehad die mijn gebrande dvd's niet kon lezen...ook niet de goedkope merken.

Verwijderd

Ik heb een LG GSA-4040B , werkt goed. Kan cd-r's op 24 x branden :)

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02 08:31
op hardware.info staat een brander test...

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 09:31
Voor audio cd's is het extra belangrijk om goede media te hebben. Ik brand Taiyo-Yuden 48x CD-R's op de Lite-On 411S op 40x en op de Lite-On 52x24x52 op 52x, beiden zonder een enkele fout (C2).

Buffer maakt niet uit, bij zulke hoge snelheden is een 8MB buffer nog binnen een seconde leeg. Gewoon zorgen dat je source (cd/dvd/hdd) snel genoeg is en anders heb je toch burn-proof ;)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
zodat ik ook voor andere mensen kan backuppen die alleen - ondersteunen, ikzelf heb een Yamada DVX-6000 en die speelt alles af :P ik denk dat ik voor de LiteOn ga.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik zowel je DVD speler en je CDRW eruithalen en enkel de DVD brander gebruiken. Maar goed, dat ben ik :P
Ik doe zelf alles op mijn Sony DRU 500AX en dat gaat goed, maakt weinig lawaai. Ook de NEC maakt niet echt veel geluid van wat ik ervan heb meegemaakt.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ja maar die sony is ietsje duurder, ongeveer 3x zo duur :|, ik denk dat ik voor de Lite-On LDW-411S ga. Weet iemand misschien een winkel in de buurt van Haarlem/Amsterdam (woon in Zwanenburg ligt er tussenin) zodat ik hem gewoon kan afhalen...

[ Voor 69% gewijzigd door BiG-GuY op 03-01-2004 16:14 ]

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 03 januari 2004 @ 16:11:
ja maar die sony is ietsje duurder, ongeveer 3x zo duur :|, ik denk dat ik voor de Lite-On LDW-411S ga. Weet iemand misschien een winkel in de buurt van Haarlem/Amsterdam (woon in Zwanenburg ligt er tussenin) zodat ik hem gewoon kan afhalen...
Heb zelf de Liteon LDW411S en totaal geen spijt hiervan. Heb hem nu een paar weken en zo'n 40 films gebackupped. Geen enkele dvd verknald. Loopt allemaal prima.
Ik heb hem vooral ook gekocht vanwege 40x24x40x cd functionaliteit en de uitmuntende cd brandresultaten.
Zie voor een review de site van cdfreaks.

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik had hetzelfde. Koop de Lite-On, die staan o v e r a l aangeschreven als de beste op alle gebieden. Haal je brander eruit zou ik zeggen, want als je DVDs huurt of leent zijn ze goor of gekrast etc. en dan zou je je brander door al die DVDs te laten lezen altijd veel sneller vuil/kapot maken. Al het branden doe je met je Lite-On, al het lezen met je lezer. Zo hou je alles het langst goed. Koop de Lite-On.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
ok ik neem de Lite-On, en haal mn brander er uit :P, nou nog ff kijken welke winkel hem in de buurt heeft... bedankt voor al het advies...

[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 03-01-2004 17:35 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
wat voor merk dvd-media raden jullie me aan? welke zijn goed, nie al te duur...?

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 23:48
BiG-GuY schreef op 03 januari 2004 @ 17:43:
wat voor merk dvd-media raden jullie me aan? welke zijn goed, nie al te duur...?
Datatrack (te koop voor een prikkie via de shop van www.cdfreaks.nl). En dat zijn DVD+R op 2,4speed.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een Tweaker kan prima zelf zijn/haar eigen hardware uitzoeken. Verder kun je zat ervaringen met media terugvinden in de daarvoor bestemde topics :)

[rml][ Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS[/rml] is er een B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.