TV-out werkt niet tegelijk met VGA

Pagina: 1
Acties:

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:01

ericding

Altijd de eerste.

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Hercules 3D Prophet DDR-DVI kaartje (met NVidia-drivers). Dit kaartje heeft een TV-out, DVI-aansluiting en een gewone VGA-aansluiting. De DVI gebruik ik niet. Verder kan ik kiezen of ik het beeldsignaal naar de TV of naar de monitor wil hebben. Dit werkt allemaal goed en conform de (niet al te uitgebreide) handleiding van de kaart.

Nu wil ik echter op de TV-out een kloon krijgen van het beeld op de monitor. Nu weet ik dat dit kaartje maar 1 RamDac heeft, en dat hij dus geen twee verschillende signalen uit kan sturen, maar hetzelfde signaal naar die twee uitgangen zou toch moeten kunnen?

Ik heb zelf al een aantal verschillende drivers geprobeerd (nieuwste van de Hercules-site, meuktracker, MS-Windows update, origineel meegeleverde drivers). Geen van deze drivers levert het gewenste effect.

Verder heb ik ergens gelezen dat er in het register een sleutel DisableOverlayTheaterMode zou moeten staan, deze komt in mijn register echter niet voor.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of is wat ik wil gewoon onmogelijk bij een kaartje met maar 1 RamDac?

Oh ja, OS=WinXP pro SP1 en er ligt een ECS K7VTA3, KT333 mamma-plankje in.

[ Voor 2% gewijzigd door ericding op 03-01-2004 16:00 . Reden: Verkeerde kaartje ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:16
Hercules 3D Prophet 9800SE AIW 128DDR kaartje (met NVidia-drivers).
Ik hoop toch echt voor jouw dat je ATI drivers bedoeld :/
Verder wil hercules toch wel eens zelf drivers maken voor hun kaarten.
http://nl.hercules.com is dan the-place-2-be
Verder zou je naast de drivers ook het control panel kunnen downloaden omdat je daar van alles kunt instellen wat je standaard niet kunt.
edit:

http://ts.hercules.com/en...gid=1&fid=1&pid=141&cid=1 voor de pagina waar hercules zijn drivers aanbied.
Maar het lijkt er op dat het gewone catalyst 3.10 drivers zijn

[ Voor 69% gewijzigd door The-Source op 03-01-2004 15:48 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke drvers gebruik je precies? Dat zullen iig niet de nVidia drivers zijn, want dan doet je Ati kaart erg weinig :)

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

Topicstarter
Er zit nog een (tweede) PCI-kaartje in het systeem. Als je daarvoor de drivers installeert, dan worden alle kaarten ineens als NVidia gedetecteerd (3D Prophet NVidia series). Het kaartje blijft verder wel gewoon werken.

Ik had de drivers van nl.hercules.com al eens gedownload, maar ik zal dan ook eens zoeken naar een apart control panel.

[edit]Stom, verkeerde kaartje ingevuld. Deze is dus wel NVidia-based 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door ericding op 03-01-2004 16:01 . Reden: Verkeerde kaartje ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:16
ericding schreef op 03 januari 2004 @ 15:43:
Ik heb een probleem met mijn Hercules 3D Prophet DDR-DVI kaartje (met NVidia-drivers).
http://ts.hercules.com/en...&gid=1&fid=3&pid=39&cid=1
link voor de bijpassende kaart ;)
Maar nvidia heeft iets wat Nview heeft ofzoiets.
En die kun je weer van de nvidia site downloaden (als deze niet standaard in het driver pakket zit)

Taal fouten inbegrepen ;)

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

Topicstarter
Ja, die Nview heb ik nu draaien. Maar daarmee heb ik dus de problemen zoals beschreven in de startpost... :(
Dank voor link trouwens. Ik zal eens kijken wat dat "control panel" doet. Maar ziet er tot nu toe verdacht het zelfde uit als wat ik een paar weken terug al geinstalleerd had...

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

moet je niet een verloopstukje hebben voor dvi -> vga

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Dat ding kan idd maar 1 uitvoer tegelijk aan, waarom dat is is niet helemaal duidelijk, hij zou in principe gewoon 50 Hz naar je monitor kunnen gooien op Pal-grootte. Maar het is naar mijn weten NIET mogelijk, alleen met een kaart met 2 RAM-DAC's, of speciale kaarten waar een extra tv-uitgang aan is toegevoegd op een speciale manier (sommige versies van de Geforce 2MX). IK heb een Geforce 2 Ti, en ik heb hetzelfde probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door White Feather op 03-01-2004 16:26 ]

Pagina: 1