Toon posts:

netwerk op 1 pc doet het niet na nieuwe xp installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst op 1 pc WindowsXP pro NL opnieuw moeten installeren omdat die niet meer zo lekker liep. Daarvoor had ik een netwerk via een router. Om bestanden te delen heb ik toen op beide pc´s de wizard gebruikt en geen probleem gehad en alles was gedeeld. Na het opnieuw installeren van windows xp wordt de computer waar xp opnieuw geinstalleerd niet meer herkent in het netwerk. Zelfs niet op de pc zelf. Wizard gedaan en de werkgroep standaard op MSHOME gehouden. ALs ik nu op die pc naar "Zoeken naar computer in werkgroepen" doe staat hun eigen pc en die van de andere pc er niet. Als ik het op de andere pc ( windows niet opnieuw geinstalleerd) en dan naar "Zoeken naar computer in werkgroepen" Zie ik mijn eigen wel en de andere pc niet.
Weet iemand wat dit is want eerst werkte het wel, maar nadat er op 1 pc windows opnieuw is geinstalleerd niet meer. Internet werkt wel gewoon
Kon geen oplossing op het forum vinden. Beide pc staat xp pro nl

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kabels zitten er nog goed in?
heb je wel drivers voor je nic ingesteld?
hoe zit het met je ip adressen en andere ip settings?
kan je pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 03 januari 2004 @ 15:38:
kabels zitten er nog goed in?
heb je wel drivers voor je nic ingesteld?
hoe zit het met je ip adressen en andere ip settings?
kan je pingen?
KAbels zitten er goed in.
wat zijn drivers voor nic? (nooit gedaan)
ip wordt automatisch gegeven door router ( nooit veranderd)
Kan op beide pc pingen, maar hoe moet je van elkaar computer pingen. dus pc1 op pc2

Het werkt weer andere netwerkkaart erin en werken ga zo oude( 3com) erin doen. Wil deze dure kaart er gewoon in hebben en als dat niet werkt dan maar de realtech

update2

Oude netwerkkaart werkt nu ook gewoon weer. Tnx voor de snelle reactie alsnog

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 15:45 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 15:40:
wat zijn drivers voor nic? (nooit gedaan)
nic is je netwerkkaart ;)
ip wordt automatisch gegeven door router ( nooit veranderd)
maar _wat_ zijn die settings, kom op beetje info geven hoe wil je anders geholpen worden :/
Kan op beide pc pingen, maar hoe moet je van elkaar computer pingen. dus pc1 op pc2
kortom je hebt de faq niet gelezen :/
Het werkt weer andere netwerkkaart erin en werken ga zo oude( 3com) erin doen. Wil deze dure kaart er gewoon in hebben en als dat niet werkt dan maar de realtec
drivers zijn je probleem gok ik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Erkens op 03-01-2004 15:46 ]

• thaeppo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 20:14
Staat de standaard Windows XP firewall niet toevallig aan? Dit zorgt meestal voor veel problemen met netwerk delen, maar Internetten gaat dan wel goed.

i'm not weird, i'm gifted

Verwijderd

En je kunt vast niet wat meer info geven? Wat zijn je TCP/IP instellingen? Kun je pingen? Ipconfig result? Firewalls uit. MS protocol voor netwerk wel geinstalled of de wizard wel uitgevoerd met result?
Pagina: 1