[XP] "Schij vol" tijdens SP1 install, door kleine partitie*

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Dag mensen,

Ik heb een probleem met SP1 te installeren op mijn windows.
Ik heb een tweetal harde schijven (80/120g) en deze gepartitioneerd.

Nu is er alleen iets misgegaan met 1 schijf heb ik een aparte partitie van 8mb (MBR). Dit is nog niet zo'n ramp ik heb windows gewoon netjes geinstalleerd op een ntfs partitie van 20gig dus dit zou moeten werken.

Alleen als ik nu via windows update sp1 wil installeren zegt hij dat ik op P (schrijf van 8MB vol is...) ik wil hem helemaal niet op P hebben.... maar op me windowsschijf C....

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Heb al aardig wat topics gezocht maar kon het antwoord niet vinden...

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat gebeurt er als je die partitie verwijdert met bijvoorbeeld Partition Magic en de andere partitie even met 8 MB vergroot? :)

• Justin_Time
G33rt schreef op 03 januari 2004 @ 15:51:
En wat gebeurt er als je die partitie verwijdert met bijvoorbeeld Partition Magic en de andere partitie even met 8 MB vergroot? :)
uhm dit gaat volgens mij niet werken.. die 8MB wel het stukje dat ook met MBR bevat.. deze heeft windows volgens mij nodig om op te starten

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Windows heeft dat nodig ja... Alles... Linux dus ook...
Maar Partition Magic past het dan allemaal aan, zodat het wel werkt... En anders kan je nog altijd met fdisk /mbr de MBR repareren :)

• Justin_Time
aha... ok maar ik heb eigenlijk geen zin om weer een extra programma te installeren die ik erna weer ga deinstalleren op een nieuwe install...

Is er geen instelmogelijkheid voor dit soort zaken?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:54
Kun je niet in Windows XP je P-partitie verbergen? Ik weet niet helemaal zeker of hij dan nog start, maar als het goed is moet het dan werken.

• Justin_Time
White Feather schreef op 03 januari 2004 @ 16:15:
Kun je niet in Windows XP je P-partitie verbergen? Ik weet niet helemaal zeker of hij dan nog start, maar als het goed is moet het dan werken.
Een map verbergen ok.. maar een hele partitie? ik heb even gezocht maar kon de optie niet vinden :)

• White Feather
Justin_Time schreef op 03 januari 2004 @ 16:18:
[...]

Een map verbergen ok.. maar een hele partitie? ik heb even gezocht maar kon de optie niet vinden :)
Ehh, ik ook niet, iets te enthousiast. Als je eens in een dospromt dat ding runt met optie /? misschien dat je dan kunt zien of je hem naar een andere partitie kunt uitpakken dan naar P.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Justin_Time schreef op 03 januari 2004 @ 15:57:
[...]

uhm dit gaat volgens mij niet werken.. die 8MB wel het stukje dat ook met MBR bevat.. deze heeft windows volgens mij nodig om op te starten
Kan niet. Je MBR staat voor de part. tabel. Een partitie en je MBR kunnen nooit
overlappen. In de MBR staat bij windows alleen maar dat hij verder moet naar de
eerste actieve partitie.
Gewoon die 8MB partitie weggooien helpt waarschijnlijk al.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• White Feather
u_nix_we_all schreef op 03 januari 2004 @ 16:22:
[...]

Kan niet. Je MBR staat voor de part. tabel. Een partitie en je MBR kunnen nooit
overlappen. In de MBR staat bij windows alleen maar dat hij verder moet naar de
eerste actieve partitie.
Gewoon die 8MB partitie weggooien helpt waarschijnlijk al.
Dan moet je daarna wel gelijk je recovery-cd in je systeem gooien, want zijn boot.ini etc. zijn dan ook weg.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
White Feather schreef op 03 januari 2004 @ 16:27:
[...]

Dan moet je daarna wel gelijk je recovery-cd in je systeem gooien, want zijn boot.ini etc. zijn dan ook weg.
Als die op die P-schijf staat wel ja, maar dat lees ik nergens terug.

@ts, wat staat er op je "P:", en hoe ziet je partitie-tabel er uit ?

[ Voor 2% gewijzigd door u_nix_we_all op 03-01-2004 17:08 . Reden: typo ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Justin_time, ik pas je topictitel nog een beetje aan. Verder - kan je eens in een cmd.exe prompt "set" draaien, en de uitvoer controleren dat er nergens een verwijziging staat naar je T: (en dan voornamelijk de variable %TEMP% ?) ?
Pagina: 1